• Nico91

    BIM Augusti 2020

    Hej!

    Så kom den oönskade mensen i juli igen.

    Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

    Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

    Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

  • Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Amidina
    odlarmamman skrev 2020-07-25 12:27:59 följande:

    Jag har också tagit mig lite vatten över huvudet, inte orkat så mycket som jag hoppats i år. Jag blir också galen på hönsen när dom förstör i odlingarna! Men inte hägnat in allt än tyvärr. Jagar iväg dom när jag får chansen. Dom får gärna sprätta under träd och så men blir så ledsen när dom äter upp massa bär eller än värre förstör plantor i sin iver att sprätta efter gott =P


    Känns som att vi inte är ensamma där om man ska döma efter andra forum jag kollat i. :P Men kommer alltid nästa år! Fast idag ska jag faktiskt sätta lite fröer som höstskörd, läste på lite i mina böcker och än är det tydligen inte för sent. :)

    Åh, har ni höns med? Vilken ras? Här är det skånsk blomme, riktiga matvrak. De stal alla mammas smultron som hon hade i krukor utanför sin lilla stuga här på tomten, och vinbärsbuskarna som står utanför det inramade bärlandet är rätt kala.. Väntar tillökning här nu också, så vi får fler marodörer. XD
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • H0nd3ndär
    Canama skrev 2020-07-25 12:20:22 följande:

    Från 0 till 0,55 på mindre än 24h! Ska ta två test till idag tänkte jag. Förra graviditeten tog jag 1/dag och missade peaken, skulle vara skoj att fånga den lilla rackarn! Egentligen spelar de ingen roll, vi tänker ändå ligga varje dag nu framöver (såg någon som hade fundering om det).

    Förra graviditeten så var mitt starkaste ÄL test lika starkt som det jag fick just. Skickar in bilden från dagens 12-test :D Premom kallar det för -Low- men jag tycker de är mer än så. OOOOBBS jag vet att de inte är postivt och att allt annat än postivt är negativt. Men lite mer än low tycker jag allt ;)


    Vad är det för märke? Gravidkollen? Om isf upplever jag dem svåra att få höga värden på. Använder ist babyplan. De sticker mycket tydligare och blir mkt starkare. Numera sedan jag bytt tester hittar jag lätt peaken.
  • Canama
    H0nd3ndär skrev 2020-07-25 12:51:16 följande:

    Vad är det för märke? Gravidkollen? Om isf upplever jag dem svåra att få höga värden på. Använder ist babyplan. De sticker mycket tydligare och blir mkt starkare. Numera sedan jag bytt tester hittar jag lätt peaken.


    Det är från RFSU! Kommer inte ihåg vad jag hade förra graviditeten men tror de var RFSU då också. Kanske jag byter märke om det inte blir något denna månad. Kan ju dock fånga peaken än så ska inte döma ut de för tidigt! Tack för tips :D
  • Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-07-25 11:39:45 följande:

    Jag har inte den appen ni snackar om, så noll koll på vad de där siffrorna betyder. ;P Men det låter ju bra iaf, uppåt är ju (väl) positivt!

    Gotta i dig lite extra fett också, avocado, lax, nötter, sånt är bra för ägglossningen. :D

    Här är det liiite småhugg och mol på både vänster och höger sida sen några dagar, men när det är så milt vet jag sällan om det är pga endon eller annat. Sen ligger mina äggstockar inne bakom min bakåtlutade livmoder, så allt är en enda förvirrande röra där inne. :P 

    Räknar med ÄL imorgon, så det blir ett par dagars sex till, mitt stackars underliv.. :P Får boosta ordentligt med ecovag efteråt, brukar få lite svamp efter såna här maratonveckor, attans basiska sperma!

    Kul om vi ägglossar ihop, haha! Skicka signaler via skärmen eller nåt. :P 


    Aha, det är Premom som typ analyserar stickorna åt än liksom..

    Ja, fett äter jag faktiskt dåligt av så bra input. Får bli fisk imorgon kanske och ngn avokado eller så idag..

