• Tamla

    Antingen eller!

    En ny lektråd! Det kanske finns en likadan tråd sedan tidigare, men den har inte jag koll på.

    Ställ två saker mot varandra som nästa i tråden ska välja mellan för att sedan själv ställa en ny fråga.

    Jag börjar med:

    Sommar eller vinter?

  • Svar på tråden Antingen eller!
  • Nimzay

    Om det gäller att typ äta dem bara som de är tar jag gurka, men om det skulle gälla mer som ingredienser i mat skulle jag helt klart ta tomat för det kan man ju ha i så många maträtter typ i form av tomatpuré, krossade tomater etc, samt göra ketchup och tomatsås av osv.

    Bo i lägenhet i höghus mitt i stad eller bo i en liten stuga långt inne i skogen?

  • flygrl

    Varkendera egentligen för jag skulle nog föredra bo i ett litet hus antingen i en trevlig förort (Sthlm) eller i en mysig småstad men måste jag välja får det väl bli lägenhet i höghus mitt i stan (gärna en fin lägenhet högt upp i en skyskrapa med fantastisk utsikt).

    Kalle Anka eller Karl-Bertil Jonssons julafton på julafton?

    (@Nimzay: Katter är underbara små varelser.

    Sen finns det väl olika skolor rörande snacks va jag lagt märke till på bio. En del mumsar popcorn, andra godis... :)

  • Nimzay
    flygrl skrev 2020-12-20 19:21:33 följande:

    Katter är underbara små varelser.


    Sant, katter är nog några av de mest underbara varelserna på hela jorden.KattHjärta
    flygrl skrev 2020-12-20 19:21:33 följande:

    Sen finns det väl olika skolor rörande snacks va jag lagt märke till på bio. En del mumsar popcorn, andra godis... :)


    Är möjligt det ja när jag tänker efter, att det kan vara lite olika vad som gäller på bio haha. Men för min del vill jag helst att ha popcorn + läsk på bio, punkt slut liksom U_U , och riktigt äkta bio-popcorn ska de va. ^O^
  • Nimzay
    Nandez skrev 2020-12-20 20:48:48 följande:

    Glasögon eller linser?


    Glasögon

    Använda alarmet på mobilen som väcker klocka eller ha en typ separat väckarklocka som väckarklocka?
  • flygrl

    Hmm...får man inte ta båda? Ok, säger ischoklad då om jag måste välja

    Förrätt eller efterrätt?

    (@Nimzay: Cats ftw!

    Jag kör alltid sött på bio för tar jag popcorn blir jag törstig som fan av saltet och av läsken blir jag i sin tur nödig och det är ingen hit i en full biosalong. Men hemma tar jag både sött och salt )

Svar på tråden Antingen eller!