• Anonym (A)

När/var i vardagen upplever du o-jämställdheten mellan män och kvinnor mest?

Som rubriken lyder. När eller var i din vardag upplever du att jämställdheten mellan män och kvinnor är som sämst och som mest påtaglig? Är det i hemmet? I relationer? På jobbet? Sjukvården? Förskola, skola? Affärer? Krogmiljö? Sport och idrott? Tv-program? Det får vara vad som helst.

• Svar på tråden När/var i vardagen upplever du o-jämställdheten mellan män och kvinnor mest?
  • Anonym (B)
    Kermit1561 skrev 2019-09-24 09:49:23 följande:
    Där har vi den där empatilösheten igen. När kvinnor blir utan så partner eller inte får tillräckligt mycket orgasmer så är det nånting som problematiseras och diskuteras i det offentliga men när män har problem så förväntas de tag tag i det själva. Det du gör är att reproducera väldigt traditionella könsroller som säger att män skall klara sig själva. Du är en del av problemet. 
    Skitsnack, kvinnor kanske får mer stöd för att dom faktiskt inte skyller på mannen.
    Och för att dom tar tag i sina problem själva och försöker göra något åt det.
    Gör dom inte det eller visar vilja att göra det så kommer tråden dö alternativt vännerna försvinna relativt snabbt.
    Vi funkar så vi människor, vi orkar inte vara krycka åt andra vuxna hur länge som helst. 
  • Kermit1561
    Anonym (B) skrev 2019-09-24 09:50:48 följande:
    Bullshit, då ska man vara bra skör, det finns massor av människor som inte har sex och ändå funkar, även om jag kan förstå att dom saknar närheten. 
    Allt som gör en ledsen är inte samma sak som psykisk ohälsa, och tar man livet av sig för att man inte får sex, då finns det något annat inunder som spökar.
    Inte inte ha sex just nu är inte samma sak som att aldrig ha haft sex. Att aldrig ha haft en partner är inte samma sak som att inte ha en just nu. 
  • Anonym (B)
    Kermit1561 skrev 2019-09-24 09:59:15 följande:
    Inte inte ha sex just nu är inte samma sak som att aldrig ha haft sex. Att aldrig ha haft en partner är inte samma sak som att inte ha en just nu. 
    Svaret förblir detsamma, lösningen också. 
  • Anonym (Anonym)
    Kermit1561 skrev 2019-09-24 09:57:26 följande:

Nu slåss du mot väderkvarnar. Jag har aldrig påstått att sex är en rättighet. Jämställdfrågan har passerat rättighetsfrågor för länge sedan, idag är det kvinnor som har fler rättigheter i Sverige. Jämställdhetsfrågor handlar idag om individuella val, det är ingen rättighet för kvinnor att ha en man som hjälper till hemma men ändå är det en uppenbarligen en het jämställdhetsfråga för kvinnor. 

Nej, det har du inte påstått men du har skrivit att sex inte är en rättighet och sen skrivit hur orättvist det är för er manliga oskulder som inte får sex.

Ungefär såhär " om sex inte är en rättighet varför får då kvinnor..."

Jag kommer inte ihåg exakt för jag tycker att trådarna om manliga oskulder var jobbiga.
  • Anonym (B)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-09-24 09:57:51 följande:
    Kermit är ett troll.
    Jag börjar tro att du har rätt. 
  • Anonym (B)

Jag tycker att mäns våld mot kvinnor är den största ojämställdheten, tätt följd av kvinnors sämre ekonomiska villkor oftast. 

I vardagen upplever jag ingen ojämställdhet, helt enkelt för jag inte släpper män så nära inpå mig längre.
    Jag har lärt av mina misstag.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (B) skrev 2019-09-24 10:01:33 följande:

Jag börjar tro att du har rätt. 

Han är samma person som startat trådarna om manliga oskulder, om du kommer ihåg dom?
  • Kermit1561
    Anonym (B) skrev 2019-09-24 09:55:15 följande:
    Är man empatilös för att man kräver att män ska ta eget ansvar för sina egna liv och inte straffa kvinnor för att dom inte vill ha sex med dom?
    Newsflash, man kan inte alltid få som man vill, det ger en INTE rätt att gå ut och döda sina medmänniskor. 
    Klart man kan känna empati med en ensam man, men det är sjukt jobbigt med människor överlag som inte tar ansvar över sina egna liv och bara sitter och gnäller utan  att ens försöka förbättra.
    Till slut orkar man inte sitta och klappa såna människor medhårs, lite får man själv bjuda till. 
    Det konstiga är att är att det är så sjuk mycket jobbigare med män som klagar än kvinnor som gör det. Trots att kvinnor till och med gör det i organiserad form. Det är uppenbart att det handlar om sexism, en man som klagar ser vi ner på, en kvinna som klaga är ett värnlöst offer vi måste hjälpa. 
    Det är bara att gå tillbaks i tråden och se vad jag blir kallad, folk försöker på väldigt traditionella sätt skam och skuldbelägga mig. Det skulle inte förvåna mig om merparten av dem dessutom kallar sig feminister. 
  • Anonym (B)
    pyssel skrev 2019-09-24 05:30:35 följande:
    (Förtydligar) Den vanligaste misshandlaren i den aktuella satsen alltså. Misshandlarna vid "mäns våld mot kvinnor", syftade jag på.
    Jag måste bara få säga att jag är ett fan av dig.
    Du är alltid så påläst och kunnig inom det här och du är alltid saklig.
    Du är så bra på det här. {#emotions_dlg.flower}
  • Kermit1561
    Anonym (B) skrev 2019-09-24 10:00:47 följande:
    Svaret förblir detsamma, lösningen också. 
    Fast då vet du ju inte vad du pratar om. Läs på lite och återkom. 
Svar på tråden När/var i vardagen upplever du o-jämställdheten mellan män och kvinnor mest?