• glitterhitta

    BF mars 2020 - stannar på FL

    Jag tänkte att vi kan ha en egen tråd för oss som inte vill vara med i någon grupp på Facebook, här kan vi följas åt under denna resa!

  • Svar på tråden BF mars 2020 - stannar på FL
  • Lustablong

    Är i v 16+5 och har haft sammandragningar med mensvärk så kollade upp det och det var ingen fara. Gynläkaren sa att min livmodertapp var 4 cm och opåverkad samt att vi fick se bebis!! Han var jättenoga (hade en student med sig). Han visade hjärtat och vi fick lyssna på hjärtslagen, han mätte lårbenet, visade urinblåsan och tittade på huvudet. Allt såg helt normalt ut. Vi har inte varit på RUL än, ska dit om två veckor. Men han sa att enligt lårbenet så är fostret i v 19+6??? Känns ju helt plötsligt jättesent med RUL om två veckor då

  • glitterhitta
    Lustablong skrev 2019-10-04 15:09:10 följande:

    Är i v 16+5 och har haft sammandragningar med mensvärk så kollade upp det och det var ingen fara. Gynläkaren sa att min livmodertapp var 4 cm och opåverkad samt att vi fick se bebis!! Han var jättenoga (hade en student med sig). Han visade hjärtat och vi fick lyssna på hjärtslagen, han mätte lårbenet, visade urinblåsan och tittade på huvudet. Allt såg helt normalt ut. Vi har inte varit på RUL än, ska dit om två veckor. Men han sa att enligt lårbenet så är fostret i v 19+6??? Känns ju helt plötsligt jättesent med RUL om två veckor då


    Men vad konstigt!? Finns det en möjlighet att du är så långt gången? Jag hade frågat min barnmorska om det där och hur vi skulle gått vidare från det..
  • Anonym3323

    Pga omständigheter måste jag vänta att berätta på jobbet tills jag är i vecka 19+. Det är ju första barnet och verkar som det kan ta längre tid så innan det syns. Än så länge med kläder är det mest en liten aning att man kanske gått upp lite omfång runt magen, men ingen i min närhet säger att det syns. Tänker dock på hur mycket som kan ändras på 4 veckor.. svårt att säga såklart men vad tror ni?

  • Mageric

    Jag gick in i v16 igår, och efter jag har ätit har en ?bilring?, vågen visar ca 2,5kg upp. Nu har vi börjat berätta men känns helt overkligt som någon annan skrev här uppe, känner mig inte gravid och det syns som sagt inte så mycket heller..

    Har också väldigt tillåtande kläder på jobb (bussarong och resårbyxor) så inget på jobb märkte något innan jag själv sa det, inga patienter har märkt det heller vilket också är skönt.

    Min app säger dock att det från nu kommer gå snabbt till ?mage? men känns nog bara skönt för min del; längtar till kulan <3

  • glitterhitta

    Jag har gått upp max 3kg sen jag blev gravid och det syns inte alls att jag är det, med vanliga kläder på ser jag eventuellt lite tjockare ut men i jobbkläderna syns inget. Jag har gått upp en storlek i byxorna då de är så förbaskat trånga i midjan även i vanliga fall, tröjan är samma storlek och sitter inte det minsta tight över magen. Jag har fortfarande inte berättat där och jag ska försöka hålla mig tre veckor till, däremot kanske magen hinner poppa då min livmoder ligger bara 2-3 cm under naveln redan nu (åtminstone när det finns något i blåsan och livmodern drar ihop sig) och bebisen kommer växa ganska mycket kommande veckor.

  • Dossy
    Tusse92 skrev 2019-10-04 10:00:07 följande:

    Hej, vad roligt stort grattis!

    Känner verkligen igen mig! Vi är också i v.15, 16 imorgon. Och fattar inget! 

    Jag har samma symptom som du förutom att magen ibland kan göra lite ont, som mensvärk. Annars mår jag väldigt bra!

    Undra när man ska förstå vad som kommer att hända!

    Ska tillägga att vi såklart är väldigt glada! 


    Jag tror att vi kanske kommer börja förstå när magen växt lite mer och man känner lillen röra sig där inne vilket tydligen. Kan hända när som helst nu?

    Detkänns konstigt att berätta för gamla bekanta när man träffas att man är gravid då man inte riktigt tror på det själv ????
  • Lita89

    Jag fick svar på NIPT idag, allt var helt normalt!! ÅÅÅH LÄTTNADEN! Så svårt att inte trycka på knappen där barnets kön står hehe. Det får bli en överraskning.

    Vecka 16 nu, har fått en mage som behöver döljas då jag ännu inte berättat på jobbet :). Det värker o drar, har även börjat känna av foglossning tror jag, får sjukt ont i svanskotan efter lyft o ibland ridning (skit också).

  • Frian
    Lita89 skrev 2019-10-05 10:53:59 följande:

    Jag fick svar på NIPT idag, allt var helt normalt!! ÅÅÅH LÄTTNADEN! Så svårt att inte trycka på knappen där barnets kön står hehe. Det får bli en överraskning.

    Vecka 16 nu, har fått en mage som behöver döljas då jag ännu inte berättat på jobbet :). Det värker o drar, har även börjat känna av foglossning tror jag, får sjukt ont i svanskotan efter lyft o ibland ridning (skit också).


    Åh vad härligt!! Stort grattis!! <3 Hur länge fick ni vänta från taget prov till resultatet? Vi väntar fortfarande, kollar frenetiskt på sidan varje dag..

    Ett tips mot värken i svanskotan som jag fick av min bm, sitt på en pilatesboll. För mig har det verkligen hjälp då jag har kontorsjobb men man kan ju även sitta på bollen typ istället för soffan etc :)
  • Lustablong

    13 dagar fick vi vänta innan resultatet dök upp på sidan. Tog tre veckor innan vi fick brevet från läkaren på mödravården....

    Vi kunde inte hålla oss att inte trycka på knappen för att få veta könet


    Frian skrev 2019-10-05 16:47:46 följande:

    Åh vad härligt!! Stort grattis!! <3 Hur länge fick ni vänta från taget prov till resultatet? Vi väntar fortfarande, kollar frenetiskt på sidan varje dag..

    Ett tips mot värken i svanskotan som jag fick av min bm, sitt på en pilatesboll. För mig har det verkligen hjälp då jag har kontorsjobb men man kan ju även sitta på bollen typ istället för soffan etc :)


  • Lustablong

    Grattis!!! Fick också ett lättnadens resultat för ett par veckorsedan nu kan vi njuta av resten!


    Lita89 skrev 2019-10-05 10:53:59 följande:

    Jag fick svar på NIPT idag, allt var helt normalt!! ÅÅÅH LÄTTNADEN! Så svårt att inte trycka på knappen där barnets kön står hehe. Det får bli en överraskning.

    Vecka 16 nu, har fått en mage som behöver döljas då jag ännu inte berättat på jobbet :). Det värker o drar, har även börjat känna av foglossning tror jag, får sjukt ont i svanskotan efter lyft o ibland ridning (skit också).


Svar på tråden BF mars 2020 - stannar på FL