• Nico91

    BIM Augusti 2020

    Hej!

    Så kom den oönskade mensen i juli igen.

    Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

    Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

    Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

  • Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Anonym (Kinder)
    Jenzia skrev 2020-07-24 16:30:50 följande:

    Hihi, börjar det redan klia i test-fingrarna?

    OM jag ska testa före BIM så väntar jag nog till ÄL+12/13. Tänkte heller inte slösa mer pengar på testa tidigt tester. Känns som om jag bara kastar pengarna direkt i sjön!


    Haha ja det gör ju de. Nä förstår om man försökt längre tid då blir det ju dyrt, man får hålla sig då om det ska vara rimligt i längden. Eftersom det är första månaden för oss så är det fortfarande väldigt spännande och känner att jag vill slösa lite
  • Jenzia
    Amidina skrev 2020-07-24 17:51:58 följande:

    Ska förtydliga att jag tar det nästan varje dag, med uppehåll då och då. :) Det är bra för hur mycket som helst, slänger in en länk till min favoritsida när det gäller att läsa om vitaminer och mineraler: www.halsosidorna.se/Selen.htm

    Eftersom våra jordar i Sverige är selenfattiga är det bra om man äter lite tillskott av det, om man inte äter väldigt mycket selenrik mat.

    Alltså ja, det kan man när det gäller de fettlösliga vitaminerna, de lagras ju i fettvävnaden och vissa av dem kan bli giftiga i för hög dos. Men oftast krävs det rätt mycket och under lång tid, och man hinner få en del besvär som pekar på att nåt är fel. Min tanke är att om jag börjar få konstiga symptom så slutar jag ta mina tillskott ett tag och ser om det blir bättre. :) Men kolla på den sidan jag länkade, där kan man läsa om optimalt intag, och även vilken typ av mat som innehåller olika mängd. DRI är väldigt ofta i underkant, den säger egentligen mest hur mycket man ska ta för att inte bli sjuk, inte hur mycket man ska ta för att må som bäst.

    Nä, jag stoppar bara in tempen tills det tar emot typ, och försöker hålla mig vaken så jag hör när den piper. ;P Lite av en utmaning vissa morgnar kan jag ju säga, med täcke på och halvsovandes. Hade varit kul att se om du ser samma skiftning i kurvorna som jag gjorde när jag bytte, att de blev så väldigt mycket jämnare.

    Haha, såg det och känner likadant med er! :P Går bara och väntar på att du ska börja känna av symtom på det ena och andra nu... ;)

    Har precis tagit dagens test, det var negativt men kaaanske lite starkare än igår..? Tappen är kvar på samma ställe, men där var helt klart fertilt sekret idag! Så troligtvis får jag räkna med ÄL på söndag istället för imorgon. :) Men intressant att testen var starkare häromdagen och sen blev svagare (och nu starkare igen).. Jag har ju tagit extra D-vitamin, funderar på om det kan vara det som påverkat.


    Ska gå in och läsa på Finns så mycket kosttillskott att jag blir helt snurrig! Läst en del om bidrottninggele, som jag käkat i 3 mån nu, och rosenrot, som både jag och mannen tog från mens till ÄL denna månad. Mendet ska ju också finns ayurveda-tillskott som också ska vara bra för fertiliteten! Oh well, kan ju heller inte ta allt!

    Hihi, är du mer kvällsmänniska än morgon människa kanske? Jag vill påstå att jag är morgonmänniska, men lätt sagt när man får sova hela nätter, varken bli väckt av bebisar eller djur Men jag gillar verkligen de rofyllda timmarna mellan 6-8, innan allt vaknat och dagen börjar snurra igång.

    Imorse inbillad jag mig att jag började få molvärk som lättare mensvärk, men det försvann så fort jag tänkt tanken på att det skulle vara tecken på graviditet, hehe!. Den enda månaden jag haft några som helst symptom var första vi försökte, januari. Så ömma bröst och hungrig konstant! Men icke! Ja och nån månad har jag inbillat mig fästvärk

    Låter lovande, som att ÄL är på G! Brukar det räcka med ett test om dagen för dig? Nu med stickorna tog jag två om dagen, men kanske mest för att jag var så nyfiken på stegringen Tog ju fyra test dagen jag fick positivt! Haha, kanske gick lite bananas bara för att det är nytt med stickor för min del

    Har du tagit extra D-vitamin tidigare cykler också? Och Letrozol? Har väl inget med varandra att göra egentligen, men båda ska väl se till att ägget släpper som det ska?

