• Nico91

    BIM Augusti 2020

    Hej!

    Så kom den oönskade mensen i juli igen.

    Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

    Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

    Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

  • Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Canama
    Entusiastisk skrev 2020-07-25 19:31:52 följande:

    Jag har inte heller använt ältest eller tempat tidigare så jag baserar min äl mest på de appar jag har och symptom från förra cykeln liksom.. Då hade jag 28 dagars cykel och mest älsymptom cd14 och min förhoppning är att det ska vara likadant denna men kroppen lever ju sitt eget liv så vi får se hur det blir.. Har iaf haft rikligt med fertilt sekret i 2 dagar så det närmar ju sig om inget annat..

    Har märkt av fertilt sekret tidigare cykler?

    Håller tummarna för positivt test för oss snart! Håll mig uppdaterad!!


    Ja, jag tycker jag märkt av fertilt sekret tidigare.... så de gör mig lite fundersam minst sagt! Nu har jag iallafall smärta i vänster sida långt ner, kan de vara ägglossningsmärta??! Så spännande! Inte märkt av de tidigare men har inte känt efter heller... Nå, jag skulle väl se rosa enhörningar just nu också om de var ett symtom på ägglossning......

    Ska försöka hålla mig liiite till, 3h sen jag kissade sist nu. Sen ett sista test för kvällen!
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-25 18:09:25 följande:
    Well, det kliade så in i h**. Och fick faktiskt lite så som du beskriver.. Sjukt störigt.. Men glad det kom efter äl iaf så man inte kände att månaden gick till spillo liksom :p

    Jag känner igen mig.. Haft mycket problem i yngre år.. Men sen jag träffade min man för lite mer än 5 år sen så var det som mitt liv började om. Har varit helt stabil sen dess på alla plan och lärt mig hantera livet liksom. Han är yin till min yang och helt olik mig, så vi kompletterar varandra väldigt bra. Men flera utbrändperioder har gjort att jag bara kan jobba 50% och trivdes inte särskilt bra på mitt jobb så när vår dotter kom växte det fram att jag skulle vara hemma med henne..

    Det är verkligen så lyxigt!

    Vad härligt att det funkar för er också! Ja, man får verkligen dra in på onödigheter och tänka efter en extra gång men tid är mer värt än pengar så har hellre mer tid tillsammans än en massa saker :) känner verkligen så som ni att det är en fin gåva att ge sina barn, vad roligt att det finns fler som också tänker så!!

    Vi bor i Helsingborg i nordvästra Skåne :)

    Ska se om jag kan ordna någon sån grupp så kan dom som vill joina ju :D
    Juupp, det låter som svamp. Helvetes skitmög, säger jag bara. XD Men ja, skönt när man ändå hinner med sin chans den cykeln. :P Det är väl frustrerande om något, när nåt kommer emellan och man måste stå över ännu en månad.

    Ååh, vad härligt! <3 Det är precis vad jag känner med min tok, vi är så lika men ändå så himla olika och kompletterar varandra jättebra. Det är guld värt att ha någon som verkligen genuint stöttar en precis när man behöver det, och kan pusha en när det behövs. Så fint att ni kunde lösa det så du kan vara hemma med tösen, det kommer hon ha många härliga minnen av är jag säker. <3
    Och visst är det så att tid är det dyrbaraste vi kan ge. Jag är uppvuxen rätt fattigt, vi var aldrig utomlands eller på finsemester i Sverige ens, och det var mest begagnat och ärvt från kusiner, men alla de underbara minnen jag har från familjelivet, och kontakten med mina föräldrar än idag. Nu har jag visserligen bara mamma kvar, men hon bor hos oss halva veckorna och mer kommer det bli när hon går i pension. Jag skulle aldrig vilja byta all den tiden vi haft mot saker av ekonomiskt värde liksom. På tal om oliktänkande, följer du kanske Vildabarn på insta? Hon skriver mycket om olika kulturer och barnperspektiv, det är så himla intressant!

    Jaså, ännu en skåning? :D Jag har faktiskt bott i Helsingborg i två omgångar, och i Örkelljunga en vända också. Säg att du jobbat inom bankinstitut så kanske vi träffats också, haha!

