• Norrlänning86

    BIM september 2020

    Mensen kom idag så nu hoppar vi på ett tredje försök för att skaffa syskon till barnen.

    Så här kan vi samlas vi som har BIM i september.

    Lycka till allihopa. :)

  • Svar på tråden BIM september 2020
  • Danni 83
    Namaste84 skrev 2020-09-01 17:13:20 följande:

    Kunde såklart inte hålla mig. BIM idag eller imorgon typ. Hade en RFSU sticka testa tidigt som jag använde men inget streck. Tappade nog hoppet lite nu :( Innan när jag varit gravid har jag inte testat förrän efter BIM. Så vet inte om det ändå kan bli ett plus, vågar man hålla hoppet uppe? Ngn som har erfarenhet av att få minus kring BIM och sedan plussa?


    Jag fick minus flera dagar efter bim med första sonen, innan det blev plus. Sålänge mensen håller sig borta så finns det hopp!

    Jag är på äl+8 och bim-6 idag. Testade med RFSU vanliga imorse men det var tokblankt. Tänkte ta ett cb digitalt imorgon bitti. Så himla nyfiken nu ju. Vet att det är tidigt men kan inte hålla mig längre
    Mamma till tre hjärtan 2007, 2010 och 2014
  • Trean2021
    NiMi12 skrev 2020-09-01 10:32:03 följande:

    Mår bättre idag om än fortfarande lite förkyld.

    Jag har BIM på lördag om jag följer min vanliga cykel, följer jag äl blir det på söndag eller måndag. Så ganska oklart Hahah! Du då?


    Ja det är ju också jobbigt när man bara vill veta och så kan man inte ens känna sig säker på BIM!

    Jag har BIM måndag eller tisdag så väldigt nära i tid! Är så sugen på att beställa hem ett testa tidigt test från clearblue men vet att även om det är negativt kommer jag tänka att det är för tidigt osv osv och så kommer jag ändå inte känna mig lugn förrän mensen kommer så jag ska försöka hålla mig från att testa tills på tisdag!
  • Sanssan
    NiMi12 skrev 2020-09-01 15:28:30 följande:

    Japp täppt i näsan, men mer frusen är varm. Kände likadant när jag var gravid sist, men vågar inte hoppas för mycket.

    Jag ska testa på lördag. Så då vet jag om jag är sjuk eller gravid haha!

    Håller tummarna för dig och hoppas testerna kommer snart :)


    Haha! Du ser!!

    Jag kände mig frusen och hade kalla händer o fötter för några dagar sedan, fast jag var jätte varm om kroppen och kinderna :D

    Jaa men så spännande, vi hoppas du är frisk ;)
  • Namaste84

    Då ska jag inte sluta hoppas än! Kommer vara sjukt nervös när jag går på toa imorgon bitti! Kommer inte mensen då kommer jag nog ändå inte testa imorgon utan försöka hålla mig till torsdag iallafall vi får se hur det går.

    Man ÄR ju nyfiken! Förstår du inte kan hålla dig. Du får berätta hur det går :)

    Jag kände mig nästan bombsäker på att jag var gravid i lördags och söndags men idag not so much....


    Danni 83 skrev 2020-09-01 17:44:01 följande:

    Jag fick minus flera dagar efter bim med första sonen, innan det blev plus. Sålänge mensen håller sig borta så finns det hopp!

    Jag är på äl+8 och bim-6 idag. Testade med RFSU vanliga imorse men det var tokblankt. Tänkte ta ett cb digitalt imorgon bitti. Så himla nyfiken nu ju. Vet att det är tidigt men kan inte hålla mig längre


  • Danni 83
    Namaste84 skrev 2020-09-01 18:56:48 följande:

    Då ska jag inte sluta hoppas än! Kommer vara sjukt nervös när jag går på toa imorgon bitti! Kommer inte mensen då kommer jag nog ändå inte testa imorgon utan försöka hålla mig till torsdag iallafall vi får se hur det går.

    Man ÄR ju nyfiken! Förstår du inte kan hålla dig. Du får berätta hur det går :)

    Jag kände mig nästan bombsäker på att jag var gravid i lördags och söndags men idag not so much....