    Nu är det dags att krypa till kojs! Natti!
  • Trean2021
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-24 12:02:32 följande:

    Upd idag är att brösten fortfarande gör ont. Jag är på äggl+8 idag. Tänkte att jag nog kommer börja testa med gravtest på sönd när det är dag äggl+10. Men det är väl troligen för tidigt att se något kanske.. har inga superkänsliga graviditetstest då dom är så sinnessjukt dyra, dom jag har står det att man kan testa först på BIM. Men man vet ju aldrig


    Det finns ett testa tidigt som ska kunna ge utslag från 7 dagar efter befruktning, kostade runt 60-70 kr på apotea, ett litet tips om tålamodet tryter :)
  • Anonym (Kinder)
    Trean2021 skrev 2020-07-24 23:30:55 följande:

    Det finns ett testa tidigt som ska kunna ge utslag från 7 dagar efter befruktning, kostade runt 60-70 kr på apotea, ett litet tips om tålamodet tryter :)


    Beställde ett som ska funka tidigt nu bara för skoj. Se kommer nog på måndag ?
  • Jenzia
    Entusiastisk skrev 2020-07-24 20:18:04 följande:

    Jo men visst är det så.. Vi får se till att det blir bättre för våra barn :D

    Haha nej.. Inte kallt xD men inte brännheta bad eller långa varma ångbastuduschar, är jag så hemsk xD vet inte ens om det är såå farligt men läst att det ändå kan slöa ner de små simmarna ändå.. Så ja..

    Ja men man lär sig mer och mer.. Jag började nog känna redan där i slutet av förra året.. Men inte konstigt jag inte blev klok när min kropp spöka.. Sen har jag mer och mer loggat bättre om det de senaste cyklerna.. Hade varit häftigt om man liksom upptäckte en graviditet genom tappen eller tempningen sen ju.. Att man liksom lärt känna kroppen så bra..

    Ja men idag har der varit riktigt juicy där nere... Känner mig typ "våt" hela tiden xD och fick världens blobb när jag gick på toan. Försökte undersöka allt det gick men tycker ändå det är lite svårt.. Kläckte ett ägg innan till pannkakor och kollade på äggvitan, haha... Bara för att veta äggsakt(bad joke xD).. Men ja.. Det låg ovanpå pappret och tråda sig och var väldigt halt så kan bara tycka det är äggvite sekret iaf.. Hade 0,09 igår och 0.15 idag.. Funderar på om jag behöver testa mig 2 ggr imorgon eller om jag ska fortsätta på samma tid bara imorgon.. Har alarm kl 10 att jag ska sluta dricka och kissa sista gången.. Och sen larm kl 14 att det är dags för test..

    None taken.. Haha, ni med;) så ingen fara alls.. Så kul att få följas åt ju!!! <3


    Näää, du är inte alls hemsk! I sådant fall är jag lika hemsk, har dragit ned på makens kaffe nu! Max en kopp om dan, själv dricker jag 1/3 kopp och ska sluta helt om det blir en ny cykel!

    Jag håller med! Jag har ju inte ens vetat att jag har en livmodertapp som ändrar sig utifrån cykeln! Jag skäms nästan över min okunskap :-/

    Haha! Den där blobben känner jag igen! Min första äggviteflytning brukar jag kalla slemproppen, så mycket på samma gång! Som om proppen behöver lossna för att ge fri passage (så är det så klart inte, men innan jag kunde något alls tänkte jag så ).

    Hur var ditt äl-test nu på morgonen? Jag hade tagit två ggr per dag nu fram tills du får peak för att inte missa den

    Idag var tappen fortsatt hög, hård och bakåtvänd, tempen steg pyyyyttelite till 36.75 (tidigare 36.7). Nu känner jag mig ändå hyfsat nöjd med min kurva Vi får se vad som händer nästa vecka! En vecka kvar till BIM!
  • Jenzia
    Entusiastisk skrev 2020-07-24 20:58:35 följande:

    Och förresten tydligare och tydligare ilningar i vänster äggstock.. Förra månaden kände jag i höger.. Det tycker jag är så fräckt!


    Coolt! Jag känner tyvärr inte av mina äggstockar varje månad, så har inte kunnat hitta rätt känsla än. Vågar inte lite på det iaf när jag känner något, för jag har haft fel känsla någon cykel. Mensen kom flera dagar för tidigt utifrån när jag trodde äl varit!
  • Entusiastisk

    Uppdatering;

    Nu vågar jag lita på att det är fertilt sekret!! Andra dagen med äggvita!(precis som igår) så verkar ha en väldigt bra motorväg! Tappen hög, och liksom mjuk runt kanterna och börjar öppna sig, centrerad, juicy och halt där så hon verkar vara gästvänlig! Lite känningar i "tjejmagen" ilningar i vänster äggstock.

    Nu blir det kanske verkligen tmi men det(fertila sekretet) liksom hänger ner typ 10cm när jag går på toa. halt, bygger broar och Testade trixet med att lägga i det i vatten, kanterna löste upp sig lite men den fortsatte ändå att vara i en klump så nu får jag nog ändå lita på mig själv att det är fertilt sekret och inte sädesvätska.. Känns skönt att kommit så långt att jag nu vet 100% och inte behöver vara osäker iaf. Har även kollat igenom Jenny Koos alla cervix sekret bilder för att försäkra mig.. Har man blivit knäpp eller xD

    Bör jag testa ältest 2 ggr idag eller tror ni det räcker vid samma tid som igår och ta det därifrån? Beräknad äl är ju först på måndag. Generellt bör man väl inte missa peaken om man tar vid samma tid varje dag och gör på samma sätt med att inte dricka eller kissa på 4h? Eller hur upplever ni andra det?

