• Let it Rain

    40+ och gravid - här samlas vi :)

    Jag plussade för en vecka sedan och tänkte kolla om det finns fler 40+ som är gravida härinne. :)

  • Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)
  • krammm
    Sthlmsthlm skrev 2020-03-11 10:49:03 följande:
    Det var ingen trisomi utan på könskromosomen. Som jag förstår extremt låg sannolikhet att moderkaksprov eller fostervattensprov visar något annat. Men får förhoppningsvis mer info från genetiker imorgon...
    Ok. lycka till. tänker på dig.
  • Najo
    Najo skrev 2020-03-11 15:53:54 följande:

    RUL idag och allt såg bra ut! ????


    Allt såg bra ut... skulle vara smilie..
  • zasu
    Najo skrev 2020-03-11 15:54:23 följande:

    Allt såg bra ut... skulle vara smilie..


    Vad skönt! Gratulerar
  • Esmes
    Najo skrev 2020-03-11 15:53:54 följande:

    RUL idag och allt såg bra ut! ????


    Så fantastiskt skönt!! Halvtid för dig nu :)

    Jag har rul om ca 1 vecka.
  • Emma79K
    Sthlmsthlm skrev 2020-03-11 08:17:05 följande:

    Tyvärr stämde min magkänsla. NIPT visade på avvikelse. Det känns kanske som graviditeten har avstannat, har inte känt mig gravid sista dagarna, så ska göra ett privat VUL idag (MVC vill inte ställa upp med UL?). Om det är så behöver vi ju inte ta ställning till NIPT-resultatet alls. Har också bokat möte med genetiker för att få veta mer, men innerst inne lutar jag mot att avsluta... Livet alltså. 


    Förstår att det är omtumlande. Jag har en dotter med Trippel X (47xxx), dvs hon har tre könskromosomer i varje cell. Om det gäller denna kromosomavvikelser får du gärna fråga. Det finns tyvärr mycket felaktig information när man börjar googla.

    De flesta som träffar henne ser vilken tonåring som helst. Men hon har haft det tufft i skolan (är normalbegåvad).
  • Najo
    Esmes skrev 2020-03-11 18:09:21 följande:

    Så fantastiskt skönt!! Halvtid för dig nu :)

    Jag har rul om ca 1 vecka.


    Ja det är skönt! Snart är du också där och får halvtid!!
Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)