    Åh ja samma för mig ifall vi har sex för ofta. Förra cykeln blev så för mig tog 1 vecka för min stackars fiffi att återhämta sig så får bli mer varannan dag nu och kanske varje imorgon och måndag ifall äl är positivt imorgon..

    Är inte så insatt i endo och så men låter väldigt jobbigt på flera sätt :( vet man varför det blivit så? Eller är man liksom född med det? Hoppas det är okej att jag frågar.. Vad grym du är som kämpar på och tagit hjälp av Jenny och liksom optimerar din hälsa och allt. Beundrar verkligen din styrka <3

    Ja roligt att ha en ällossar kompis! <3

    Hade varit så roligt om vi kunnat plussa ihop också!!
  • Trean2021
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-25 01:51:00 följande:

    Beställde ett som ska funka tidigt nu bara för skoj. Se kommer nog på måndag ?


    Spännande! Så då kanske du testar tisdag morgon?
  • Trean2021

    Jag har lite problem. Jag har två olika appar, den ena säger att jag hade äl i torsdags och den andra säger att den sker idag. Jag hade vattniga flytningar och mensliknande smärtor i tisdags, smärtorna höll även i sig under onsdagen och ett överflöd av flytningar. Sedan dess har det varit lugnt. Ska jag gå efter äl på torsdag eller äl på lördag? Jag har ett gravtest här på sommarstället och vill se till att jag använder det vid bästa tillfälle. Tålamodet är dock svårt! Tänker att jag ska testa vid BIM, frågan är då om BIM är den 7/8 eller 9/7 :?)

  • Trean2021

    Tillägg...

    Kände på tappen idag, den är låg och öppen, fick in toppen av pekfingret. Fick med lite flytning ut (kan vara sperma) som var det som räknas som ?fertilt?sekret, indikerar det mer på äl idag?

  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-25 13:03:26 följande:

    Aha, det är Premom som typ analyserar stickorna åt än liksom..

    Ja, fett äter jag faktiskt dåligt av så bra input. Får bli fisk imorgon kanske och ngn avokado eller så idag..

    Åh ja samma för mig ifall vi har sex för ofta. Förra cykeln blev så för mig tog 1 vecka för min stackars fiffi att återhämta sig så får bli mer varannan dag nu och kanske varje imorgon och måndag ifall äl är positivt imorgon..

    Är inte så insatt i endo och så men låter väldigt jobbigt på flera sätt :( vet man varför det blivit så? Eller är man liksom född med det? Hoppas det är okej att jag frågar.. Vad grym du är som kämpar på och tagit hjälp av Jenny och liksom optimerar din hälsa och allt. Beundrar verkligen din styrka <3

    Ja roligt att ha en ällossar kompis! <3

    Hade varit så roligt om vi kunnat plussa ihop också!!


    Jo, läste det tidigare. :) Jag använder en app som heter ovuview, det är mest för att få en överblick, man kan ställa in att den ska gå en diverse metoder och beräkna det ena eller andra, men jag tycker den har fel lite för ofta så går efter egen bedömning bara. :) Annars är den skitbra, kan lägga in hur mycket som helst och anpassa eget.

    Det Är svårt att komma ihåg tycker jag, man är ju uppvuxen med ett samhälle som säger att fett är superfarligt och hemskt och ska undvikas, vilket jag gjorde lite för länge förr. Nu har jag smööör i mitt liv igen och aldrig att jag släpper det, haha!

    Vi har inte sex sådär jätteofta längre, men jag kan få svamp när jag ätit för mycket socker också. :( Men hittade RFSUs candicur, plus Ecovag, och de två har varit min räddare i nöden. Gillar inte de starka svampmedlen, och dessa funkade långt över förväntan!

    Jag är ändå rätt lyckligt lottad, har inte alltför många symtom även om de blivit fler med åren. Har rätt jobbig mensvärk, så skönt att vara hemmafru där, och blir uppblåst som en ballong ibland när jag ätit nåt dumt. Sen lite lätt molvärk till och från under cykeln, men annars är det chill. :) Har en cysta på ena äggstocken men den är rätt statisk så oroar mig inte än. Man vet ännu inte varför man får endo, men det är betydligt vanligare än man trott iaf. Är väl nåt knas i generna i kombo med gifter i vardagen eller nåt. :P Som med det mesta annat.

