• Anonym (Förstår inte)

    Förstår inte

    Jag har läst massvis av trådar med frustrerade män som inget annat hellre vill än att ha sex med sin fru. Kvinnor har generellt sett mindre sexlust än män. Men det jag inte förstår är hur man som kvinna inte kan tänkas ?ställa upp? på sin man ett par gånger i veckan? En sexakt tar vadå? 5 min, så att lägga ner 10 min i veckan på sin man som man älskar tycker inte jag är för mycket begärt? Eller tänker jag helt fel?

  • Svar på tråden Förstår inte
  • Anonym (Förstår inte)
    Anonym (Poäng) skrev 2019-07-28 14:04:12 följande:

    Jag förstår din poäng om än lite illa..

    De män som säger att de hatar att städa måste göra det ändå om kvinnan ska bli nöjd och relationen ska vara jämnlik. Han gör det mot sin vilja.

    Som betalning bör då kvinnan ha sex mot sin vilja för att mannen ska bli nöjd och relationen jämnlik?

    Rätt uppfattat?


    Nej man gör saker för varandra! Aldrig gjort det förut? Ställt upp för någon annans skull? Din kompis vill jättegärna till Ikea, du är inte så sugen men ställer upp ändå. Förstår inte varför man inte kan ställa upp för sin man?
  • Anonym (Förstår inte)
    Anonym (L) skrev 2019-07-28 17:01:31 följande:

    Troll?


    Nej verkligen inte. Men jag förstår alla trådar av frustrerade män med tanke på det mothugg jag fått här.
  • Man343

    Personligen så ger jag inte så mycket för ställa upp sex, då jag vill ha lite mer engagemang än så. Då löser jag det hellre själv med lite nice porr, och så har vi sex en annan dag när hon är sugen istället.

    Nu är det inget problem direkt i mitt förhållande.

    Men till viss del håller jag med ts, man gör ofta rätt mycket i ett förhållande som man kanske varken har lust eller finne nöje med, för att den andre gillar det, varför kan man inte ge sin älskade en orgasm ibland även om man själv inte är så sugen just då?

  • Anonym (Ja)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2019-07-28 17:55:41 följande:

    Nej man gör saker för varandra! Aldrig gjort det förut? Ställt upp för någon annans skull? Din kompis vill jättegärna till Ikea, du är inte så sugen men ställer upp ändå. Förstår inte varför man inte kan ställa upp för sin man?


    Man kan ställa upp för varandra med andra saker än sex. Att motvilligt åka med till Ikea är inte samma ska som att motvilligt ha sex för någon annans skull. Ser du verkligen ingen skillnad? Är det ända man som kvinna kan göra för sin man att ge honom sex?
  • Anonym (Ew)

    Skulle bli rätt äcklad om det kom fram att min partner hade sex med mig för att vara snäll och inte pga upphetsning.

    Ts, du och din man verkar ha världens deppigaste sexliv. Jag skulle ha lämnat äktenskapet om sex reducerats till två 5minutersknull som tack för att den andra städat. Varför tror du att alla dessa män som gnäller på nätet om hur de inte får ligga skulle nöja sig med en sån sorglig tömning? De kanske vill bli åtrådda på riktigt och känna sig älskade.

  • Tecum
    Anonym (Ew) skrev 2019-07-28 20:58:18 följande:
    Skulle bli rätt äcklad om det kom fram att min partner hade sex med mig för att vara snäll och inte pga upphetsning.

    Ts, du och din man verkar ha världens deppigaste sexliv. Jag skulle ha lämnat äktenskapet om sex reducerats till två 5minutersknull som tack för att den andra städat. Varför tror du att alla dessa män som gnäller på nätet om hur de inte får ligga skulle nöja sig med en sån sorglig tömning? De kanske vill bli åtrådda på riktigt och känna sig älskade.
    Känna sig älskade? Om en kvinna har sex med sin man fast hon inte är sugen men för att han ska må bra är det ett uttryck för kärlek, om något!!! Hon visar att hon bryr sig och att hans mående betyder något. Samma gäller förstås om mannen har sex för kvinnans skull.