    Jaa, vad kul! Solig
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • saraama
    Entusiastisk skrev 2020-07-25 10:00:37 följande:

    Haha! Well, jag är mest intresserad hur min kropp beter sig under en cykel liksom.. Har liksom försökt flytta fokus från att bara vilja bli gravid till att vilja lära känna min kropp och ha stabila cykler(vilket i sin tur optimerar chanserna för ett plus, tänker jag) Vi ligger på när lusten faller på och var och varannan dag veckorna runt äl :) men första gången på riktigt jag testar älstickor så vill liksom se en peak någongång i mitt liv xp

    Åh ja men vilken fin benämning, fertilitetsvänner.. Hoppas verkligen att vi blir flera från tråden som kan få bli preggovänner!


    Ja att du vill lära känna din cykel har jag full förståelse för! Tycker det är spännande hur allt hänger ihop. Kände på tappen idag också. Har använt pessar så lite koll har jag på hur den brukar kännas. Idag var den mjuk, långt ner, öppen skåra och hal. Så det verkar lovande! Funderar bara på hur mycket spermier min man kan leverera efter 2 ligg på kvällen igår. Haha! Idag eller imorgon känns viktigast... hmm
  • Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-07-25 20:05:07 följande:

    Juupp, det låter som svamp. Helvetes skitmög, säger jag bara. XD Men ja, skönt när man ändå hinner med sin chans den cykeln. :P Det är väl frustrerande om något, när nåt kommer emellan och man måste stå över ännu en månad.

    Ååh, vad härligt! <3 Det är precis vad jag känner med min tok, vi är så lika men ändå så himla olika och kompletterar varandra jättebra. Det är guld värt att ha någon som verkligen genuint stöttar en precis när man behöver det, och kan pusha en när det behövs. Så fint att ni kunde lösa det så du kan vara hemma med tösen, det kommer hon ha många härliga minnen av är jag säker. <3

    Och visst är det så att tid är det dyrbaraste vi kan ge. Jag är uppvuxen rätt fattigt, vi var aldrig utomlands eller på finsemester i Sverige ens, och det var mest begagnat och ärvt från kusiner, men alla de underbara minnen jag har från familjelivet, och kontakten med mina föräldrar än idag. Nu har jag visserligen bara mamma kvar, men hon bor hos oss halva veckorna och mer kommer det bli när hon går i pension. Jag skulle aldrig vilja byta all den tiden vi haft mot saker av ekonomiskt värde liksom. På tal om oliktänkande, följer du kanske Vildabarn på insta? Hon skriver mycket om olika kulturer och barnperspektiv, det är så himla intressant!

    Jaså, ännu en skåning? :D Jag har faktiskt bott i Helsingborg i två omgångar, och i Örkelljunga en vända också. Säg att du jobbat inom bankinstitut så kanske vi träffats också, haha!

    Jaa, vad kul! 


    Min man är den typ "gråa" typen, stabil, lugn, eftertänksam, pratar när han behöver, planerar och slutför saker.. Men kan vara en riktig pajas och älskar äventyr.. Jag är den färgstarka personen med känslor åt alla håll, pratglad och öppen, gillar att påbörja saker men sämre på att avsluta.. Men bjuder på mig själv och älskar äventyr och resa! Så han typ lugnar ner mig och jag speedar upp honom.. Perfect match! Skönt att du också har din Perfect match! Hur länge har ni varit tillsammans?

    Alltså drömmen att vara så nära sin mamma.. Tänk vad underbart när du är hemma-mamma och har din mamma hos er, att tre generationer får leva så tätt! Wow, det hade varit en dröm för mig... Då antar jag att du är väldigt nära din mamma?!

    Jag har kanske haft det lite åt andra hållet isåfall rent ekonomiskt men det enda jag värderat har varit den tiden vi spenderade tillsammans men har alltid önskat vi hade mer tid och mindre saker... För min mamma har alltid jobbat mycket och gör alltid allt på samma gång och har liksom lite svårt att vara här och nu.. Och min pappa och jag kommer inte så bra överens och jag är inte alls bekväm att min dotter är för mycket kring honom (de är fortfarande gifta, så svårt att få träffa bara mamma). - long story short..