    Lycka till! Håller tummarna! Jag har känt efter galet mycket senaste cyklerna men alla symptom jag trott varit grav har tydligen varit tecken på mens :-/ illamående, yrsel, ömma bröst... så vågar inte tolka någonting just nu.... läser på testen att RFSU vanliga läser av från 25 mIU/ml av hcg och cb digital med veckoindikator tydligen samma.... hade hoppats att det var lite känsligare.
    Mamma till tre hjärtan 2007, 2010 och 2014
  • Soff

    Är på ÄL+4 idag och trots att det är så tidigt så ska jag hålla på och inbilla mig symptom. Hopplös man är.. Tycker att det molar och liksom känns lite som träningsvärk längst ner i magen. Men det är säkert bara känningar från ägglossningen, och kanske för att man "legat i" så mycket haha. Aja.. bara vänta och se.. (fjärde försöket, denna gången med SMEP-metoden, så är mycket spänd på detta) 

  • apan95

    hej!

    funderar på om vi också ska testa SMEP-metoden denna cykeln men brukar ha ägglossning runt CD 18-20 typ, behöver vi börja så tidigt då eller när tror ni man kan börja? :)

    tar gärna emot tips och erfarenhet!

  • LittleAngelbeat
    Stickling skrev 2020-08-31 15:58:54 följande:

    Haha åh, du måste du varit bra trött xD Hoppas du får positivt svar ikväll då!

    Ja precis, det är inte lätt för oss att få till det på vardagarna. Min sambo har inte alltid så stor sexlust heller, så det kan bli lite jobbigt om ägglossningen kommer när han inte är redo.. Skulle aldrig få honom att ställa upp varannan dag en hel månad, även om jag skulle önska det, haha.

    Ja, jag har använt äl-tester under alla försök. Sen har vi ändå inte fått till det med liggandet på riktigt rätt dagar alla gånger, av ovanstående anledning... Kul att ni ska prova det! Perfekt att din sambo jobbar hemifrån :D


    Testade positivt på äl testerna både igår kväll och i morse.

    ( Så glad att jag testade igår så jag inte hade missat!)

    Blir att ligga ikväll och imorgon sen är det bara att vänta 12 långa dagar.

    Hur går det för dig? Några positiva tester idag?

    Angående att köra på varannan dag är väldigt effektivt men man var då sugen alls på ett bra tag efter det haha. Denna gången har jag inte lyckats övertala honom till det xD
  • Lillaälta
    apan95 skrev 2020-09-01 21:28:47 följande:

    hej!

    funderar på om vi också ska testa SMEP-metoden denna cykeln men brukar ha ägglossning runt CD 18-20 typ, behöver vi börja så tidigt då eller när tror ni man kan börja? :)

    tar gärna emot tips och erfarenhet!


    Vi kör SMEP nu första gången (försök 19). Precis haft sex dag 3 efter positivt ägglossningstest. Känns lite mekaniskt, men får se hur resultatet blir. Finns en grupp här på FL som vi skriver i :) började ha sex varannan dag på dag 11 pga äggledarspolning dag 9. Fick positivt ägglossningstest dag 21. Så nu är det vila 1 dag ifrån sex och sen sex 1 dag till.
  • Sertsb6688

    Hej Alla krigare,

    Jag har följt denna tråd dagligen sedan den skapades & även BIM augusti 2020 som fler av er var med i. Verkligen jättekul att få följa er alla och i er resa mot / kamp att bli gravida.

    Jag har inte skrivit något då mina funderingar är samma som era & ni ger så bra svar till varandra.

    Jag har ej exakt koll på min BIM, kan vara allt från idag till torsdag. Mina cykler varierar mellan 28-30 dagar. Oftast 29 vilket också är snittet, så låt oss säga BIM-1 idag då. Men idag köpte jag test och kunde inte hålla mig. Blev inget tydligt svar, men ett svagt svagt plus (tror jag, jo!). Så nu håller jag tummarna att det blir starkare och håller sig.

    MEN, ville inte bara meddela (kan kännas lite oskönt), utan ännu mer skriva att jag körde bisolvon-metoden Denna månaden.

    Detta var vårt första försök till tredje barnet. Men har med mig en lång tid av barnlöshet och IVF I baggaget. Så fint att få uppleva detta också <3

    Men förutsatt att det nu är ett positivt test, så vill jag rekommendera bisolvon-metoden :) Lycka till, ni är grymma!

Svar på tråden BIM september 2020