    Men jag undrar var kärleken finns i den relation är den med minst sexlust sätter agendan och tvingar sin partner att avstå det som kanske är det viktigaste i dennes liv?
  • Anonym (Ew)
    Tecum skrev 2019-07-28 21:16:32 följande:

    Känna sig älskade? Om en kvinna har sex med sin man fast hon inte är sugen men för att han ska må bra är det ett uttryck för kärlek, om något!!! Hon visar att hon bryr sig och att hans mående betyder något. Samma gäller förstås om mannen har sex för kvinnans skull.

    Men jag undrar var kärleken finns i den relation är den med minst sexlust sätter agendan och tvingar sin partner att avstå det som kanske är det viktigaste i dennes liv?


    Det är ju smidigt att du ser 5minuterstömningar som tillfredsställande uttryck för kärlek i ett äktenskap, men så är det inte för alla.

    Om sex nu är det viktigaste i ens liv, så kanske man skulle valt en partner med samma värderingar istället för att sen komma och gnälla på att hon inte ställer upp som runkredskap.
  • Tecum
    Anonym (Ew) skrev 2019-07-28 21:34:17 följande:
    Det är ju smidigt att du ser 5minuterstömningar som tillfredsställande uttryck för kärlek i ett äktenskap, men så är det inte för alla.

    Om sex nu är det viktigaste i ens liv, så kanske man skulle valt en partner med samma värderingar istället för att sen komma och gnälla på att hon inte ställer upp som runkredskap.
    Det vanliga är att hon hade "samma värderingar", som du uttrycker det, i början av relationen men när mannen är i tryggt förvar inom äktenskapets ramar falnar hennes kärlek betänkligt.
    För om man älskar sin partner är inte sex med denne en belastning.
  • Anonym (L)
    Tecum skrev 2019-07-28 21:58:32 följande:
    Det vanliga är att hon hade "samma värderingar", som du uttrycker det, i början av relationen men när mannen är i tryggt förvar inom äktenskapets ramar falnar hennes kärlek betänkligt.
    För om man älskar sin partner är inte sex med denne en belastning.
    Kan ju vara något man inte vill när man: har migrän, nackspärr, deadline på jobbet, oroad av närståendes cancerbesked..osv. Belastning? Jo, det är det ju i vissa tidpunkter även när man älskar och tänder på sin partner.

    Tycker du inte att det är skillnad på om din partner vill sexa med dig för att hon vill vara snäll eller för att hon tänder oerhört på dig..same same eller?

    Vet ibland när det råkat bli så att en partner kommit för tidigt, att då bli tillfredställd av honom efteråt har jag ofta avbrutit för det blir inte alls samma sak när hans upphetsning börjar avta. Både att jag vet att han inte längre är kåt och att han gör det sämre då. 

    Men jag är böjd att hålla med dig om du menar belastning som default, har inte varit med om det men det låter som om det är dags att kanske tänka till om det förhållandet.
  • Man343
    Anonym (L) skrev 2019-07-28 22:24:02 följande:

    Kan ju vara något man inte vill när man: har migrän, nackspärr, deadline på jobbet, oroad av närståendes cancerbesked..osv. Belastning? Jo, det är det ju i vissa tidpunkter även när man älskar och tänder på sin partner.

    Tycker du inte att det är skillnad på om din partner vill sexa med dig för att hon vill vara snäll eller för att hon tänder oerhört på dig..same same eller?

    Vet ibland när det råkat bli så att en partner kommit för tidigt, att då bli tillfredställd av honom efteråt har jag ofta avbrutit för det blir inte alls samma sak när hans upphetsning börjar avta. Både att jag vet att han inte längre är kåt och att han gör det sämre då. 

    Men jag är böjd att hålla med dig om du menar belastning som default, har inte varit med om det men det låter som om det är dags att kanske tänka till om det förhållandet.


    Men det är ju skillnad på att inte vara sugen för att det tillfälligt hänt något, ellet att ha allmänt låg sexlust.

    Vi tillfredställer oftast varandra efter att en kommit, är rätt sällan vi kommer samtidigt, och ser inte det som det minsta avtändande. Jag är mån om att hon kommer, och hon likaså för mig om hon kommit först.

    Jag tycker också att i ett stabilt förhållande är det inget konstig att man ibland har sex även om man kanske inte är 100% sugen alltid. Brukar ju bli bra när man väl kommer igång, annars blir det lite myssex en stund innan man somnar.

    All sex måste inte leda till himlastormande orgasmer, närhet och omtanke är lika viktigt.
Svar på tråden Förstår inte