    Så jag vill ge min dotter det som jag kände att jag ibland kunde sakna.. Mer tid och mindre saker.. Kärlek, närhet, trygghet, min tid, bekräftelse, vara lyhörd.. Det tror JAG på iallafall.. :) givetvis följer jag även vildabarn, äääälskar det kontot!!!

    Nej är det sant?? Ja men jag jobbar ju inom bank!!

    Nej nu skojar jag.. Men jag har faktiskt jobbat i Örkelljunga! Var i hbg har du bott? Så liten världen är ibland! :D
  • odlarmamman
    Amidina skrev 2020-07-25 16:52:20 följande:

    Nu ni!   Vi har laddat upp med simmare typ 4 dagar i sträck, men då kör vi de sista 2 nu innan stackarn får vila igen. 


    Härligt =D super ju!
  • saraama
    Jenzia skrev 2020-07-25 09:25:06 följande:

    Så kan det mycket väl vara Lutealfasen är ju mer konstant än perioden från mens till äl.


    Nu var ältestet negativt idag så NC sätter ÄL till idag. Först var det tisdag, sedan måndag och nu idag på CD12 redan. Men det stämmer med sekret och tappen. Får se om det kommer en höjning av tempen imorgon. Har haft lite svårt att mäta temp nu för jag har vaknat massor på nätterna
  • ellie86

    Här är det jag som halkar in lite sent känner jag :D Min sambo tycker att jag obsessar lite genom att hänga så mycket på Familjeliv och sånt så brukar låtsas att jag inte alls sitter och knarkar allehanda forum när han är i närheten haha... Han tycker väl mest att det kommer ju ske när det sker och att man inte behöver tänka eller analysera så mycket kring det. Så då är det ju skönt att man har andra som är i samma läge att diskutera och filosofera med! :)

    Här är en till (inflyttad) skåning i övrigt, bor i Lund!

    Ska kolla de inläggen ni länkade några sidor tillbaka om fertilt sekret. Jag brukade ha väldigt tydliga äggviteflytningar men inte bara har mina cykler varit långa och oförutsägbara nu under våren, jag har inte heller märkt av sådär klockrena äggviteflytningar... :/ Har dock haft temphöjning och förra månaden också en stegring på stickor (testade inte tidigare cykler då vi inte aktivt försökte då) så bör ju rimligtvis ägglossat till sist. Lyckades få lite d-vitaminkick igår då jag var ute i solen, som idag lyser med sin frånvaro igen. Får nog kolla på lite tillskott där!

  • Mamma91a

    Hej alla,

    Jag va med i bim juli men mensen kom 4 dagar tidigt.

    Vi planerar för 3e barnet och nu kör vi ägglossningstest.

    Det är en stegring och jag bör få positivt imorgon.

    Jag har känningar för ägglossning med ont i magen.

    Jag hoppas att det vill ta sig denna månad.

  • odlarmamman
    Mamma91a skrev 2020-07-26 09:50:06 följande:

    Hej alla,

    Jag va med i bim juli men mensen kom 4 dagar tidigt.

    Vi planerar för 3e barnet och nu kör vi ägglossningstest.

    Det är en stegring och jag bör få positivt imorgon.

    Jag har känningar för ägglossning med ont i magen.

    Jag hoppas att det vill ta sig denna månad.


    Välkommen hit =) lycka till denna månad!
  • odlarmamman

    Idag visar mina äl-test svagare, det i kombination med fullt utslag på tester igår och i förrgår samt känningar av äl igår på kvällen tyder på att äl varit igår. Vi har gjort vad vi kan känner jag. Nu får vi vänta och se =)

    Men igår, i fredags och i torsdags säkrade vi upp i alla fall. Nu återstår den långa väntan till beräknad mens =P kommer nog vara sysselsatt så hoppas jag kan fokusera på annat. Annars blir min examination av sommarkurs högst lidande....

Svar på tråden BIM Augusti 2020