• Anonym (S)

Finns det större risk att män är otrogna än kvinnor?

Nu vet jag mycket väl att både män och kvinnor kan vara otrogna, ok?

Vad jag syftar på här är att jag tycker jag hör oftare från män typ "det bara hände" eller "vi började kyssas och sen ja, det bara blev så"...

Vill vara tydlig med att jag pratar generellt och utifrån hur JAG upplever det!

Det är lättare att "övertyga" en man att vara otrogen än en kvinna.

Mannen tänker mer med kuken (för att vara lite brysk) medan kvinnan tänker med huvudet.

Har en man väl fått stånd (vilket han oftast kan få ganska lätt vid beröring ) så är det som att kroppen tar över. kvinnan får man "lirka" lite mer med, säga rätt saker och hon har inte lika lätt att bli våt bara av beröring utan det sitter mycket mer mentalt.

Det kan ju betyda att kvinnor som hoppar över skaklarna är mer medveten om vad dom gör än männen är mitt i situationen...men också att männen riskerar relationer lättare bara för att få doppa. Vilket är värst? Att vara lömsk eller egoistisk?

Jag pratar naturligtvis om män och kvinnor som inte planerar att vara otrogna, utan som ligger i ångest efter ett snedsteg på gårdagens firmafest.

Generellt: män hamnar där för att de är kåta, kvinnor hamnar där för bekräftelse av något slag.

Håller ni med mig eller har jag fel?

Sen skulle det vara väldigt intressant att höra om någon man hamnat i situationen och mitt upp i allt det heta plötsligt fått förståndet till att avbryta? Tvivlar...men bevisa gärna motsatsen!:)

• Svar på tråden Finns det större risk att män är otrogna än kvinnor?
  • KlantSmurfen
    Anonym (S) skrev 2019-12-12 12:34:15 följande:

[...]men bevisa gärna motsatsen!:)

Anonym (S) skrev 2019-12-18 12:22:19 följande: #30
    Handlar inte om bevis, det finns inga, men alla har olika åsikter och teorier och det är dom jag är intresserad av att höra.
    Thinking Face
  • KlantSmurfen
    Tecum skrev 2019-12-12 14:53:54 följande: #9

Män har svårare att säga nej till sex än vad kvinnor har, det är välkänt. Det har inte att göra med om de får stånd eller ej, det är förväntningarna att män alltid ska vilja som spökar.
    Å andra sidan får kvinnor fler inviter och således fler chanser att falla för frestelsen. Större chans till bekräftelse. Så svaret på TS` fråga är nej.

Har män svårare att säga nej till sex p.g.a som genus"vetarna" säger..."förväntningar på kön"?

• KlantSmurfen
    Anonym (op) skrev 2019-12-18 12:16:58 följande: #29
    KlantSmurfen skrev 2019-12-18 12:16:05 följande:
    bekräftelsekåt?
    Ja, det var jag väl kanske då. Detta är längesedan.

Tror det handlade mycket om dålig självkänsla, samt att det var förbjudet.
    Hur har det varit i svackor i relationer, frestad att få bekräftelse på annat håll eller var det bara en period?
  • Anonym (S)

[quote=80107180][quote-nick]KlantSmurfen skrev 2019-12-18 12:38:02 följande:[/quote-nick][/quote]

Ge dig, du vet mycket väl vad jag menade båda gångerna...

• Anonym (sådär)
    Anonym (op) skrev 2019-12-18 12:16:58 följande:
    Ja, det var jag väl kanske då. Detta är längesedan.

