• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • amandakollb

    hon sa att jag kunde börja med ÄL-test också förresten, de va länge sen jag gjorde de, hur ska jag ta dem, på eftermiddagen va? hur många test per dag tar ni? 

  • Zamaso1
    amandakollb skrev 2020-04-24 14:46:27 följande:

    hon sa att jag kunde börja med ÄL-test också förresten, de va länge sen jag gjorde de, hur ska jag ta dem, på eftermiddagen va? hur många test per dag tar ni? 


    Jag tog en gång på morgon och en på kvällen.
  • Obalem
    amandakollb skrev 2020-04-24 07:21:26 följande:

    Jaha förlåt tänkte fel, tänkte de va tvärtom! Okej men då är det bara att vänta o se, jag håller tummarna :) ska du testa varje dag ?


    Nej ja testade även på eftermiddagen igår men sen ska ja lugna mig till söndag :D

    Vad tror du/ni?

  • Obalem
    amandakollb skrev 2020-04-24 10:45:12 följande:

    nu har jag varit på första ultraljudet på CD 11 och hade tre större äggblåsor, 14,16 och 17mm. så hon sa att jag  nog ska köra med enkeldos om det blir en nästa gång. 

    men hon sa att slemhinnan inte var så tjock, någon som har erfarenhet av det? vad innebär det? hinner den mogna innan ägglossning?! 


    Men va härligt!! Tre?! Wow!

    Ja de sa min läkare till mig också.. ja fick lutinus utskriven för de, fråga om de nästa gång :D
  • Obalem
    amandakollb skrev 2020-04-24 12:51:47 följande:

    haha nu blev jag jätteorolig. kanske bäst att inte ha sex då isåfall? 

    vad säger ni andra, har ni fått sexförbud nån gång och hur stora var era äggblåsor då? 


    Ja tror att om ni skulle ha förbud då skulle läkaren sagt de direkt! Förmodligen såg hon att en eller två av dom var ?ledare? då blir de förmodligen bara den/dessa som släpper :)
  • Russin112
    Obalem skrev 2020-04-25 07:46:08 följande:

    Nej ja testade även på eftermiddagen igår men sen ska ja lugna mig till söndag :D

    Vad tror du/ni?


    Spännande!

    Det där ser ju negativt ut : /

    Hoppas på annat resultat imorgon : D
  • amandakollb
    Obalem skrev 2020-04-25 07:47:17 följande:

    Men va härligt!! Tre?! Wow!

    Ja de sa min läkare till mig också.. ja fick lutinus utskriven för de, fråga om de nästa gång :D


    Okej ska fråga om de :D funkade det för dig, blev den tjockare?
  • amandakollb
    Obalem skrev 2020-04-25 07:46:08 följande:

    Nej ja testade även på eftermiddagen igår men sen ska ja lugna mig till söndag :D

    Vad tror du/ni?


    Jag ser inget streck tror jag, men kanske syns bättre irl? Ser ni ett streck hemma? Testa imorgonbitti med?:)
  • Obalem
    amandakollb skrev 2020-04-25 16:55:33 följande:

    Okej ska fråga om de :D funkade det för dig, blev den tjockare?


    Jag tror de.. aldrig fått kolla men :/

    Man såg strecket hemma! Men idag var där inget :(
  • amandakollb
    Obalem skrev 2020-04-26 08:01:37 följande:

    Jag tror de.. aldrig fått kolla men :/

    Man såg strecket hemma! Men idag var där inget :(


    Om vi inte får sexförbud imorgon så ska jag fråga om de. Fick första ÄL-flytning imorse så ÄL verkar vara på g om några dagar..

    åh okej :( du får fortsätta testa imorgon! Visst va bim om några dagar så än finns ju hopp!
Svar på tråden Letrozol, PCO