• Anonym (Förlåta)

Min fru kysste en annan. Hur förlåta och gå vidare?

Hej! Jag kom på min fru kyssa en annan man, en som jobbar på samma företag som henne dessutom. Hon säger det var ett misstag och att det inte kommer hända igen. Hon har inga känslor för den här mannen heller säger hon. 

Men hur kan jag förlåta detta? Jag vill göra det, för jag vill inte förlora henne, men just nu känns det svårt.

Är det någon mer som varit i samma sits som jag? Kunde ni gå vidare och var hon otrogen igen för er, alltså hur kan man lita på att det inte ska hända igen?

• Svar på tråden Min fru kysste en annan. Hur förlåta och gå vidare?
  • molly50
    Anonym (Förlåta) skrev 2019-11-18 15:30:18 följande:

Tack för alla råd, tips och insikter som ni ger mig. Jag hinner inte läsa och fundera kring allt ni skrivit just nu dessvärre. Läget är som det är och det är ganska lugnt hemma men jag själv mår kanske inte så bra, har inte lyckats komma över det jag såg och grubblerierna finns där fortfarande. Jag försöker lita på det hon sagt men som några skrivit här så finns det ju alltid skäl till att vara på sin vakt och inte bara köpa det hon säger. Men vad kan jag göra? Att kräva att hon byter jobb tror jag inte på, och om hon är intresserad av honom fortfarande så kan hon väl träffa honom utanför jobbet också?

Har du funderat på parterapi?
    Om inte annat så kan du gå dit själv och få prata med någon.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Förlåta) skrev 2019-11-18 15:38:23 följande:
    Hur menar du att det var värre för dig? Vad hände? Var ni tvungna att bryta upp?
    Kom på dom i sängen.
    Vad tror du...? Fanns ingen möjlighet att fortsätta.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-11-19 09:41:57 följande:
    Kom på dom i sängen.
    Vad tror du...? Fanns ingen möjlighet att fortsätta.
    Hemma hos er? Var det en fullständig överraskning för dig eller hade du anat nåt?
  • Anonym (Förlåta)
    molly50 skrev 2019-11-19 08:47:11 följande:
    Har du funderat på parterapi?
    Om inte annat så kan du gå dit själv och få prata med någon.
    Det skulle hon nog inte gå med på och hon skulle säga att jag inte litar på henne då. Vad skulle det förresten ge om jag själv gick dit?
  • Solarn
    Anonym (Förlåta) skrev 2019-11-19 12:20:07 följande:

Det skulle hon nog inte gå med på och hon skulle säga att jag inte litar på henne då. Vad skulle det förresten ge om jag själv gick dit?

Skummat igenom tråden bara.

Hon kan självklart inte kräva att du ska lita på henne när hon precis varit otrogen. Det är väldigt manipulativt. Håller med de i tråden som är inne på att hon blev oförsiktig/övermodig. Stå upp för dig själv och dina känslor.
  • molly50
    Anonym (Förlåta) skrev 2019-11-19 12:20:07 följande:
    Så hon är alltså inte beredd att hjälpa dig så att du kan bygga upp din tillit igen?
    Hur vill hon att ni ska göra?
    Glömma och gå vidare är ju uppenbarligen inte ett alternativ för dig.

Det det kan ge dig är att du kan få ett annat perspektiv på saken.
    Och att bara få prata av dig om saken med någon kan kännas bra.
    Jag gick ensam på parterapi när mitt ex bedrog mig,då han vägrade följa med.
    Och mig hjälpte det enormt mycket bara att få prata av mig.
    Jag valde ändå att lämna då det blev för svårt för mig att bygga upp tilliten igen efter hans svek.
    Och det är inget jag ångrar.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-11-19 12:09:06 följande:
    Hemma hos er? Var det en fullständig överraskning för dig eller hade du anat nåt?
    Hennes lägenhet, på väg att flytta ihop.
    Fullständig överraskning.
  • Anonym (inte så lätt)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-11-19 14:19:36 följande:
    Hennes lägenhet, på väg att flytta ihop.
    Fullständig överraskning.

Oj stackare... så hon var på väg flytta ihop med dig och du kommer hem till hennes lägenhet och hon ligger med en annan snubbe? Måste varit en sån chock! Misstänkte du aldrig nåt sen förut?

• Anonym (Klarhet)

TS, Handen på hjärtat. Du känner ju din fru bäst och vet hur hon är. Jag tror du anar att det finns en affär bakom kyssen som du inte vill veta detaljerna kring.
    Hoppas du att avslöjandet ska göra att hon lägger ner trots att hon säger att hon är attraherad/kåt på mannen?
    Slösa inte bort för många år på henne om hon inte visar var hon står.

• Anonym (Klarhet)

TS, Handen på hjärtat. Du känner ju din fru bäst och vet hur hon är. Jag tror du anar att det finns en affär bakom kyssen som du inte vill veta detaljerna kring.
    Hoppas du att avslöjandet ska göra att hon lägger ner trots att hon säger att hon är attraherad/kåt på mannen?
    Slösa inte bort för många år på henne om hon inte visar var hon står.

Svar på tråden Min fru kysste en annan. Hur förlåta och gå vidare?