• boshab

    BIM januari

    Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

    4/1 - boshab

  • Svar på tråden BIM januari
  • dudetten
    Hoppas96 skrev 2020-01-01 19:11:21 följande:

    Haha ja gud.. Och man letar så mycket symptom. Mina bröst har dock varit helt sjukt ömma idag så hoppas det är symptom


    Jag hade lite känningar i mina bröst innan idag också men det försvann lika snabbt som det kom. Man hoppas ju sååå mycket :) när ska du ta test?
  • Hoppas96
    dudetten skrev 2020-01-01 20:50:30 följande:

    Jag hade lite känningar i mina bröst innan idag också men det försvann lika snabbt som det kom. Man hoppas ju sååå mycket :) när ska du ta test?


    Åh okej, ja verkligen haha. För mig gör det så jäkla ont när jag tar av bhn!

    Jag tänkte testa imorgon på bim-5, lite tidigt men vill inte missa om det blir tidigt plus :) sen är jag lite osäker på cykeln efter mitt mf i december. Du då?
  • Önskarbebis2020

    Är det många av er som får ömma bröst efter ÄL/ innan bim? Nu är jag bara på ÄL+3 och har inte ömma bröst alls (vet att det är för tidigt med gravsymtom) men hade varit kul att höra hur ni andra känner innan bim

  • Snuffles
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-01 22:17:40 följande:

    Är det många av er som får ömma bröst efter ÄL/ innan bim? Nu är jag bara på ÄL+3 och har inte ömma bröst alls (vet att det är för tidigt med gravsymtom) men hade varit kul att höra hur ni andra känner innan bim


    Känner i princip aldrig av nånting i brösten varken i samband med mens, ägglossning eller som tidigt graviditetssymptom.
  • Miu1234
    Miu1234 skrev 2020-01-01 18:58:58 följande:

    Slutade på p-piller den 10 dec, hade p-piller mens till den 16 och ÄL den 28e. Har inte varit utan preventivmedel på 10 år. När tror ni jag kan ta ett graviditetstest?


    Kan någon vara snäll och hjälpa mig med ovan fråga?
  • Sussiew
    Miu1234 skrev 2020-01-01 23:15:46 följande:

    Kan någon vara snäll och hjälpa mig med ovan fråga?


    BIM borde vara 10-11 januari typ :)
  • Loea
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-01 22:17:40 följande:

    Är det många av er som får ömma bröst efter ÄL/ innan bim? Nu är jag bara på ÄL+3 och har inte ömma bröst alls (vet att det är för tidigt med gravsymtom) men hade varit kul att höra hur ni andra känner innan bim


    Jag känner alla möjliga symptom vid ägglossning och mot mensen till. Uppsvullen magen, ont i äggstockarna, ömma bröst, illamående, aptitlöshet, trötthet, huvudvärk, ilningar i ljumskarna osv känner inte allt samtidigt men litar inte det minsta på min kropp och "symptom" längre. För min del så är det bäst att inte känna efter utav bara vänta tills bim är och testa då. Litar inte heller på tidiga tester då tidiga missfall är så vanligt. Väntan är evighetslång alltså..
  • Loea
    Miu1234 skrev 2020-01-01 23:15:46 följande:

    Kan någon vara snäll och hjälpa mig med ovan fråga?


    Det finns både appar och hemsidor för att kolla bim! Är olika beroende på hur lång cykel man har osv. Men oftast är det ingen idé att testa så få dagar efter ÄL. De brukar säga att ägget fäster 6 dagar efter befruktning om jag inte kommer ihåg fel och först då börjar hormonet som gravtest detekterar utsöndras.
Svar på tråden BIM januari