• Anonym (Undran)

    Varför visar man intresse/flirtar när man har partner?

    Jag undrar alltså hur man tänker när man visar otvetydiga tecken på attraktion gentemot en annan när man redan har partner? Är det för att man inte kan låta bli, att liksom kroppen styr? Om man dessutom anar att "mottagaren" är intresserad, är det då inte lite taskigt att låta den personen tro att man vill något mer?

    Många frågor men försöker förstå.

  • Svar på tråden Varför visar man intresse/flirtar när man har partner?
  • Anonym (Undran)
    Anonym (T) skrev 2019-11-10 07:55:36 följande:

    Det är lätt att sitta och dömma att man aldrig skulle visa något osv för man har partner men attraktion är svår att dölja och kommer alltid finnas oavsett om du är i ett förhållande eller inte och till fler personer mer än en.

    Dock kan man ju låta det stanna där.


    Jo det är klart men det är ju skillnad på en uppskattande blick någon gång ibland och att spela pingis med ögonen med föremålet för attraktionen.
  • anonymen88

    Jag lever i en relation sen 11 år. Vi blev ihop på folkhögskola när jag var 20 och han var 19. Han är en jättebra person och jag älskar honom. Men sex har (sen gamla sår i tonåren ) varit komplicerat och det har varit väldigt upp och ned under alla år. Min man frågar ibland är du verkligen attraherad av mig? Och då har jag sagt att jag är det , det är sant till viss del men den där passionen har jag nog inte känt för ngn förrän nu.

    Det finns en man på jobbet, och det är som att vi har en sån himla stark kemi och attraktionskraft emellan oss, helt sjukt stark. Han är supersnäll och jag ser på honom med åtrå- jag åtrår inte min man på samma sätt. Det känns som att vi är bästa vänner som gift oss. Behöver inte vara fel med det- men nu när jag vet hur det känns att vara sugen på sex (vilket jag brottats med i flera år) och drömmer om den här andra mannen - så inser jag att det finns en passion i livet som jag förtjänar . Jag förtjänar att vara kär på riktigt.

    Det är nog därför jag flirtar med denna personen för att det är ngt som saknas i min relation. Jag har blivit förälskad i andra män flera ggr och drömt om dem under tiden jag varit ihop med min man.

    Vad tror ni jag ska göra?

    Denna mannen på jobbet/ hans syster och jag har pratat och hon ser detta oxå och säger att vi kommer väldigt bra överens

    Och jag håller med ...

    förvirrad

  • Anonym (Igen)
    Anonym (Undran) skrev 2019-11-09 10:18:47 följande:

    Men hur ska den andre (den utan partner) kunna visa det till 100% om denne vet att det finns en partner med i bilden? Det är ju att kasta sig ut och verkligen riskera att förnedra sig.


    Ja, men vad är alternativet? Bli fulla på firmafesten och hångla på dansgolvet?
  • Anonym (Rädsla för ensamhet)

    Det här gäller långt från alla eller de flesta, men jag tror att för vissa är det en trygghetsgrej att flirta med andra. Man vill inte vänstra eller ha någon annan, men man är livrädd för att om man blir lämnad behöva vara ensam en längre period.

    Så flirtandet med andra är ett slags förarbete om man skulle bli singel, har man gjort sitt förarbete och fått en eller flera lite halvintresserade så kan man snabbare träffa någon ny än om man börjar om på "noll".

    Så de man flirtar med blir en slags backup eller reserv. 

  • Vilse22

    Jag är en gift kvinna och brukar märka att vissa män tittar på mig och jag blir provocerade, faktiskt när det handlar om snygga killar...hmmm!

  • Anonym (....)
    anonymen88 skrev 2019-11-10 08:40:53 följande:

    Jag lever i en relation sen 11 år. Vi blev ihop på folkhögskola när jag var 20 och han var 19. Han är en jättebra person och jag älskar honom. Men sex har (sen gamla sår i tonåren ) varit komplicerat och det har varit väldigt upp och ned under alla år. Min man frågar ibland är du verkligen attraherad av mig? Och då har jag sagt att jag är det , det är sant till viss del men den där passionen har jag nog inte känt för ngn förrän nu.

    Det finns en man på jobbet, och det är som att vi har en sån himla stark kemi och attraktionskraft emellan oss, helt sjukt stark. Han är supersnäll och jag ser på honom med åtrå- jag åtrår inte min man på samma sätt. Det känns som att vi är bästa vänner som gift oss. Behöver inte vara fel med det- men nu när jag vet hur det känns att vara sugen på sex (vilket jag brottats med i flera år) och drömmer om den här andra mannen - så inser jag att det finns en passion i livet som jag förtjänar . Jag förtjänar att vara kär på riktigt.

    Det är nog därför jag flirtar med denna personen för att det är ngt som saknas i min relation. Jag har blivit förälskad i andra män flera ggr och drömt om dem under tiden jag varit ihop med min man.

    Vad tror ni jag ska göra?

    Denna mannen på jobbet/ hans syster och jag har pratat och hon ser detta oxå och säger att vi kommer väldigt bra överens

    Och jag håller med ...

    förvirrad


    Jag vet hur det känns. Jag har tröttnat på min sexuella relation med min man och visa killar flörtar med mig och man blir bara kåt av det! Sten, sax och påse då! :) nej det är svårt!
  • Anonym (Undran)

    Tror att det är så att båda personerna försöker kolla av varandra. De kanske båda undrar om den andre är seriös eller bara driver med dem? En ömsesidig attraktion finns det i alla fall.

  • Anonym (L)

    Intressant TS. Jag är nyfiken på om ni i förhållande som flirtar/ är otrogna skulle vara ok med att er partner beter sig på samma sätt?

  • Plupp73

    Distanserat flörtande, att möta en okänd människas blick tycker jag handlar mest om bekräftelsesökande.

    Däremot riktig personkemi, när två människor klistras fast vid varandra oavsett var, hur och när....kräver stor styrka att väja ifrån.

  • Anonym (Mjo)
    Anonym (L) skrev 2019-11-10 13:20:00 följande:

    Intressant TS. Jag är nyfiken på om ni i förhållande som flirtar/ är otrogna skulle vara ok med att er partner beter sig på samma sätt?


    Om det sker snyggt och diskret utan att jag får reda på det (som jag gör) så bryr jag mig inte, visar det sig att h*n klantar sig blir det bestraffning.
Svar på tråden Varför visar man intresse/flirtar när man har partner?