• Anonym (Nea)

    Tror jag är kär

    Jag är 35 år och har en kk-relation med en lite äldre gift man. Jag blir aldrig kär och för mig är det just kk som funkar bäst, i synnerhet om han är upptagen för att garantera att jag inte får en pojkvän på halsen.

    Men det här blev annorlunda. Han är ovanligt attraktiv, välutbildad och har det gott ställt. Vi chattar dagligen och träffas 2-5 gånger i veckan sedan fem månader tillbaka . Har väldigt bra sex. Vi har kommit varandra nära, och jag som nog inte blivit kär de senaste tio åren verkar ha fallit pladask för denne man.

    Förstår att jag måste avsluta förhållandet, men det tar emot. Tänker hela tiden att jag bara ska träffa honom en sista gång, men så blir det en gång till och en gång till.

    Eller kommer känslorna gå över?

  • Svar på tråden Tror jag är kär
  • Anonym (OM)
    Anonym (Nea) skrev 2020-03-14 08:39:35 följande:

    Men det finns väl ingen som skulle lämna sin fru för ett kk?

    Dessutom har jag varit väldigt tydlig med att vi inte ska blanda in känslor, bara sex osv, och så är det jag som åkte dit? Skäms lite för att det här hände...


    Hänt är hänt. Om det är du som trillat dit, så är det också du som behöver göra något. Vad tror du att du behöver göra för att dina känslor ska minska för honom? Det svar du kommer fram till behöver du sedan göra. Annars finns ?risk? att känslorna bara ökar och utvecklas. Och det verkar inte som att du vill det.
  • Anonym (...)

    Avsluta! Jag fick också känslor för min älskare... Bara en gång till, snart ska jag avsluta, efter nästa gång så! Nu har det pågått i 2 år och han är lika kär som jag är, inga jäkla känslor som lagt sig där inte. Det är verkligen jobbigt! Han är i dagsläget inte villig att lämna sitt liv för mig (hade det enbart varit frun hade det varit vi) och tro sjutton det, han både har och äter kakan ju. Men, nu SKA jag avsluta och sanningen är den att jag hoppas han kommer sakna mig för mycket för att inte välja mig framöver!

  • Anonym (Nea)
    Anonym (...) skrev 2020-03-14 10:02:45 följande:

    Avsluta! Jag fick också känslor för min älskare... Bara en gång till, snart ska jag avsluta, efter nästa gång så! Nu har det pågått i 2 år och han är lika kär som jag är, inga jäkla känslor som lagt sig där inte. Det är verkligen jobbigt! Han är i dagsläget inte villig att lämna sitt liv för mig (hade det enbart varit frun hade det varit vi) och tro sjutton det, han både har och äter kakan ju. Men, nu SKA jag avsluta och sanningen är den att jag hoppas han kommer sakna mig för mycket för att inte välja mig framöver!


    Det är precis det jag är orolig för. Att det inte ska ge med sig... Samtidigt så... ja... Jag tycker ju känslan är rätt härlig och vill ha kvar den...
  • Anonym (...)
    Anonym (Nea) skrev 2020-03-14 12:54:27 följande:

    Det är precis det jag är orolig för. Att det inte ska ge med sig... Samtidigt så... ja... Jag tycker ju känslan är rätt härlig och vill ha kvar den...


    Jo man vill ha den kvar!!! Jag har försökt avsluta många gånger men det svåra är ju att varje gång jag ska göra det är jag ju med honom och då är allt så perfekt!!! Men nu på sistone har jag reagerat på att hur bra vi än har det så gör de dagliga avsluten ondare. Att jag vet att han går in till sin fru varje dag... De har de inte världsbäst, vem har det liksom, men i min fantasi äter de romantiska middagar, går långpromenader och älskar i timmar varje dag. Allt det där som jag vill va men blir utan...
  • Anonym (Nea)
    Anonym (...) skrev 2020-03-14 14:11:55 följande:

    Jo man vill ha den kvar!!! Jag har försökt avsluta många gånger men det svåra är ju att varje gång jag ska göra det är jag ju med honom och då är allt så perfekt!!! Men nu på sistone har jag reagerat på att hur bra vi än har det så gör de dagliga avsluten ondare. Att jag vet att han går in till sin fru varje dag... De har de inte världsbäst, vem har det liksom, men i min fantasi äter de romantiska middagar, går långpromenader och älskar i timmar varje dag. Allt det där som jag vill va men blir utan...


    Usch, det låter jättetufft....hur ofta träffas ni?
  • Anonym (Blomman)
    Rudbeckius skrev 2020-03-13 14:46:20 följande:
    Förälskelse brukar vara typ 6-12 månader om jag har förstått och erfarit det rätt. Sedan går det över. Mänskligt.

    utforskasinnet.se/de-6-stadierna-hos-karleksforhallanden/

    Ska ni gå vidare om ni vill och känner för det så måste ni ha 1) tillräckligt mycket tid tillsammans, rätt mycket, 2) haft gemensamma problem, helt små, som ni klarat av och stärkts av samt 3) mycket intimitet.

    Så du kanske bara kan njuta av detta och sedan lugnt invänta tiden efter, då kan det vara läge att inte gå vidare i nästa fas. 
    Fas?? Han är ju gift. Skulle kalla det mer än en fas....
  • Anonym (...)
    Anonym (Nea) skrev 2020-03-14 15:22:21 följande:

    Usch, det låter jättetufft....hur ofta träffas ni?


    Det går lite i perioder... Ibland 2 gånger på en vecka, ibland flera gånger om dagen! Vi har blivit typ som ett par när vi ses (med massor av sex), vi samåker, pratar om livet, skrattar, tar en kaffe etc. Inte så långa stunder men så gott som dagligen på senaste!
  • Anonym (Nea)
    Anonym (...) skrev 2020-03-14 15:47:59 följande:

    Det går lite i perioder... Ibland 2 gånger på en vecka, ibland flera gånger om dagen! Vi har blivit typ som ett par när vi ses (med massor av sex), vi samåker, pratar om livet, skrattar, tar en kaffe etc. Inte så långa stunder men så gott som dagligen på senaste!


    Oj, då förstår jag att det är svårt att avsluta... vad säger han är anledningen till att han inte vill lämna sin fru?
  • Anonym (...)
    Anonym (Nea) skrev 2020-03-14 15:52:49 följande:

    Oj, då förstår jag att det är svårt att avsluta... vad säger han är anledningen till att han inte vill lämna sin fru?


    Just sin fru skulle han kunna lämna för mig! Men det är hans liv som familjefar som är svårt att lämna. Plus att vi är rätt involverade i varandra på flera plan så folk hade haft åsikter... Dem har vi dock kommit fram till att vi är beredda att möta men han ser sig nog som beskyddare i familjen, den som håller ihop allt!
  • Rudbeckius
    Anonym (Blomman) skrev 2020-03-14 15:35:43 följande:

    Fas?? Han är ju gift. Skulle kalla det mer än en fas....


    Du missförstår ordets innebörd. Översätt med stadium eller tidsbegränsat period så förstår du bättre. Hur har hans civilstånd något med TS tidsbegränsade förälskelse att göra alls utifrån frågeställningen och svaret.
Svar på tråden Tror jag är kär