• Vattumankillen

    Ska män vara en laglig handelsvara för kvinnor?

    Idag kan kvinnor köpa sperma ifrån män helt lagligt
    Många företag som säljer sperma låter kvinnorna få välja männen ifrån många olika val, exempelvis hårfärg, kroppslängd, åder, etnicitet och även utseende etc. 

    Tycker ni män ska vara något som går att köpa i en butik för kvinnor?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska män vara en laglig handelsvara för kvinnor?
  • Vattumankillen

    vissa företag skriver även vilket yrke personen har plus personen får skriva en personligt brev med mera. inte bara utseendet alltså. 

  • Anonym (V)
    Moderatorn är galen skrev 2019-08-03 18:23:07 följande:

    Varför får inte mannen ifråga en chans att avgöra om kvinnan ifråga är lämplig som mor?


    Håller med! Kan absolut i teorin tänka mig donera sperma men att jag ska ha noll att säga till om kring vem som jag tycker är lämplig att få ta del av den gör att jag aldrig kommer att donera. Jag vill kunna säkerställa kvinnans lämplighet.
  • Vattumankillen
    Anonym (Hold my beer) skrev 2019-08-03 18:14:03 följande:

    Sperma är inte detsamma som en kropp. Det är sperman som blir en ev. handelsvara, inte killen, som dessutom frivilligt gått med på det.


    Den kom ju ifrån någons kropp

    Alllstå män är en handelsvara

    Plus de väljer ut baserat på männens kropp ser ut eller kanske personlighet.
  • Anonym (Hold my beer)
    Vattumankillen skrev 2019-08-03 18:39:16 följande:
    Den kom ju ifrån någons kropp

    Alllstå män är en handelsvara

    Plus de väljer ut baserat på männens kropp ser ut eller kanske personlighet.
    Seriöst, hold my beer. Jämför detta med prostitution. Jo men nu har jag sprutat på dig så nu ska du betala fast vi inte haft sex, för min sperma kommer från mig och då är det samma sak som min kropp, för den kommer från mig.

    Hör du hur skevt det låter..?

    En del kan aldrig motsvara en helhet. Sperma är inte detsamma som en hel kropp. Det är inte mannen som är varan utan sperman. Om mannen är varan är vi tillbaka till prostitution.
  • Anonym (nu)

    Det är ju inte mannen man köper, utan vätska som lämnat hans kropp. 

  • Anonym (***))
    Vattumankillen skrev 2019-08-03 17:29:52 följande:

    Idag kan kvinnor köpa sperma ifrån män helt lagligt
    Många företag som säljer sperma låter kvinnorna få välja männen ifrån många olika val, exempelvis hårfärg, kroppslängd, åder, etnicitet och även utseende etc. 

    Tycker ni män ska vara något som går att köpa i en butik för kvinnor?


    Fast nu är det ju inte mannen som är till salu.

    Detta handlar om män som frivilligt säljer sin sperma, precis som kvinnor kan sälja/donera sina ägg. 
  • Anonym (***))
    Vattumankillen skrev 2019-08-03 17:29:52 följande:

    Idag kan kvinnor köpa sperma ifrån män helt lagligt
    Många företag som säljer sperma låter kvinnorna få välja männen ifrån många olika val, exempelvis hårfärg, kroppslängd, åder, etnicitet och även utseende etc. 

    Tycker ni män ska vara något som går att köpa i en butik för kvinnor?



    Ska långhåriga kvinnor kunna sälja sitt hår till frisörer?
  • BurningDiamond

    TS, det enda du kan jämföra spermadonation med är i så fall äggdonation. Menar du att kvinnor som donerar sina ägg är prostituerade? Tror du att man kommer sälja donerade ägg på närmsta ICA?

  • Anonym (ann)

    Ja män borde vara en handelsvara prydligt sittandes på hyllor. Ett litet dilemma är de män ingen vill ha. Mat, rengöring och plats kostar ju tyvärr, är det okej att göra sej av med dessa efter ett par år?

  • viseversa
    Svedenborg skrev 2019-08-03 17:55:30 följande:
    Blir inte männen under din 3 och 4 just handelsvaror? Likt en man som köper en prostituerad kvinna säg i Danmark, som frivilligt men mot ersättning säljer sin kropp som handelsvara?
    Så du tycker det är samma sak att utnyttja en annan människas kropp och att runka och sälja sin sperma? Är du dum på riktigt!?
Svar på tråden Ska män vara en laglig handelsvara för kvinnor?