• Anonym (Fia)

    20 barn döda i mässlingutbrott

    På Samoa pågår nu ett mässlingutbroot. Hittills 20 döda barn under 4 år som dött av sjukdomen. Om dom 20 varit vaccinerade, hur många av dom 20 tror ni hade varit döda nu, där orsaken är mässlingen?

    Ni som inte vaccinerar hur tänker ni?

  • Svar på tråden 20 barn döda i mässlingutbrott
  • Anonym (Håller med!)
    Anonym (Lea) skrev 2019-11-23 22:42:22 följande:

    De allra flesta som fick mässlingen sist den var aktiv i Sverige var vaccinerade. Hur tänker ni då, ni som vaccinerar okritiskt?

    Och dessutom har en färsk studie av CDC läckt ut där resultaten visar att ovaccinerade barn har färre fall av allergier, infektioner, beteendestörningar m.m.

    Ni som vaccinerar helt okritiskt inser inte hur enkelspårigt ni tänker. Ni köper vinstdrivande bolagens propaganda helt utan kritik. Många vaccinmotståndare vet att vacciner KAN skydda mot vissa sjukdomar. Men det är riskerna med vacciner som inte är värt det. Många f.d. läkemedelsforskare har blåst i visselpipan och avråder från vacciner, liksom läkare. Det är inte svart eller vitt.

    Själv blev jag skadad av influensavaccinet, fick immunbrist samt en trötthet som aldrig går över, men som inte heller är sjuklig.

    Har du en latent infektion i kroppen (som inte alltid ger sig till känna på klassiskt vis) så kan vaccinet utlösa bla. autoimmun sjukdom.


    Eller hur! Folk verkar glömma snacket som gick senast om att flera som blev smittade var vaccinerade och att man sett detta på fler ställen, att platser med nästan 100% vaccingrad ändå har fått utbrott bland vaccinerade, trots det ska vara en så liten % risk att få smitta som vaccinerad.
  • Anonym (Håller med!)

    Väntar på årets artikeln med ?influensavaccinet inte så effektivt som man trodde i år?.

  • Phalaenopsis
    Anonym (Lea) skrev 2019-11-23 22:42:22 följande:

    De allra flesta som fick mässlingen sist den var aktiv i Sverige var vaccinerade. Hur tänker ni då, ni som vaccinerar okritiskt?

    Och dessutom har en färsk studie av CDC läckt ut där resultaten visar att ovaccinerade barn har färre fall av allergier, infektioner, beteendestörningar m.m.

    Ni som vaccinerar helt okritiskt inser inte hur enkelspårigt ni tänker. Ni köper vinstdrivande bolagens propaganda helt utan kritik. Många vaccinmotståndare vet att vacciner KAN skydda mot vissa sjukdomar. Men det är riskerna med vacciner som inte är värt det. Många f.d. läkemedelsforskare har blåst i visselpipan och avråder från vacciner, liksom läkare. Det är inte svart eller vitt.

    Själv blev jag skadad av influensavaccinet, fick immunbrist samt en trötthet som aldrig går över, men som inte heller är sjuklig.

    Har du en latent infektion i kroppen (som inte alltid ger sig till känna på klassiskt vis) så kan vaccinet utlösa bla. autoimmun sjukdom.


    Du har inte tänkt på att anti-vaccinations-sidorna kan vara en del i Kinas strategi för att försvaga västvärlden inför det stundande handelskriget?

  • Phalaenopsis

    Personligen använder jag bilbarnstol till min dotter även om det innebär att jag måste köpa den från ett vinstmaximerande företag.

  • Anonym (Fia)
    Phalaenopsis skrev 2019-11-24 00:18:13 följande:

    Personligen använder jag bilbarnstol till min dotter även om det innebär att jag måste köpa den från ett vinstmaximerande företag.


  • Anonym (Fia)
    Anonym (Lea) skrev 2019-11-23 22:42:22 följande:

    De allra flesta som fick mässlingen sist den var aktiv i Sverige var vaccinerade. Hur tänker ni då, ni som vaccinerar okritiskt?

    Och dessutom har en färsk studie av CDC läckt ut där resultaten visar att ovaccinerade barn har färre fall av allergier, infektioner, beteendestörningar m.m.

