• Emmo77

    Någon mer som precis plussat

    Är 42 och precis plussat, väntar 3:e barnet...någon mer som precis fått sitt plus och vill följas åt?

  • Svar på tråden Någon mer som precis plussat
  • Frusan
    Blåbärsris123 skrev 2023-05-03 20:18:32 följande:

    Haha ja men precis!😅 


    Amningshjärnan kommer redan under graviditeten tror jag bestämt🤯🤣

    Vi valde att gå privat då vi annars var tvungna att först göra KUB v 13-14 och efter det i så fall gå vidare vid hög sannolikhet. Vill ha svar så fort som möjligt så det fick vara värt de pengarna. Får ni NIPT eller gör ni privat?


    Den gör verkligen det, så himla disträ senaste veckorna. Men det kanske hänger ihop med zombietröttheten 😅

    Nä fy det är lång väntan, förstår inte varför inte regionerna använder sig av NIPT? Bör ju vara mer kostnadseffektiv än det sätt dom gör på nu. Nä vi får isf gå privat och jag vet inte ens vart man vänder sig, hör till Norrlands inland och BM hade inte en aning. 
  • Blåbärsris123
    Frusan skrev 2023-05-04 17:45:40 följande:
    Den gör verkligen det, så himla disträ senaste veckorna. Men det kanske hänger ihop med zombietröttheten 😅

    Nä fy det är lång väntan, förstår inte varför inte regionerna använder sig av NIPT? Bör ju vara mer kostnadseffektiv än det sätt dom gör på nu. Nä vi får isf gå privat och jag vet inte ens vart man vänder sig, hör till Norrlands inland och BM hade inte en aning. 
    Den här tröttheten är inte att leka med, så inte konstigt det snurras till och blir tokigt allt som oftast🙈😅

    Ja jag var redan hunnit få katastroftankar x antal gånger så det var en sådan lättnat att få se en sprallig bebis i magen äntligen🙏🏻 Bara att invänta svaret också nu då men det känns iaf mycket bättre när man fått se en pigg liten som stämde i storlek och allt🥰 Håller med om att det känns i längden mer kostnadseffektivt och man hade ju besparat en hel del invasiva ingrepp om man gjorde NIPT istället för KUB då det är betydligt säkrare. Och knepigt att de gör olika i olika regioner🤔

    Idag var vi hos bm igen och har fått tid för både TUL och RUL😍 Så spännande! Och kul att få se mini igen om 4 veckor🥰
  • impa07

    Plussade idag, skulle fått mens igår! Känns helt ofattbart. Lång väntan till v.12 nu...

    Hunnit glömma allt man ska göra haha, när är det man ska skriva in sig, göra kub och allt...? 

    Läste att hälften av alla graviditeter i den här åldern slutar i missfall, så vågar inte hoppas än!! 

  • Blåbärsris123
    impa07 skrev 2023-05-09 19:24:57 följande:

    Plussade idag, skulle fått mens igår! Känns helt ofattbart. Lång väntan till v.12 nu...

    Hunnit glömma allt man ska göra haha, när är det man ska skriva in sig, göra kub och allt...? 

    Läste att hälften av alla graviditeter i den här åldern slutar i missfall, så vågar inte hoppas än!! 


    Åh vad roligt! Stort grattis!🌸 


    Ja det är ju lång och seg väntan den där första tiden. Håller mina tummar att allt går bra och att tiden skyndar sig lite😅

    Jag blev knäpp av googla sånt där, men kunde inte heller låta bli ibland. Men bara att försöka tänka positivt och glädjas åt varje vecka framåt. Har snart gått 12 fulla veckor här och väntar otåligt på NIPT-svaret som jag hoppas kommer de närmaste dagarna.

  • MammaTillFyraHoppasJag

    Här tickar tiden på, är nu i vecka 18 😀  Ska göra rutin ultraljudet om två veckor, ser allt bra ut då så kommer vi att berätta för barnen att de ska få en lillasyster 😍 Längtar till att bocka av det ultraljudet, då kan jag andas ut och börja shoppa nya bebiskläder, bädda med nya sängkläder i bebissängen och verkligen gå ?all in? i preggo bubblan 😀 


    Såg att nån frågade om Nipt, vi gjorde det privat för vi orkade inte vänta på kub, få ett kass besked och sen den olidliga väntan till man får göra Nipt och få det svaret...  Hade vi gjort kub så hade vi fått Nipt gratis, för jag är 42,5 år. Men vi gjorde Nipt direkt och betalade för att slippa en massa oro och väntan.

