• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Obalem
    Russin112 skrev 2020-04-27 16:29:37 följande:

    Gud så härligt att höra!!!

    Själv har man gråtit och gråtit och gråtit.... inget hade hänt eller jo de lilla ägget hade krympt en millimeter och inte nog med det... Alla letrozolbehandlingar ställs in pga corona...

    nu har jag kontaktat en annan klinik. Eliva clinic, dem hade tid redan imorgon så hoppas dem kan hjälpa mig istället 


    Men åh nej :( håller tummarna för att de ska kunna hjälpa dig!! Klart du ska få gå vidare också <3
  • amandakollb
    Zamaso1 skrev 2020-04-27 14:56:25 följande:
    Jag har med ännu längre annars men med hjälp av letrozol o provera har det gjort underverk:)
    toppen ju! så skönt! ååh nu börjar snart den över två veckor långa väntan då efter ÄL..
  • amandakollb
    Russin112 skrev 2020-04-27 16:29:37 följande:
    Gud så härligt att höra!!!

    Själv har man gråtit och gråtit och gråtit.... inget hade hänt eller jo de lilla ägget hade krympt en millimeter och inte nog med det... Alla letrozolbehandlingar ställs in pga corona...

    nu har jag kontaktat en annan klinik. Eliva clinic, dem hade tid redan imorgon så hoppas dem kan hjälpa mig istället 
    VAA, neeej så himla tråkigt att höra :( vart är det du bor? 

    åh vad bra! ska du få en ny tid för ultraljud där och se om den växt mer om några dagar eller vad blir nästa steg? har för mig du sa något om att om de inte växt mer än 10mm så kommer de inte fortsätta växa typ? :( 
  • amandakollb
    Anonym1Ha skrev 2020-04-27 15:24:47 följande:
    Cd 10 idag, väntar på VUL på onsdag så får vi se hur det ser ut här då!! Slapp den fruktansvärda huvudvärken denna gången av letrozolen, det var skönt! Så nu hoppas vi på detta ägget som förhoppningsvis mognar nu ;)

    Kände du nått av dubbeldos letrozol?
    jusjta spännande! du får uppdatera oss efter du varit där på onsdag :) 

    nej ingenting faktiskt, och jag trodde läkaren idag skulle säga att vi skulle köra enkeldos nästa gång (då jag fick tre mogna vid förra ultraljudet) men hon sa inget om det. fast man hoppas ju såklart att det inte blir någon nästa gång.. 

    har känt lite molvärk igår och idag men tänker att de har mer med ägglossningen att göra typ! 
  • Russin112
    amandakollb skrev 2020-04-27 16:51:14 följande:
    VAA, neeej så himla tråkigt att höra :( vart är det du bor? 

    åh vad bra! ska du få en ny tid för ultraljud där och se om den växt mer om några dagar eller vad blir nästa steg? har för mig du sa något om att om de inte växt mer än 10mm så kommer de inte fortsätta växa typ? :( 

    Bor i stockholm. 


    Jag antar att nästa steg blir prover och sedan trippla dos... men vet inte, funderar på om de går att ställa sig i kö för IVF eftersom de inte verkar fungerar. blir så ledsen över situationen... 

  • Russin112
    amandakollb skrev 2020-04-27 16:51:14 följande:
    VAA, neeej så himla tråkigt att höra :( vart är det du bor? 

    åh vad bra! ska du få en ny tid för ultraljud där och se om den växt mer om några dagar eller vad blir nästa steg? har för mig du sa något om att om de inte växt mer än 10mm så kommer de inte fortsätta växa typ? :( 

    Bor i stockholm. 


    Jag antar att nästa steg blir prover och sedan trippla dos... men vet inte, funderar på om de går att ställa sig i kö för IVF eftersom de inte verkar fungerar. blir så ledsen över situationen... 

  • amandakollb
    Russin112 skrev 2020-04-27 17:02:47 följande:

    Bor i stockholm. 


    Jag antar att nästa steg blir prover och sedan trippla dos... men vet inte, funderar på om de går att ställa sig i kö för IVF eftersom de inte verkar fungerar. blir så ledsen över situationen... 


    justja du gick på nordic har jag för mig, så himla segt att de ska pausa :((( förstår att du är ledsen!

    men kanske prova med dubbeldos eller trippeldos först? eller iofs om man måste stå i kö länge för ivf så kanske ni kan ställa er i kö och sedan köra på med dubbel/trippeldos under tiden, det kanske skulle kännas bättre, då har ni liksom en backup plan om det inte skulle gå med letrozol? :) kramar <3 
  • Zamaso1
    amandakollb skrev 2020-04-27 16:49:15 följande:

    toppen ju! så skönt! ååh nu börjar snart den över två veckor långa väntan då efter ÄL..


    Ja denna väntan alltså...
  • Russin112
    Obalem skrev 2020-04-27 16:37:04 följande:

    Men åh nej :( håller tummarna för att de ska kunna hjälpa dig!! Klart du ska få gå vidare också <3


    Tack <3
  • Russin112
    amandakollb skrev 2020-04-27 17:09:26 följande:

    justja du gick på nordic har jag för mig, så himla segt att de ska pausa :((( förstår att du är ledsen!

    men kanske prova med dubbeldos eller trippeldos först? eller iofs om man måste stå i kö länge för ivf så kanske ni kan ställa er i kö och sedan köra på med dubbel/trippeldos under tiden, det kanske skulle kännas bättre, då har ni liksom en backup plan om det inte skulle gå med letrozol? :) kramar <3 


    Ja precis, alltså jag har ju testat dubbeldos utan att något har skett så de verkar tveksamt att jag ska reagera på trippeldos då... men ja får se vad dem säger. Den nya kliniken verkar faktiskt mycket bättre. Har fått träffa fem olika läkare på fem möten på Nordin ivf och de två sista har varit HEMSKA, riktiga otrevliga....
Svar på tråden Letrozol, PCO