• Lottao­Lotta
    Wed 15 Jan 2020 16:18
    4783 visningar
    11 svar
    11
    4783

    Positivt graviditetstest? Hur vanligt är det att RFSU visar falskt?



    Hej!
    Jag tog alldeles just detta test, cirka för 45 minuter sedan. Jag såg ganska tidigt att det fanns ett svagt rosa streck. Detta blev mer tydligt när bakgrundsfärgen på testet la sig och blev vitt.
    Jag vet att det är rekommenderat att ta ett graviditetstest på morgonen, vilket jag får göra imorgon!

    Hur kan man tolka detta test?
    Hur vanligt är det att RFSU:s test visar fel?

    Vi har försökt ett tag nu, har aldrig fått ett streck förut.
    Är otroligt tacksam för svar!
  • Svar på tråden Positivt graviditetstest? Hur vanligt är det att RFSU visar falskt?
  • Wed 15 Jan 2020 16:25
    #1

    RFSU ger ofta spökstreck, har jag fått lära mig på detta forum. Men ditt test är tydligt positivt, - grattis om det är vad du önskat.

  • Lottao­Lotta
    Wed 15 Jan 2020 16:28
    #2
    Daphodil skrev 2020-01-15 16:25:30 följande:

    RFSU ger ofta spökstreck, har jag fått lära mig på detta forum. Men ditt test är tydligt positivt, - grattis om det är vad du önskat.


    Så detta definieras alltså inte som ett spökstreck på något sätt?

    Om jag är gravid så är det exakt vad jag önskade mig! Så hoppas verkligen.

    Tack för svar <3
  • Wed 15 Jan 2020 16:31
    #3
    LottaoLotta skrev 2020-01-15 16:28:40 följande:
    Så detta definieras alltså inte som ett spökstreck på något sätt?

    Om jag är gravid så är det exakt vad jag önskade mig! Så hoppas verkligen.

    Tack för svar <3
    Ja, jag såg nu att ni försökt ett tag. Detta är ett tydligt plus! 
  • Lottao­Lotta
    Wed 15 Jan 2020 16:34
    #4
    Daphodil skrev 2020-01-15 16:31:46 följande:
    Ja, jag såg nu att ni försökt ett tag. Detta är ett tydligt plus! 
    Tack så otroligt mycket för svar! Är i en positiv chock! Min sambo lär bli fantastiskt glad också :D

    Tack så mycket igen!
  • Lottao­Lotta
    Wed 15 Jan 2020 17:04
    #5

    Ursäkta min nojighet.. Känns väldigt overkligt..
    När ett test ser ut som på min bild, borde jag komplettera det med t ex. ett CB-gravtest för att vara helt säker?

    Spelar det någon roll gällande resultatet då jag gjorde det på dagen istället för morgonen?

  • Lottao­Lotta
    Wed 15 Jan 2020 17:06
    #6

    Sedan är "huvudstrecket" nära mitten, lite mer åt det håll det ska vara. Spelar det någon roll?

    Som sagt, ursäkta. Trodde jag kunde mycket om gravtest mm, men när det väl kommer till kritan så är man mer nojig än tänkt.

  • Wed 15 Jan 2020 17:31
    #7
    LottaoLotta skrev 2020-01-15 17:04:21 följande:

    Ursäkta min nojighet.. Känns väldigt overkligt..

    När ett test ser ut som på min bild, borde jag komplettera det med t ex. ett CB-gravtest för att vara helt säker?

    Spelar det någon roll gällande resultatet då jag gjorde det på dagen istället för morgonen?


    Att det inte var morgonurin har ingen betydelse, och tycker inte du behöver bekräfta resultatet med ett till test. Men en del tycker det är kul att se ordet "gravid" på ett digitalt test, och få överraska partnern.
  • Thu 16 Jan 2020 22:16
    #8

    Positivt!

  • Wed 29 Jan 2020 21:07
    #9

    Detta är helt klart positivt!!

  • Anonym (Gratt­is!)
    Wed 29 Jan 2020 21:50
    #10

    Ditt test är positivt! Väldigt tydligt plus. Stort grattis!

  • Anonym (Jag)
    Sun 15 Mar 2020 21:28
    #11

    Misstänker att rfsu visat falskt positivt för mig, fler som har den erfarenheten??

Svar på tråden Positivt graviditetstest? Hur vanligt är det att RFSU visar falskt?