    Ni som vaccinerar helt okritiskt inser inte hur enkelspårigt ni tänker. Ni köper vinstdrivande bolagens propaganda helt utan kritik. Många vaccinmotståndare vet att vacciner KAN skydda mot vissa sjukdomar. Men det är riskerna med vacciner som inte är värt det. Många f.d. läkemedelsforskare har blåst i visselpipan och avråder från vacciner, liksom läkare. Det är inte svart eller vitt.

    Själv blev jag skadad av influensavaccinet, fick immunbrist samt en trötthet som aldrig går över, men som inte heller är sjuklig.

    Har du en latent infektion i kroppen (som inte alltid ger sig till känna på klassiskt vis) så kan vaccinet utlösa bla. autoimmun sjukdom.


    Att vaccinera är ingen garanti att man inte får sjukdomen. Är man vaccinerad får man den dock alltid i mildare form. Dessutom får du mässling fast du är vaccinerad smittar du inte andra med sjukdomen.

    Det finns som du säger teorier om en liten risk om att en vaccination utlösa en autoimmun sjukdom. Det du glömmer bort att tillägga den sjukdomen skulle utlösas i större kraft om du får sjukdomen du vaccineras mot.

    För att späda på dina argument mot vaccination. Vet du att man brukar räkna med att en person per år dör där vaccinationen i sej är orsaken? Gissa varför man ändå fortsätter att vaccinera?

    Ledtråd: Dom flesta som dör i trafikolyckor använder bilbälte. Betyder det att man har större sannolikt att inte dö i en bilolycka om man struntar i bältet?
  • Anonym (Lea)
    Phalaenopsis skrev 2019-11-24 00:18:13 följande:

    Personligen använder jag bilbarnstol till min dotter även om det innebär att jag måste köpa den från ett vinstmaximerande företag.


    Antar att forskare inte hoppat av från bilkraschtester och gått ut och blåst i visselpipan om att bilstolar faktiskt orsakar mer skada än nytta...
  • Anonym (Lea)
    Anonym (Fia) skrev 2019-11-24 13:22:18 följande:

    Att vaccinera är ingen garanti att man inte får sjukdomen. Är man vaccinerad får man den dock alltid i mildare form. Dessutom får du mässling fast du är vaccinerad smittar du inte andra med sjukdomen.

    Det finns som du säger teorier om en liten risk om att en vaccination utlösa en autoimmun sjukdom. Det du glömmer bort att tillägga den sjukdomen skulle utlösas i större kraft om du får sjukdomen du vaccineras mot.

    För att späda på dina argument mot vaccination. Vet du att man brukar räkna med att en person per år dör där vaccinationen i sej är orsaken? Gissa varför man ändå fortsätter att vaccinera?

    Ledtråd: Dom flesta som dör i trafikolyckor använder bilbälte. Betyder det att man har större sannolikt att inte dö i en bilolycka om man struntar i bältet?


    Vacciner är orsaken till att många autoimmuna tillstånd uppkommer. Det du säger är felaktigt!
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Lea) skrev 2019-11-24 13:42:08 följande:

    Vacciner är orsaken till att många autoimmuna tillstånd uppkommer. Det du säger är felaktigt!


    Nej det har tvärt om visats att det inte är det. Motbevisa mej gärna.
  • Pentra

    Det är ju 'bara' de ovaccinerade som isf blir sjuka, så de vaccinerade behöver inte bry sig eller bli hysteriska eftersom det är helt onödigt och till ingen nytta alls. Ytterligare en bieffekt, förutom att man försvagar varje generation, och utöver alla andra, gällande vaccination; pga att vi vaccinerar så dör även kunskapen ut om sjukdomarna, vilka dess symptom är och hur man behandlar dem för att undvika dödsfall, permanenta skador och efterverkningar, och det är bl.a. just därför som dödsfall gällande mässlingen kommer att öka, för att vi alltså på vägen förlorar kunskapen. ... Är man lika nonchalant mot mässlingen som man är mot en förkylning med feber; och tar alvedon, stressar på och flänger runt som vanligt; så skiter det sig kapitalt, rent ut sagt! ... Med vänlig hälsning, Pentra

Svar på tråden 20 barn döda i mässlingutbrott