• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Obalem
    Russin112 skrev 2020-04-18 20:39:57 följande:

    hmm.. man ska nog inte försöka känna så mycket utan bara vänta :) Tänker att även fast det är ovanligt med att du blev sötsugen är det väldigt väldigt tidigt för att vara eventuella biverkningar på en graviditet...

     

    åt min femte dag igår så idag inga. Jag gråter/skriker/skrattar och sen börjar det om... kan inte kontrollera mitt humör och det går tyvärr ut över min fästman.


    Nej graviditet beror de absolut inte på! De jag mena var att oömma bröst får mig att undra om de ens varit ägglossning men med tanke på att jag även fått andra konstigheter i kroppen så som sötsuget så betyder nog de att de finns nog med hormoner i kroppen! Och de i sig tyder ju på en ägglossning :)

    De låter väldigt jobbigt! Hoppas de går över nu när du tagit tabletterna färdigt!
  • Anonym1Ha

    Vaknade med mens igår.. börjar med letrozol igen imorgon.. på att igen som de säger :) fick bara sån fruktansvärd huvudvärk sist så inte jättesugen men men vad gör man inte! Vill ju ha barn <3

  • Obalem
    Anonym1Ha skrev 2020-04-19 08:01:50 följande:

    Vaknade med mens igår.. börjar med letrozol igen imorgon.. på att igen som de säger :) fick bara sån fruktansvärd huvudvärk sist så inte jättesugen men men vad gör man inte! Vill ju ha barn <3


    Åh nej :( hoppas du klarar dig utan de..
  • amandakollb
    Anonym1Ha skrev 2020-04-19 08:01:50 följande:

    Vaknade med mens igår.. börjar med letrozol igen imorgon.. på att igen som de säger :) fick bara sån fruktansvärd huvudvärk sist så inte jättesugen men men vad gör man inte! Vill ju ha barn <3


    Nej vad tråkigt att höra :( hur mår du? Förstår det.. men vi håller tummarna för nästa cykel!
  • Zamaso1

    Dags för ultraljud idag, CD 14 och har absolut inga känningar alls av någon ägglossning vilket jag alltid annars har. Hur är det för er? Känner ni alltid av ägglossning eller kan de variera? Vill inte ha ett tråkigt besked att jag inte svarar på behandlingen :(

  • amandakollb
    Zamaso1 skrev 2020-04-20 09:26:57 följande:

    Dags för ultraljud idag, CD 14 och har absolut inga känningar alls av någon ägglossning vilket jag alltid annars har. Hur är det för er? Känner ni alltid av ägglossning eller kan de variera? Vill inte ha ett tråkigt besked att jag inte svarar på behandlingen :(


    jag har aldrig känt av ÄL och känner ingenting nu heller, tog min sista dubbeldos letrozol idag. jag är också orolig för att jag inte svarar bra på behandlingen.. du får uppdatera oss efter ultraljudet idag :) 
  • Zamaso1
    amandakollb skrev 2020-04-20 10:01:10 följande:

    jag har aldrig känt av ÄL och känner ingenting nu heller, tog min sista dubbeldos letrozol idag. jag är också orolig för att jag inte svarar bra på behandlingen.. du får uppdatera oss efter ultraljudet idag :) 


    Okej, hoppas jag har en sån variant denna gången att ja inte känner av det heller. Men man blir lite nojig när man alltid annars gör det men nu inte känner nått alls. Men absolut uppdatering kommer sen :)
  • amandakollb
    Zamaso1 skrev 2020-04-20 10:17:42 följande:
    Okej, hoppas jag har en sån variant denna gången att ja inte känner av det heller. Men man blir lite nojig när man alltid annars gör det men nu inte känner nått alls. Men absolut uppdatering kommer sen :)
    ja verkligen, jag blir också nojjig,tänker att jag borde känna av då jag ändå äter dubbeldos letrozol men inget än så länge.. 

    hur brukar du känna av ÄL i vanliga fall? :) 
  • Zamaso1
    amandakollb skrev 2020-04-20 11:10:30 följande:

    ja verkligen, jag blir också nojjig,tänker att jag borde känna av då jag ändå äter dubbeldos letrozol men inget än så länge.. 

    hur brukar du känna av ÄL i vanliga fall? :) 


    Jag känner av i brösten och lite små värk i magen annars
  • amandakollb
    Zamaso1 skrev 2020-04-20 12:14:42 följande:
    Jag känner av i brösten och lite små värk i magen annars
    justja jag brukar faktiskt känna i brösten ibland, men sällan och olika mycket varje gång, samt ibland kan det komma efter ÄL och hålla i sig till mensen och ibland före ÄL och gå över rätt snabbt så har inget "säkert" tecken på att kolla om jag har ÄL eller inte, önskar jag hade det!! :) 
Svar på tråden Letrozol, PCO