• Mitsu8

    Inte bjuden

    Jag är ledsen mycket ledsen. Det är en baby shower i helgen som jag och min familj inte är bjudna till. Anledning är att de bara vill ha de abslout närmaste (deras föräldrar och vänner).

    Kan förstå det till viss del, att inte så många får plats hos dom och deras föräldrar står de närmare än mig (moster) men jag trodde jag var bland hans absolut närmaste så jag är lite knäckt nu. Jag vill ju vara delaktig o så.. Jag sa att jag tyckte det hade varit roligt att få vara med men jag får väl förstå att de är många och nära.

    Men jag är jätte ledsen, men vill inte säga hur ledsen jag är, deras första barn så vill inte börja bråka eller så!

    Ska jag bara låta det vara? Acceptera deras "gallring" ?Hur blir det med kommande födelsedagar för barnet sen då? Tänk om vi inte blir bjudna då heller! ????

  • Svar på tråden Inte bjuden
  • Mitsu8
    Anonymm20 skrev 2020-03-20 23:38:17 följande:

    Tydligen så anser han inte ts som sin närmaste familj och det får ts helt enkelt acceptera.


    Tack livia!
  • Anonymm20
    Mitsu8 skrev 2020-03-21 22:43:36 följande:

    Tack livia!


    Nej, jag heter inte Livia
  • Anonym (som möhippa)

    En baby shower är som en möhippa fast med fokus på en ofödd bebis istället för en blivande brud. Hade du blivit ledsen om du inte var bjuden till tjejens möhippa?

  • Mitsu8
    Anonym (som möhippa) skrev 2020-03-21 23:36:30 följande:

    En baby shower är som en möhippa fast med fokus på en ofödd bebis istället för en blivande brud. Hade du blivit ledsen om du inte var bjuden till tjejens möhippa?

    [quote=80295309][quote-nick]Anonymm20 skrev 2020-03-21 22:55:09 följande:[/quote-nick]

    Nej, jag heter inte Livia


    Nej jag tackade inte dig heller
  • Mitsu8
    Anonym (som möhippa) skrev 2020-03-21 23:36:30 följande:

    En baby shower är som en möhippa fast med fokus på en ofödd bebis istället för en blivande brud. Hade du blivit ledsen om du inte var bjuden till tjejens möhippa?


    Varför frågar du det?
  • BernieLollo
    Mitsu8 skrev 2020-03-22 16:34:08 följande:

    Varför frågar du det?


    För att det är nästan exakt samma sak där. Festen är för blivande mamman/frun och inte ett släktkalas
  • Mitsu8
    BernieLollo skrev 2020-03-22 17:30:42 följande:

    För att det är nästan exakt samma sak där. Festen är för blivande mamman/frun och inte ett släktkalas


    Ja jag har fått det förklarat för mig redan. Vad hjälper din fråga mig!? Jag tycker fler personer här i min tråd inte visar någon hänsyn att detta är känsliga rummet om jag ska vara ärlig...och det ska man ju vara. Känner mig mera påhoppad än hjälpt ????????????
  • Mitsu8
    BernieLollo skrev 2020-03-22 17:30:42 följande:

    För att det är nästan exakt samma sak där. Festen är för blivande mamman/frun och inte ett släktkalas


    Ja jag har fått det förklarat för mig redan. Vad hjälper din fråga mig!? Jag tycker fler personer här i min tråd inte visar någon hänsyn att detta är känsliga rummet om jag ska vara ärlig...och det ska man ju vara. Känner mig mera påhoppad än hjälpt ????????????
  • Anonym (Men?)
    Mitsu8 skrev 2020-03-20 23:01:51 följande:

    Nej hans mamma vill inte veta av mig på orättvisa grunder. ( en annan historia)


    Men om din syster, som alltså är farmor till bebisen som är på väg, inte vill veta av dig....varför skulle du då förvänta dig att vara välkommen till baby shower, bebisens födelsedagskalas etc? Hon lär ju inte vilja ha dig där om det är så dåligt mellan er och om hon har en fin relation till sin son så tar han förmodligen sin mammas parti i frågan.

    Normalt sett är det heller inte inte vanligt att barnets farmors syster är inbjuden till barns födelsedagskalas och sådant om man inte står varann ovanligt nära i släkten, och det verkar ni ju inte göra.
  • Anonym (???)
    Mitsu8 skrev 2020-03-20 23:15:04 följande:
    Ja när du uttrycker det på detta sättet så låter det ju knasigt att bli ledsen.

    Men att jag INTE är bland hans närmaste gör mig ledsen. Han är min familj och inte släkt till höger och vänster. Jag har bakomliggande problematik med familj och släkt så att bli utesluten till detta blev jag mycket ledsen för. Men nu när jag får höra hur en baby shower går till så kanske jag kan tagga ner och inte ta det personligt!
    Ja, jag förstår hur du känner men det är att du får inse att olika typer av tillställningar har olika "regler" och just en babyshower är som jag skrev (och ser att några fler har skrivit detsamma Glad ) 

    I det här fallet är grunden att det handlar om den blivande mammans släkt, inte den blivande pappans, och det är väl där du drog dina känslor lite för långt, in i något som inte alls har med varann att göra egentligen. 

    Hoppas iaf det hjälpt dig att sortera känslorna lite grann. 
    Ni kan säkert ses vid andra tillställningar. 
Svar på tråden Inte bjuden