• Persbrandtkola

    Varför fungerar familjeliv så dåligt?

    Hej!

    Hur kommer det sig att familjeliv fungerar så dåligt? 
    Går ofta segt att skicka och svara på meddelanden, sidan laddar långsamt osv osv m.m.
    Tycker det är dags att ni på familjeliv gör något åt saken! Tack!

  • Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?
  • EnAnonumius

    Det jag har svårast att förstå är Familjelivs bemötande i detta ärende. En "snäll" forumsvärds tjatiga "försäkran" om att det "jobbas på det", "de har högsta prioritet" etc är faktiskt inget bemötande, det är bara att försöka "tysta folk", så de slipper klagomål. Varför  kan inte en tekniker själv komma in och förklara varför det inte är fixat trots att det pågått flera år? 


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • FDFMGA
    EnAnonumius skrev 2020-12-05 00:39:01 följande:

    Det jag har svårast att förstå är Familjelivs bemötande i detta ärende. En "snäll" forumsvärds tjatiga "försäkran" om att det "jobbas på det", "de har högsta prioritet" etc är faktiskt inget bemötande, det är bara att försöka "tysta folk", så de slipper klagomål. Varför  kan inte en tekniker själv komma in och förklara varför det inte är fixat trots att det pågått flera år? 


    Jag jobbade en gång på ett företag som levererade en lika usel som lönsam tjänst till kunderna. Nästan allt arbete gick ut på att få tjänsten att verka vara bättre än den var och en av mina arbetsuppgifter var att försöka övertyga missnöjda kunder att vi tog deras klagomål på allvar. Jag jobbar alltså inte kvar där och företaget drabbades till slut av konkurrens som försökte ta kundernas kritik på allvar.

    För några år sen så var det en tekniker som brukade svara i trådarna. Han kanske inte jobbar kvar på Familjeliv.
  • Padirac

    Det ser ut som att siten familjeliv hostas av ett danskt företag med många år i branchen. Företaget ingår i en koncern med många liknande företag inom koncernen. 

    Jag tror att problemen i första hand inte är tekniska utan att det har att göra med den tjänst familjelivs ägare köper av det danska företaget ,mer juice i kranen skulle få systemet att gå bättre . I andra hand tror jag att det är kod och/eller databasstruktur som gör att siten underpresterar. 

    Men så länge antalet besökare fortsätter att vara tillräckligt högt så behöver ingen göra några större förbättringar. 

    Hur länge tänker FL att de ska hålla ut i konkurrens med Facbook och andra sociala medier?
    Är investeringar meningsfulla för ledning och ägare?
    Eller handlar det om att slimma kostnadskostymen till minsta möjliga för fortsatt avkastning?   

  • Jag är bara jag
    Nandez skrev 2020-12-09 21:28:46 följande:
    Galet segt i kväll, går knappt att komma in.
    Ännu värre igår, höll på få psykbryt totalt! Jag tror de övergett sajten vad gäller datorteknik. 
  • Nandez
    Jag är bara jag skrev 2020-12-09 21:31:17 följande:
    Ännu värre igår, höll på få psykbryt totalt! Jag tror de övergett sajten vad gäller datorteknik. 
    Verkar inte bättre.
  • Anonym (Anonymously)
    Jag är bara jag skrev 2020-12-09 21:31:17 följande:

    Ännu värre igår, höll på få psykbryt totalt! Jag tror de övergett sajten vad gäller datorteknik. 


    Nej, det är prioriterat och står högst upp på listan! IT tittar på servrarna dag för dag, och håller tummarna att något blir bättre snart!
  • Nandez
    Anonym (Anonymously) skrev 2020-12-09 21:53:12 följande:
    Nej, det är prioriterat och står högst upp på listan! IT tittar på servrarna dag för dag, och håller tummarna att något blir bättre snart! smile1.gif
Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?