  • Blåbärsris123
    MammaTillFyraHoppasJag skrev 2023-05-09 21:50:43 följande:

    Här tickar tiden på, är nu i vecka 18 😀  Ska göra rutin ultraljudet om två veckor, ser allt bra ut då så kommer vi att berätta för barnen att de ska få en lillasyster 😍 Längtar till att bocka av det ultraljudet, då kan jag andas ut och börja shoppa nya bebiskläder, bädda med nya sängkläder i bebissängen och verkligen gå ?all in? i preggo bubblan 😀 


    Såg att nån frågade om Nipt, vi gjorde det privat för vi orkade inte vänta på kub, få ett kass besked och sen den olidliga väntan till man får göra Nipt och få det svaret...  Hade vi gjort kub så hade vi fått Nipt gratis, för jag är 42,5 år. Men vi gjorde Nipt direkt och betalade för att slippa en massa oro och väntan.


    Åh vad härligt!😍 Har ni gjort både NIPT och TUL innan eller bara UL i samband med NIPT? Så mysigt att njuta av gravidbubblan och förbereda för bebis! 

    Vi fick svar på NIPT idag! Varit så sjukt nojig av och till men vi fick låg risk på alla trisomier och det blir en liten lillebror😍 De stora barnen vet redan om graviditeten men vi tänkta berätta för minsta nu när vi fått svar. Hon har tjatat om ett småsyskon (allra helst lillasyster😅) så hoppas hon nöjer sig med en lillebror🙈 Visade 18-åringen svaret förut och han skrek YES när han såg att det stod pojke🤣 Han tycker lillasyrran kan vara riktigt jobbig så han hoppades på pojke, precis som min sambo🥰💙
  • Frusan

    Hej på er 👋🏼

    Var på ultraljud för sista delen av kub igår och fick superfina resultat. Väldigt låg sannolikhet på alla trisomier och BM hade varit tvungen att kontrollräkna en gång till för att de vad så pass låg sannolikhet för min ålder. Så antar att blodproverna såg fina ut. Skönt, jag har varit ganska orolig då min äldre dotter har en kromosomavvikelse. Hennes är fullt hanterbar, men första Året med henne var en ständig ström av provtagningar, undersökningar osv Och en förståelse för hur mkt som kan gå fel.

    fick se den lilla också och det var ett jäkla hålligång på den, sparkades och vevade med armarna. Sög på handen och ville inte ligga stilla för något så onödigt som att mätas 🥰👶🏼 6,5 cm lång och i vecka 13. Fick några dagar tidigare BF också ☺️
    Har bestämt mig för att inte göra NIPT.

    hur mår ni andra ☺️

  • Pyret10

    Nu har vi gjort NIPT så ska nu invänta svar från den. Men allt såg bra ut när hon mätte och med allt annat. Så nu känner jag mig lugnare 😊 och såå kul att se lilla pricken sprattla på där inne 🥰

  • Blåbärsris123

    Härligt att höra hur det går för er, och kul att ni varit på UL och fått se den lilla. Det blir så mycket verkligare då och en lättnad att se att något faktiskt lever och växer där inne🥰
     
    Här går vi in i v 18 imorgon och sedan ca 1,5 v kan jag känna fladdrande fosterrörelser. Så härligt men nu väntar resten av familjen på att det ska kännas på utsidan av magen också. Vi har varit på TUL och fick flyttat BF fem dagar tidigare. Allt såg fint ut och nu väntar RUL om ett par veckor.

    Jag mår generellt betydligt bättre äntligen men de sista dagarna har jag mått väldigt illa igen🤢 Så segt men jag hoppas bara att det är för att det varit stressigt och för lite vila helt enkelt.

    Pyret10 hoppas ni får ett snabbt och positivt svar på NIPT. För oss tog det 8 dagar (6 arbetsdagar) så ganska fort ändå. 

  • Frusan

    Här har jag fått lite brunaktiga flygningar och genast börjar man oroa sig även fast det står på de flesta ställen att det oftast inte är någon fara. 


    har stökat på med saker som skulle till återvinningen idag och sen burit massa vattenkannor till trädgården så misstänker att jag fått någon liten blödning i någon slemhinna. Men ändå, oron vill inte alls lyssna på det örat. Får kolla med Bm om det inte ger sig, även om jag antar att dom inte gör så mkt mer än ev ett UL när det är så här tidigt.

Svar på tråden Någon mer som precis plussat