Anonym (B) skrev 2019-09-24 09:55:15 följande:
Är man empatilös för att man kräver att män ska ta eget ansvar för sina egna liv och inte straffa kvinnor för att dom inte vill ha sex med dom?
Newsflash, man kan inte alltid få som man vill, det ger en INTE rätt att gå ut och döda sina medmänniskor.
Klart man kan känna empati med en ensam man, men det är sjukt jobbigt med människor överlag som inte tar ansvar över sina egna liv och bara sitter och gnäller utan att ens försöka förbättra.
Till slut orkar man inte sitta och klappa såna människor medhårs, lite får man själv bjuda till.
Det konstiga är att är att det är så sjuk mycket jobbigare med män som klagar än kvinnor som gör det. Trots att kvinnor till och med gör det i organiserad form. Det är uppenbart att det handlar om sexism, en man som klagar ser vi ner på, en kvinna som klaga är ett värnlöst offer vi måste hjälpa.
Det är bara att gå tillbaks i tråden och se vad jag blir kallad, folk försöker på väldigt traditionella sätt skam och skuldbelägga mig. Det skulle inte förvåna mig om merparten av dem dessutom kallar sig feminister.