Tror det handlade mycket om dålig självkänsla, samt att det var förbjudet.
    Men fortfarande, du säger ju att du baserar ditt nuvarande syn på män på det du upplevde då, samtidigt som du själv säger att det berodde på hur du själv betedde dig då. Så med andra ord så har mäns beteende inte ett skit att göra med saken utan allt bygger på dig själv och hur du själv var då.
  • Anonym (op)
    KlantSmurfen skrev 2019-12-18 12:59:41 följande:
    Hur har det varit i svackor i relationer, frestad att få bekräftelse på annat håll eller var det bara en period?
    Då var det i svackor, sökte mig ofta till män som inte var så bra för mig överlag, vilket väl har bidragit till min brist på tillit till män i relationer. Jag har dock två söner idag, vilket ändrat mycket av min syn på män, sedan har jag manliga vänner som är bra, dock är jag ganska säker på att många av dem kunnat tänka sig sex med mig om jag velat det.

Är uppväxt med trauma i form av misshandel och övergrepp av män också.

Numera har jag inga kärleksrelationer, jag mår bättre av det.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (S) skrev 2019-12-18 12:59:59 följande:

[quote=80107180][quote-nick]KlantSmurfen skrev 2019-12-18 12:38:02 följande:[/quote-nick][/quote]

Ge dig, du vet mycket väl vad jag menade båda gångerna...

Fast det är ju det som är grejen, du svamlar en massa osammanhängande bullshit som du inte verkar ha några som helst belägg för annat än en unken syn på män.... så vad är det man ska fatta tycker du? Att du lider av mansförakt?
  • Anonym (op)
    Anonym (sådär) skrev 2019-12-18 13:03:27 följande:
    Men fortfarande, du säger ju att du baserar ditt nuvarande syn på män på det du upplevde då, samtidigt som du själv säger att det berodde på hur du själv betedde dig då. Så med andra ord så har mäns beteende inte ett skit att göra med saken utan allt bygger på dig själv och hur du själv var då.
    Fast nja, jag baserar det ju även på hur män betett sig mot mig genom livet. Läser du allt så kanske inte det är särskilt konstigt.

Att jag undviker relationer är ju en bra sak, som jag fungerar idag. Hade kanske önskat att jag klarade det, men det blir nog en senare fråga.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (op) skrev 2019-12-18 13:05:14 följande:
    Då var det i svackor, sökte mig ofta till män som inte var så bra för mig överlag, vilket väl har bidragit till min brist på tillit till män i relationer. Jag har dock två söner idag, vilket ändrat mycket av min syn på män, sedan har jag manliga vänner som är bra, dock är jag ganska säker på att många av dem kunnat tänka sig sex med mig om jag velat det.

Är uppväxt med trauma i form av misshandel och övergrepp av män också.

Numera har jag inga kärleksrelationer, jag mår bättre av det.
    Men om du sökte dig till skräp, var det då så konstigt att det var just skräp du fick?

Blir inte det som själv sätta handen på spisen bränna sig och sen tro att alla spisar är farliga för att de bränns?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (op) skrev 2019-12-18 13:06:43 följande:
    Fast nja, jag baserar det ju även på hur män betett sig mot mig genom livet. Läser du allt så kanske inte det är särskilt konstigt.
    Jo, jag har läst det men jag du skriver ju att du själv VALT den sortens män. Om du själv valt idioter så är det ju inte förvånande att de bettet sig som idioter. Jag tycker du motsäger dig själv, å ena sidan säger du att det beror på hur män bettet sig mot dig samtidigt som du skriver att det är du själv som valt just den sortens män.
    Anonym (op) skrev 2019-12-18 13:06:43 följande:
    Att jag undviker relationer är ju en bra sak, som jag fungerar idag. Hade kanske önskat att jag klarade det, men det blir nog en senare fråga.
    Jo du gör nog rätt i att inte ha ett förhållande som du inte klarar av, för det kommer sluta med sårade känslor för båda. Men samtidigt om du aldrig utsätter dig för bra män (istället för idioter) så kommer du ju heller aldrig inse att alla män inte är idioter och leva kvar i tron att alla män är som de idioterna du själv valde tidigare.
Svar på tråden Finns det större risk att män är otrogna än kvinnor?