• Anonym (Förstår inte)

    Förstår inte

    Jag har läst massvis av trådar med frustrerade män som inget annat hellre vill än att ha sex med sin fru. Kvinnor har generellt sett mindre sexlust än män. Men det jag inte förstår är hur man som kvinna inte kan tänkas ?ställa upp? på sin man ett par gånger i veckan? En sexakt tar vadå? 5 min, så att lägga ner 10 min i veckan på sin man som man älskar tycker inte jag är för mycket begärt? Eller tänker jag helt fel?

  • Svar på tråden Förstår inte
  • Anonym (Lyr)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2019-07-28 11:45:58 följande:

    Jag har läst massvis av trådar med frustrerade män som inget annat hellre vill än att ha sex med sin fru. Kvinnor har generellt sett mindre sexlust än män. Men det jag inte förstår är hur man som kvinna inte kan tänkas ?ställa upp? på sin man ett par gånger i veckan? En sexakt tar vadå? 5 min, så att lägga ner 10 min i veckan på sin man som man älskar tycker inte jag är för mycket begärt? Eller tänker jag helt fel?


    Många gör det.

    Det är anledningen till att vestibulit och vaginism ökat. Och anledningen till att gynekologer tjatar och tjatar på kvinnor att inte ha sex utan lust.

    Vi har inte en hård påle mellan benen. Vi har sköra slemhinnor.

    TS du verkar väldigt okunninghet ang det kvinnliga könsorganet. Läs på
  • Mimosa86
    Tecum skrev 2019-07-28 21:58:32 följande:

    Det vanliga är att hon hade "samma värderingar", som du uttrycker det, i början av relationen men när mannen är i tryggt förvar inom äktenskapets ramar falnar hennes kärlek betänkligt.

    För om man älskar sin partner är inte sex med denne en belastning.


    Sexbrist är inte ett problem, det är symptomen av ett problem. sexlusten tynar inte i en glödande relation, vilket ofta är i början. Den tynar när parterna blir bekväma, tar varandra för givet, sätter sina egna behov framför den andres och man slutar ha roligt tillsammans.

    Du får det att låsta som att kvinnor snärjer män med sex för att få dem fast. Men gues what, vi tjejer är rätt kåta av oss faktiskt. Men den lusten är sällan frikopplad från vårt känsloliv. En man är Inte ett onaniverktyg. Finns inget samspel blir det sällan samlag.
  • Man343
    Anonym (Lyr) skrev 2019-07-28 23:31:54 följande:

    Många gör det.

    Det är anledningen till att vestibulit och vaginism ökat. Och anledningen till att gynekologer tjatar och tjatar på kvinnor att inte ha sex utan lust.

    Vi har inte en hård påle mellan benen. Vi har sköra slemhinnor.

    TS du verkar väldigt okunninghet ang det kvinnliga könsorganet. Läs på


    Finns ju rätt många andra sätt att ha sex om man bara är lite halvsugen... Skönare dessutom.
  • Anonym (Ja)
    Tecum skrev 2019-07-28 21:58:32 följande:

    Det vanliga är att hon hade "samma värderingar", som du uttrycker det, i början av relationen men när mannen är i tryggt förvar inom äktenskapets ramar falnar hennes kärlek betänkligt.

    För om man älskar sin partner är inte sex med denne en belastning.


    Att lusten för sex försvinner betyder inte att kärleken för mannen försvinner.

    Jag och min man hade i stort sätt samma "värderingar" kring sex när vi träffades. Största skillnaden mellan oss från då till nu är att jag har tryckt ut 2 barn, spruckit och blivit sydd båda gångerna, mitt underliv kommer aldrig bli det samma, sex känns inte likadant, ofta gör det ont, och jag har ingen lust. Jag har vart hos massa läkare men ingen gör nått.

    Men självklart borde jag bara bita ihop, ställa upp och visa att jag älskar min man.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2019-07-28 11:45:58 följande:

    Jag har läst massvis av trådar med frustrerade män som inget annat hellre vill än att ha sex med sin fru. Kvinnor har generellt sett mindre sexlust än män. Men det jag inte förstår är hur man som kvinna inte kan tänkas ?ställa upp? på sin man ett par gånger i veckan? En sexakt tar vadå? 5 min, så att lägga ner 10 min i veckan på sin man som man älskar tycker inte jag är för mycket begärt? Eller tänker jag helt fel?


    Det är inte så enkelt. För mig tar det betydligt längre tid att komma. Ett samlag är en ganska stor sak. Jag skulle mera än gärna ha samlag ett par gånger i veckan, men eftersom frun inte vill oftare än ett par gånger per månad, så får jag nöja mig med det. Hon "ställer inte upp" utan vi har sex när vi båda vill.
  • Man343
    Anonym (Ja) skrev 2019-07-29 07:01:57 följande:

    Att lusten för sex försvinner betyder inte att kärleken för mannen försvinner.

