• Kiiwii90

    Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

    Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

    Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

  • Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • GlitterLina
    AndraSladdis skrev 2020-05-19 11:31:53 följande:

    Testdag med 2-dagars embryo (i dag är embryot 16 dagar). Glad!! Såklart orolig också, det går ej att undvika.

    Testen har stigit märkbart i styrka sedan i fredags, även om RFSU-stickan verkar segare än de övriga. Den i mitten är klinikens teststicka.


    Underbart:)
  • GlitterLina

    Jag har hört nånstans att man ska meddela läkaren när man gör Kubtest att man gjort IVF..

    För tydligen kan det bli snorungar siffror.. nån mer som hört detta?

  • Astrid40
    GlitterLina skrev 2020-05-19 12:18:28 följande:

    Jag har hört nånstans att man ska meddela läkaren när man gör Kubtest att man gjort IVF..

    För tydligen kan det bli snorungar siffror.. nån mer som hört detta?


    Inte hört något om det men det står i min journal. Jag fick papper hem från nordic med info när jag plussat så det lämnade jag till barnmorskan sist. Men jag säger väl till ändå för säkerhets skull :)

    Vill ju inte få missvisande resultat om det nu har betydelse
  • Anonym (Kanel)
    GlitterLina skrev 2020-05-19 12:18:28 följande:

    Jag har hört nånstans att man ska meddela läkaren när man gör Kubtest att man gjort IVF..

    För tydligen kan det bli snorungar siffror.. nån mer som hört detta?


    Ja det stämmer, de brukar ju fråga ändå när senaste mens osv var så får man ju förklara att det här absolut ingen betydelse när min senaste mens var för detta är en ivf-bebis ;) Men ja, ivf gör av någon orsak som man inte vet, att siffrorna annars blir lite annorlsunda (papp-a värdet blir lite högt/lågt nu minns jag inte) så man ska se till att nämna det på mvc åtminstone inför KUB. Jag läste någon studie om att KUB därmed inte är lika pålitligt vid ivf men skillnaden var liten, vet inte om det ens gäller längre.

    Och har man ett fruset embryo så ska man uppge sin ålder då embryot frystes, inte sin nuvarande ålder. Jag sparade alltså två års ökad risk :P
  • Alex1992
    AndraSladdis skrev 2020-05-19 11:31:53 följande:

    Testdag med 2-dagars embryo (i dag är embryot 16 dagar). Glad!! Såklart orolig också, det går ej att undvika.

    Testen har stigit märkbart i styrka sedan i fredags, även om RFSU-stickan verkar segare än de övriga. Den i mitten är klinikens teststicka.


    Åhh grattis!!! :D Mycket starka och tydliga pluss! Själv är man nojjig...jag upplever inte mina tester så starka. Jag beställde hem en early predictor för att jämnföra sen.
  • Clemmentina
    AndraSladdis skrev 2020-05-19 11:31:53 följande:

    Testdag med 2-dagars embryo (i dag är embryot 16 dagar). Glad!! Såklart orolig också, det går ej att undvika.

    Testen har stigit märkbart i styrka sedan i fredags, även om RFSU-stickan verkar segare än de övriga. Den i mitten är klinikens teststicka.


    Superfina plus! Grattis! :) Har själv upplevt att RFSU kan ge lite svagare/segare resultat/plus än övriga så inget konstigt.
  • AndraSladdis
    Clemmentina skrev 2020-05-19 19:35:53 följande:
    Superfina plus! Grattis! :) Har själv upplevt att RFSU kan ge lite svagare/segare resultat/plus än övriga så inget konstigt.
    Ja, jag tror också att det är inget konstigt. Nu gäller det att hålla tummarna att nästa 2-3 veckorna går lika bra...
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet