• Lallaren

    Alkohol mot tandvärk på barn?

    Jag och en kompis är oense.

    En av oss har ett barn som har tandvärk pga snedväxande tänder. Barnet är mellan 6-12, jag vill inte vara för specifik.

    Nu anser en av oss två att man kan gnida in tandköttet med alkohol, alltså typ Vodka eller whiskey samt att barnet får suga på en pappersbit eller typ tampong som är indränkt med alkoholen för att dämpa tandvärken och således lättare kunna somna.

    De andra av oss anser att detta är galenskap.

    Vad säger ni här på Familjeliv?

  • Svar på tråden Alkohol mot tandvärk på barn?
  • Pentra

    Säger samma; det är galenskap! Detta kan mycket väl leda till att barnet sedan, när det växer upp, får sug efter alkohol och leds in i missbruk. Bättre att tillfälligt ge normal dos smärtstillande och sedan, fortast möjligt, ta barnet till en tandläkare. ... Mvh, Pentra

  • Lallaren

    Ja, och såklart glömde jag nämna i trådstarten att barnet även får värktabletter utöver själva spriten. Såg att några tog upp just värktabletter.

    Så utöver typ Alvedon så ska barnet ligga och suga på en whisky-indränkt tampong i det natten för att kunna sova.

  • 100wfs
    Lallaren skrev 2020-06-19 00:07:22 följande:

    Ja, och såklart glömde jag nämna i trådstarten att barnet även får värktabletter utöver själva spriten. Såg att några tog upp just värktabletter.

    Så utöver typ Alvedon så ska barnet ligga och suga på en whisky-indränkt tampong i det natten för att kunna sova.


    Det är väl för fan ännu värre.
  • Lallaren

    Kan tillägga att barnet är närmare 6 år än 12 år dessutom

  • Arboga
    Lallaren skrev 2020-06-19 00:20:04 följande:

    Kan tillägga att barnet är närmare 6 år än 12 år dessutom


    Hört talas om tandläkare?
Svar på tråden Alkohol mot tandvärk på barn?