• Anonym (Kvinna86)

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Juicebaren
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-19 15:07:13 följande:

    Så härligt att du hånar min olycka. Jag har inte på 9 månader pratat med någon om detta (förutom min man) utan alla tankar har bara farit runt i mitt huvud. Att ta steget och skriva här må för dig se enkelt ut men för mig var det stort för det var nästan första gången jag erkände för mig själv att det skett.. att personer engagerat sig i mig den här månaden har varit min livlina, kanske för första gången har jag vågat rasa lite.


    1. Det finns noll hån i min kommentar. (Rikta din ilska åt det håll den här hemma)

    2. Du är offer för din mans svek. Du är också offer för ditt eget självbedrägeri. Här är du däremot inget offer så sluta måla ut dig som ett. Alla har haft väldigt mycket tålamod med dig i tråden.

    3. Att du inte berättat för någon annan är ju bara ditt eget fel. Dessutom stämmer ju inte det. Ni går i terapi säger du.

    4. Du KAN inte få hjälp här. Ingen kan ändra på det han gjort eller hur du känner.

    5. Du VET redan att det aldrig kan bli riktigt bra igen. Acceptera det. Ingen här kan ändra på det.

    6. Sök hjälp för din självkänsla.
  • Vinter2020
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-19 12:25:33 följande:

    Skriv privat till mig


    Vet inte hur man gör?????

    Kan du skriva till mig först?
  • Anonym (Kvinna86)
    Juicebaren skrev 2020-01-19 15:26:13 följande:

    1. Det finns noll hån i min kommentar. (Rikta din ilska åt det håll den här hemma)

    2. Du är offer för din mans svek. Du är också offer för ditt eget självbedrägeri. Här är du däremot inget offer så sluta måla ut dig som ett. Alla har haft väldigt mycket tålamod med dig i tråden.

    3. Att du inte berättat för någon annan är ju bara ditt eget fel. Dessutom stämmer ju inte det. Ni går i terapi säger du.

    4. Du KAN inte få hjälp här. Ingen kan ändra på det han gjort eller hur du känner.

    5. Du VET redan att det aldrig kan bli riktigt bra igen. Acceptera det. Ingen här kan ändra på det.

    6. Sök hjälp för din självkänsla.


    Jag har aldrig trott någon kan förändra det förgångna. Och jag förstår inte varför du läser den här tråden om jag provocerar dig så mycket...
  • Juicebaren
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-19 18:51:37 följande:

    Jag har aldrig trott någon kan förändra det förgångna. Och jag förstår inte varför du läser den här tråden om jag provocerar dig så mycket...


    Jag är inte det minsta provocerad. Jag hjälper dig.
  • Anonym (Kvinna86)
    Juicebaren skrev 2020-01-19 20:00:33 följande:

    Jag är inte det minsta provocerad. Jag hjälper dig.


    Vill du ha ett tack?
  • Juicebaren
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-19 21:49:08 följande:

    Vill du ha ett tack?


    Nej. Värst vad du visade dig vara otrevlig. Där ser man.
  • Anonym (Kvinna86)
    Juicebaren skrev 2020-01-19 22:25:13 följande:

    Nej. Värst vad du visade dig vara otrevlig. Där ser man.


    Jag har uppfattat dina inlägg som rätt empatilösa. Som det står I mitt första inlägg önskade jag pepp men det här blev något helt annat vilket jag är tacksam för. Jag har skrivit flera gånger att de jag diskuterat med här har varit min hjärta medan jag representerade hjärtat. Det går också att märka att jag börjar förstå och faktiskt lägga skulden där den hör hemma och det är tack vare flera här. Att få vara anonym och erkänna alla dumma, korkade, naiva tankar har dels räddat mig men också för första gången i det här börjat våga ta in det som faktiskt hänt. Om den här tråden provocerar dig kan du ju bara sluta upp och följa den...
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-04 11:23:44 följande:
    Hon VAR den drivande, jag har pratat med henne efteråt och hon verkar besatt av min man! Det är ju han som inte vill ha nått med henne att göra nu för att kunna laga vårat förhållande...
    Hon är kanske inte helt oskyldig om hon visste om dig.
    Men din man är ju den som har skyldigheter gentemot dig.
    Han är den som lovat dig trohet i kyrkan framför släkt och vänner.
    Och han är den som bröt det löftet.
    Om du inte hade avslöjat honom så hade han kanske fortsatt träffa henne.
    Han kanske ångrar att han blev påkommen,inte att han bedrog och svek dig.
    Det är såklart upp till dig om du vill försöka förlåta och gå vidare.
    Men jag tycker du ska vänta med att skaffa fler barn med honom tills du kan vara helt säker på att han verkligen menar det han säger.
    Att det inte bara är ett spel för gallerierna.
  • Anonym (Håller inte med)
    Juicebaren skrev 2020-01-19 12:58:56 följande:

    Den här tråden måste dö. Argumentera inte emot henne, det gör bara att hon argumenterar tillbaka utåt istället för att vända sig inåt och acceptera sanningen. TS, du håller på med självbedrägeri. Antar att du är ekonomiskt beroende av honom...Gör dig själv en tjänst, sluta argumentera här och börja lyssna på det ditt inre så desperat skriker till dig. (Dvs: Det han gjort innebär slutet för ett tillitsfullt förhållande. Du vet det med sanningens hela styrka, sluta kämpa emot. Ni kanske kan stå ut men det kommer aldrig bli allt det som ett äktenskap ska vara. Aldrig.)

    ALLA ANDRA: Vill ni hjälpa TS, SLUTA SVARA OCH SLUTA ARGUMENTERA


    Men att uppmana de som vill hjälpa ts att låta tråden dö ut låter orättvist. Oavsett vad som händer med hennes relation så kan det vara guld värt att bara få älta och prata av sig. Visst kanske en del tröttnar, men då är det ju bara att sluta följa tråden. Jag tror inte att det hjälper att denna tråd försvinner, om hon inte kan prata med någon annan om vad som hänt, förutom med terapeuten, så kan det sociala här vara en riktig livlina. Om jag var hon skulle jag känna mig väldigt ensam om detta försvann.
  • Juicebaren
    Anonym (Håller inte med) skrev 2020-01-19 23:16:39 följande:

    Men att uppmana de som vill hjälpa ts att låta tråden dö ut låter orättvist. Oavsett vad som händer med hennes relation så kan det vara guld värt att bara få älta och prata av sig. Visst kanske en del tröttnar, men då är det ju bara att sluta följa tråden. Jag tror inte att det hjälper att denna tråd försvinner, om hon inte kan prata med någon annan om vad som hänt, förutom med terapeuten, så kan det sociala här vara en riktig livlina. Om jag var hon skulle jag känna mig väldigt ensam om detta försvann.


    Hej Ts. Det är precis det du behöver. Du behöver möta de här jobbiga känslorna av att vara ensam och vara i ditt riktiga liv. Du ska prata med din terapeut och dina närstående. Den här tråden gör bara att du skjuter upp mötet med verkligheten och dina egna känslor. (Undrar också hur du kan ha all den här tiden att lägga på tråden?) Genomgående i tråden så framkommer det ju att du redan vet hur det ligger till. Inte en psykolog i världen skulle rekommendera dig att fortsätta med tråden. Det är oerhört osunt. Nu finns 48 sidor att backa och läsa om om du så önskar. Släpp det här med att argumentera med okända på forum och ta tag i verkligheten.
Svar på tråden Nygift och otrogen