• Anonym (Utmattad)

    Vantrivs på jobbet

    Började för ett par månader sen på nytt jobb och vantrivs redan. Det var svårt för mig att hitta jobb trots högskoleexamen. Jag vill arbeta med detta och arbetsuppgifterna är vad jag vill. Kommer nog aldrig hitta ett likadant jobb igen så att söka nytt känns motigt. De andra på jobbet är känslokalla och ingen har försökt lära känna mig. De pratar bara om sitt. Om jag berättar nåt så blir jag avbruten. Det är som om jag bara ska vara en maskin som ska utföra uppgifterna och inte trivas. Ägaren gör inget för att man ska trivas. Snåla är de också och tom. med städning för det är smutsigt på kontoret. Jag är van vid betydligt högre standard och gråter av tanken på att åka dit. De skryter om hur bra det är däroch att jag har kommit till ett bra ställe där man kan flexa! Som om jag aldrig fått det innan...

    Någon i samma sits? Hur tacklar ni det?

  • Svar på tråden Vantrivs på jobbet
  • Anonym (Tufft)

    Är långt ner i organusationen på mitt nya jobb.

    Alla har känt och jobbat på företaget under 10 år minst.

    Umgås privat. Damer i äldre medelåldern mest.

    Svårt att bli accepterad. Dessutom ej bjuden på julbordet i december...

  • Anonym (Tufft)

    De ser förmodligen ner på mig för lägre ansvar.

  • Anonym (Utmattad)
    Anonym (Tufft) skrev 2019-11-25 12:57:18 följande:

    Är långt ner i organusationen på mitt nya jobb.

    Alla har känt och jobbat på företaget under 10 år minst.

    Umgås privat. Damer i äldre medelåldern mest.

    Svårt att bli accepterad. Dessutom ej bjuden på julbordet i december...


    Alla ska bli bjudna på julbord! Tycker du ska säga till.
  • Anonym (Tufft)
    Anonym (Utmattad) skrev 2019-11-25 15:17:02 följande:

    Alla ska bli bjudna på julbord! Tycker du ska säga till.


    Inom juridik sektorn arbetar jag så assistent och det är därmed strikt. Den atmosfären.

    Känner mig utanför och dessutom ska man ha känt varandra sedan tidigare...
  • Anonym (Tufft)
    Anonym (Utmattad) skrev 2019-11-25 15:17:02 följande:

    Alla ska bli bjudna på julbord! Tycker du ska säga till.


    De säger högt i tak men mkt skvaller och man vet sin ställning.

    Oss med lägre ansvar, behandlas illa.

    Min Chef förvarnade att eg är min roll överflödig enligt VD men jag får jobba här ändå.

    Som att jag har för enkla sysslor. Känns inte så roligt..att bli behandlad som gud vet vad,

    Trots hög utbildning..
  • Anonym (Utmattad)
    Anonym (Tufft) skrev 2019-11-28 15:10:52 följande:

    TS hur har det gått?


    Jag söker nytt jobb, flera i veckan.
  • Anonym (Tufft)
    Anonym (Utmattad) skrev 2019-11-30 08:44:38 följande:

    Jag söker nytt jobb, flera i veckan.


    Hur är stämningen på ditt jobb annars?

    Har du som mig provanställning?
  • Anonym (Utmattad)
    Anonym (Tufft) skrev 2019-11-30 09:30:57 följande:

    Hur är stämningen på ditt jobb annars?

    Har du som mig provanställning?


    Jag fick fast från början. Det är trist, ingen att prata med.
  • Anonym (Lisa)

    Visst att man har ett jobb som man vantrivs med, men då får man försöka göra något åt det och inte bara gnälla! Är man nyexaminerad så får man bita i sura äpplet och man har inte råd att vara kräsen. Jobba på, försök acceptera situationen och sök annat. Så länge du inte hittar något annat jobb så försök bjud till. Av det jag kan läsa i ditt inlägg så är allt fel, och du tycker att alla andra gör fel, utom du. Frågan är hur mycket du har gjort för att försöka passa in i gruppen? Vad har du gjort för att få till en mysigare miljö? Det tycks helt klart vara så att när du rekryterades så gjordes det en felrekrytering. Jag säger inte att du är fel, och jag säger inte att arbetsgivaren är fel. Jag tror snarare att ni är fel för varandra. Men så länge tills du hittar ett företag som är rätt för dig, vad tycker du är mest rätt, att du försöker anpassa dig efter de andra på företaget eller att de anpassar sig efter dig? Innan du svarar, tänk att det vore tvärtom, att du jobbade på ett företag som överensstämmer med dina krav och förväntningar och någon som inte platsade in där, varken i sitt sätt att vara eller klä sig eller i beteende passade in, vem skulle behöva försöka göra anpassningar då?

    Försök anpassa dig till den klädstil som de andra har, se dom kläderna som du ?uniform?. Parfym är det många som är känsliga mot, skippa det på arbetet men så fort du slutat jobbet så kan du ta på dig lite, och så byter du om till de kläder som du trivs i. Precis som poliser, sjukvårdspersonal etc har en uniform kan du ha en slags uniform för ditt arbete.

Svar på tråden Vantrivs på jobbet