    Fick till bra med sömn inatt också! Ska boosta med d-vitamin vid pos Äl-test!

    Hur mycket tar ni andra.. Amidina? Hörde på ett webinarie att Jenny Koos tog 50.000ie dagen innan ägglossning.. Jag tog 5000ie förra cykeln och tänkte kanske ngt sånt denna med..

  • saraama

    Tog ältest idag för att NC säger det. Är på CD11 med beräknad ÄL på tisdag. Fick positivt test så jag antar att ägglossning sker senast måndagsmorgon. Mensen var en dag sen i juli. Aldrig haft en cykel på 28 dagar innan. Kan detta vara orsaken till att testet visar positivt redan idag? Att denna cykeln kanske blir mitt vanliga på 26 eller 27 dagar?

  • Entusiastisk
    Jenzia skrev 2020-07-25 09:02:57 följande:

    Näää, du är inte alls hemsk! I sådant fall är jag lika hemsk, har dragit ned på makens kaffe nu! Max en kopp om dan, själv dricker jag 1/3 kopp och ska sluta helt om det blir en ny cykel!

    Jag håller med! Jag har ju inte ens vetat att jag har en livmodertapp som ändrar sig utifrån cykeln! Jag skäms nästan över min okunskap :-/

    Haha! Den där blobben känner jag igen! Min första äggviteflytning brukar jag kalla slemproppen, så mycket på samma gång! Som om proppen behöver lossna för att ge fri passage (så är det så klart inte, men innan jag kunde något alls tänkte jag så ).

    Hur var ditt äl-test nu på morgonen? Jag hade tagit två ggr per dag nu fram tills du får peak för att inte missa den

    Idag var tappen fortsatt hög, hård och bakåtvänd, tempen steg pyyyyttelite till 36.75 (tidigare 36.7). Nu känner jag mig ändå hyfsat nöjd med min kurva Vi får se vad som händer nästa vecka! En vecka kvar till BIM!


    Amen vad bra att det inte bara är jag som ger restriktioner till min man.. Haha!

    Amen eller hur! Men men, tur man blir klokare med åren då;)

    Ja men precis så.. Skrev precis ett inlägg med lite tmi om min belopp xD

    På mina ältest, sånna billiga från gravidkollen, står det att man ska testa mellan kl 10-20(ej morgonurinet), hålla sig från att dricka och kissa 4h för bäst resultat så det har jag gjort.. Funderade på att nu hålla mig från att dricka och kissa mellan 7-11 ta igen lite dricka och sen ta igen vid halv 4.. Vad tror du? Tänker att man vill försöka ha samma koncentration på kisset som de andra dagarna eller det spelar kanske ingen roll!?

    Men det låter ju bra och lovande! Håller alla tummar och tår att det fortsätter så <3
  • saraama
    Entusiastisk skrev 2020-07-25 09:09:34 följande:

    Uppdatering;

    Nu vågar jag lita på att det är fertilt sekret!! Andra dagen med äggvita!(precis som igår) så verkar ha en väldigt bra motorväg! Tappen hög, och liksom mjuk runt kanterna och börjar öppna sig, centrerad, juicy och halt där så hon verkar vara gästvänlig! Lite känningar i "tjejmagen" ilningar i vänster äggstock.

    Nu blir det kanske verkligen tmi men det(fertila sekretet) liksom hänger ner typ 10cm när jag går på toa. halt, bygger broar och Testade trixet med att lägga i det i vatten, kanterna löste upp sig lite men den fortsatte ändå att vara i en klump så nu får jag nog ändå lita på mig själv att det är fertilt sekret och inte sädesvätska.. Känns skönt att kommit så långt att jag nu vet 100% och inte behöver vara osäker iaf. Har även kollat igenom Jenny Koos alla cervix sekret bilder för att försäkra mig.. Har man blivit knäpp eller xD

    Bör jag testa ältest 2 ggr idag eller tror ni det räcker vid samma tid som igår och ta det därifrån? Beräknad äl är ju först på måndag. Generellt bör man väl inte missa peaken om man tar vid samma tid varje dag och gör på samma sätt med att inte dricka eller kissa på 4h? Eller hur upplever ni andra det?

    Fick till bra med sömn inatt också! Ska boosta med d-vitamin vid pos Äl-test!

    Hur mycket tar ni andra.. Amidina? Hörde på ett webinarie att Jenny Koos tog 50.000ie dagen innan ägglossning.. Jag tog 5000ie förra cykeln och tänkte kanske ngt sånt denna med..


    Att ta 2 test om dagebär väl mer om det skulle vara negativt idag trots att beräknad ÄL är på måndag? Då kanske du kan säkra upp med ett i em/kväll? Jag har positiva ältest i 2 dagar så ingen risk att missa för mig. Kan inte heller se om de blir starkare för jag har test med streck och strecket riktigt mörkt hela tiden. Härligt att du så tydligt ser på sekretet nu! Jag har haft det riktigt blött som äggvita i trosan sedan igår. Mannen påpekade att det var riktigt blött vid sex igårkväll. Haha! Passar bra ihop med positivt ältest nu på morgonen
Svar på tråden BIM Augusti 2020