    Jag är envis som fasen och vill vara frisk, så då är det bara att bita i det sura äpplet och köra på. Men tack! Jag är dock ingen övermänniska så slarvar tyvärr en del.. Gick i parallellklass med Jenny i gymnasiet faktiskt, så det var skitkul att se henne igen och vad hon har blivit!

    Men jaa! Hoppas sååå att det blir en massa plus här inne den här gången så vi kan gå över till en bf-grupp ihop, alla är så goa!
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-07-25 13:29:24 följande:

    Jo, läste det tidigare. :) Jag använder en app som heter ovuview, det är mest för att få en överblick, man kan ställa in att den ska gå en diverse metoder och beräkna det ena eller andra, men jag tycker den har fel lite för ofta så går efter egen bedömning bara. :) Annars är den skitbra, kan lägga in hur mycket som helst och anpassa eget.

    Det Är svårt att komma ihåg tycker jag, man är ju uppvuxen med ett samhälle som säger att fett är superfarligt och hemskt och ska undvikas, vilket jag gjorde lite för länge förr. Nu har jag smööör i mitt liv igen och aldrig att jag släpper det, haha!

    Vi har inte sex sådär jätteofta längre, men jag kan få svamp när jag ätit för mycket socker också. :( Men hittade RFSUs candicur, plus Ecovag, och de två har varit min räddare i nöden. Gillar inte de starka svampmedlen, och dessa funkade långt över förväntan!

    Jag är ändå rätt lyckligt lottad, har inte alltför många symtom även om de blivit fler med åren. Har rätt jobbig mensvärk, så skönt att vara hemmafru där, och blir uppblåst som en ballong ibland när jag ätit nåt dumt. Sen lite lätt molvärk till och från under cykeln, men annars är det chill. :) Har en cysta på ena äggstocken men den är rätt statisk så oroar mig inte än. Man vet ännu inte varför man får endo, men det är betydligt vanligare än man trott iaf. Är väl nåt knas i generna i kombo med gifter i vardagen eller nåt. :P Som med det mesta annat.

    Jag är envis som fasen och vill vara frisk, så då är det bara att bita i det sura äpplet och köra på. Men tack! Jag är dock ingen övermänniska så slarvar tyvärr en del.. Gick i parallellklass med Jenny i gymnasiet faktiskt, så det var skitkul att se henne igen och vad hon har blivit!

    Men jaa! Hoppas sååå att det blir en massa plus här inne den här gången så vi kan gå över till en bf-grupp ihop, alla är så goa!


    Okej, aldrig hört om.. Har en annan app som heter min kalender där jag loggar allt.. Och Premom nu för att få lhtest och tempen i samma graf liksom..

    Ja men eller hur, visst är det konstigt.. Smör är ju så gott!

    Aha, bra tips! Jag tog bara någon gel mot torra slemhinnor och efter ngn vecka så gav det med sig iallafall.. Så vet inte om det bara var ngn obalans eller ngt..

    Är du hemmafru? Vad härligt! Här är en till :D och hemma-mamma då <3 ni bodde i Malmö va i skogen? Så drömmigt ju! Tänk sen när ni har barn! Så mysigt! Tänker ni att du ska vara hemma-mamma då liksom?:D

    Usch vad jobbigt men skönt att du kan justera med kost och andra grejer för att minska besvären och att du både har bra koll och är envis<3 ja Det där med gifter är ju lurigt..

    Förstår det.. Hon har ju verkligen exploderat!!

    Det är inte helt lätt att följa allting till punkt och pricka hela tiden.. Man är ju bara människa <3

    Åh ja..! Drömmen ju! Hade varit kul att skapa en tråd med de som vill och att vi kan följas åt genom livet även om alla inte får bf samtidigt eller så <3
  • Anonym (Kinder)
    Trean2021 skrev 2020-07-25 13:09:31 följande:

    Spännande! Så då kanske du testar tisdag morgon?


    Tänkte att jag sparat morgonurinen och så kommer paketet troligen runt 13 i brevlådan så kan jag testa då :)
Svar på tråden BIM Augusti 2020