    Jag och min man hade i stort sätt samma "värderingar" kring sex när vi träffades. Största skillnaden mellan oss från då till nu är att jag har tryckt ut 2 barn, spruckit och blivit sydd båda gångerna, mitt underliv kommer aldrig bli det samma, sex känns inte likadant, ofta gör det ont, och jag har ingen lust. Jag har vart hos massa läkare men ingen gör nått.

    Men självklart borde jag bara bita ihop, ställa upp och visa att jag älskar min man.


    Kan ni inte fokusera på oralsex då?

    Lär ju varken göra ont att varken bli slickad eller suga.
  • Anonym (Ja)
    Man343 skrev 2019-07-29 08:20:49 följande:
    Kan ni inte fokusera på oralsex då?

    Lär ju varken göra ont att varken bli slickad eller suga.
    Han får inte slicka mig längre. Sen förlossningarna har jag flytningar som vägrar försvinna, urinläckages och det luktar. Han vill prova ändå, men jag kan inte. 
    Jag suger av honom ibland, för hans skull. 
  • Anonym (L)
    Man343 skrev 2019-07-28 23:27:59 följande:
    Men det är ju skillnad på att inte vara sugen för att det tillfälligt hänt något, ellet att ha allmänt låg sexlust.

    Vi tillfredställer oftast varandra efter att en kommit, är rätt sällan vi kommer samtidigt, och ser inte det som det minsta avtändande. Jag är mån om att hon kommer, och hon likaså för mig om hon kommit först.

    Jag tycker också att i ett stabilt förhållande är det inget konstig att man ibland har sex även om man kanske inte är 100% sugen alltid. Brukar ju bli bra när man väl kommer igång, annars blir det lite myssex en stund innan man somnar.

    All sex måste inte leda till himlastormande orgasmer, närhet och omtanke är lika viktigt.
    Jag tror ju att allmänt låg sexlust är ett tecken på något och inte att man har en naturligt låg sexdrift eller att kvinnor är mindre kåta än män. I min vänskapskrets så känner jag inte igen det här med att nästan ingen får orgasm som TS beskriver. Det är snarare detaljerade beskrivningar av experimenterande och utforskande, att dom kvinnorna skulle nöja sig med 5-minutare utan att komma...njet, finns inte på kartan överhuvudtaget.

    Jag gillar jättemycket att tillfredställa honom efter att jag kommit, jag kan koncentrera mig på hans njutning på ett annat sätt, får en annan fingertoppskänsla. 

    Jag kan också ha sex när jag är ok sugen men inte mer, steget till att låna ut min kropp som runkredskap som TS beskriver finns inte för mig. "Om du lagar den där komplicerade maten jag älskar så kan du använda min fitta medans jag kollar jobbmailen?"
  • Man343
    Anonym (L) skrev 2019-07-29 08:40:49 följande:

    Jag tror ju att allmänt låg sexlust är ett tecken på något och inte att man har en naturligt låg sexdrift eller att kvinnor är mindre kåta än män. I min vänskapskrets så känner jag inte igen det här med att nästan ingen får orgasm som TS beskriver. Det är snarare detaljerade beskrivningar av experimenterande och utforskande, att dom kvinnorna skulle nöja sig med 5-minutare utan att komma...njet, finns inte på kartan överhuvudtaget.

    Jag gillar jättemycket att tillfredställa honom efter att jag kommit, jag kan koncentrera mig på hans njutning på ett annat sätt, får en annan fingertoppskänsla. 

    Jag kan också ha sex när jag är ok sugen men inte mer, steget till att låna ut min kropp som runkredskap som TS beskriver finns inte för mig. "Om du lagar den där komplicerade maten jag älskar så kan du använda min fitta medans jag kollar jobbmailen?"


    Nä, känner inte igen det heller faktiskt.

    Men är det den sexet man har så förstår jag iof att lusten blir låg också... Det
  • Man343
    Anonym (Ja) skrev 2019-07-29 08:39:05 följande:

    Han får inte slicka mig längre. Sen förlossningarna har jag flytningar som vägrar försvinna, urinläckages och det luktar. Han vill prova ändå, men jag kan inte. 

    Jag suger av honom ibland, för hans skull. 


    Förstår att det blir svårt om inte kroppen funkar som den ska.

    Och jag tolkar det som att du inte går igång själv så mycket på att ge oralsex heller.
Svar på tråden Förstår inte