• boshab

    BIM januari

    Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

    4/1 - boshab

  • Svar på tråden BIM januari
  • Sofieelises
    Sofieelises skrev 2020-01-05 10:52:03 följande:

    Fick positivt på clearblue advanced ägglossningstest torsdagsmorgon (cd 13) men sticka från rfsu var inte helt positiv.

    Vid 14-tiden samma dag var stickan näästan positiv (se bild) och vid 20-tiden räknade jag den som helt positiv.

    Dagen efter (fredag, cd 14) fick jag ännu starkare vid 14-tiden.

    Trodde att jag hade ägglossning fredagkväll (36 timmar efter positivt på cb) eftersom jag hade ägglossning då, men blir så osäker iom att stickorna visade något senare än det clearbluet gjorde. Kanske hade äl på lördagen (och då orkade jag verkligen inte sexa mer, hade sex dag 9\12\13\14).. Får hoppas det räcker oavsett.

    Jaja jag vet inte vad jag vill med inlägget, den här väntan på att dagarna ska gå till iaf äl +9/10 gör mig tokig. Vill bara testa nu nu nu.

    Håller tummarna för mååånga fina plus härinne nu framöver! Typ 30% av oss borde väl plussa, der blir en del ändå (eftersom man har ca 30%, give or take, chans att plussa en given månad nör man försöker)..


    *Trodde att jag hade ägglossning fredagkväll (36 timmar efter positivt på cb) eftersom jag hade ägglossningsFLYTNINGAR då ska det stå
  • Sofieelises
    Bobmac skrev 2020-01-05 10:53:30 följande:

    Jag blir förvirrad av ägglossningstester. Jag skrev här innan att jag var orolig för testet visade ingen äl hela den veckan jag borde ha haft. Tänkte att jag kanske hade dagen innan jag började, dagen innan appen sa att jag borde ha äl. Men sen har jag fått blinkande smiley nu, en hel vecka efter att appen sa. Men då har jag, om blinkande är dagen innan äl, bara sex, sju dagar mellan äl och mens. Vilket är väldigt kort. Suck.

    Kan blinkande smiley, på clearblue digital, utlösas av något annat?


    Den blinkande smileyn kan du ha i flera dagar innan äl. Tiden mellan äl och mens är konstant, så om du får äl en vecka senare kommer mensen en vecka senare. Skulle fortsätta testa om jag vore du :)
  • Mikkans
    Bellsss skrev 2020-01-05 10:46:07 följande:

    Min läkare sa till mig att knäcker det mig att hålla på med tester så är det bättre att ha sex 3ggr/v. Det ska räcka och ge bra odds om man inte redan som tex mig har väldigt dåliga. En period gick jag på ultraljud hos honom när min ägglossning var beräknad för att veta säkert att den skedde :)


    Okej, tack! :) Hur kommer der sig att du har dåliga odds? Jag har pco så gissar att mina är dåliga redan från start. Nästa cykel (om ej gravid såklart!) Så kör jag test med munkpeppar..:)
  • Planerarbarn19

    Är pä ÄL+13 idag, inga symptom alls förutom extremt trött men de kan ju vara årstiden :) vågar inte hoppas eller ta ett test... tidigare cykler har jag fått mens på ÄL+11, DÅ har jag haft mycket ömma bröst och mensvärk några dagar innan och dagen innan mens får jag rosa blödning. Inget sånt ännu så får hålla tummarna......

  • boshab

    Tempen var på 36.52 imorse. Tänkte direkt "snart kommer mensen" och nu har den tyvärr gjort det. Stolt över mig själv att jag inte tagit ett gravtest innan BIM haha... :)

    Grattis till de som plussat i denna BIM-tråd, håller tummarna för er andra och hoppas att det blir fler plus <3

  • Sofieelises
    Miu1234 skrev 2020-01-05 11:36:56 följande:

    ÄL + 8 negativt


    Så himla tidigt än så skulle inte tappa hoppet!! Väldigt ovanligt att få plus så tidigt.
  • Bellsss
    Mikkans skrev 2020-01-05 11:17:39 följande:

    Okej, tack! :) Hur kommer der sig att du har dåliga odds? Jag har pco så gissar att mina är dåliga redan från start. Nästa cykel (om ej gravid såklart!) Så kör jag test med munkpeppar..:)


    Har väldigt svår endometrios. Läkarna tycker att sonen i sig är ett mirakel så vågar inte hoppas på att det svaga strecket på sticket imorse skulle vara ett plus. Håller tummarna för dig!
  • Barbrastreisand
    boshab skrev 2020-01-05 11:29:28 följande:

    Tempen var på 36.52 imorse. Tänkte direkt "snart kommer mensen" och nu har den tyvärr gjort det. Stolt över mig själv att jag inte tagit ett gravtest innan BIM haha... :)

    Grattis till de som plussat i denna BIM-tråd, håller tummarna för er andra och hoppas att det blir fler plus <3


    Tråkigt:/ men starkt att inte ta något test!! Jag väntar in mensen också vilken dag som helst då tempen sjunker. det jobbar är att jag vet inte exakt vilken dag mensen kommer då appar sagt olika tidigare och äl var tidigare denna gång. Hemsk väntan mellan äl & mens:/
  • boshab
    Barbrastreisand skrev 2020-01-05 12:19:21 följande:

    Tråkigt:/ men starkt att inte ta något test!! Jag väntar in mensen också vilken dag som helst då tempen sjunker. det jobbar är att jag vet inte exakt vilken dag mensen kommer då appar sagt olika tidigare och äl var tidigare denna gång. Hemsk väntan mellan äl & mens:/


    Väldigt. Hoppas att mensen inte kommer för din del! Oavsett resultat borde dagarna vara nära nu och den långa väntan över.
Svar på tråden BIM januari