• Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!)

    Varför röstar man fortfarande för invandringen?

    Detta är ingen som helst rasist tråd! Här följer vi fortfarande reglerna. Men jag tycker det är viktigt att våga ställa frågan. Man kan lära sig av varandra!

    Du som röstar och tycker det är bra med invandringen. Tycker inte du att det har spårat ur. Tycker inte du att det sker mängder av brott.

    Ja, många arbetar och sköter sig. Men problemet är att brottsligheten ökar och statiken visar att det är mest människor med invandrarbakgrund som oftast sitter på anstalten.

    Tycker du ändå inte att det finns något mönster. Varför röstar du i sådan fall fortfarande för mer invandringen? Vore det inte en god idé att fokusera på de som bor här. Antaslten har blivit fulla och med taken på vad statiktiken visar, så beror det återigen på människor med invandrarbakgrund som spårar ur.

    På 60-70-talet var det betydligt mycket mer tryggare. Tycker inte du det finns något mönster? Varför röstar man fortfarande för att fler invandrare som kommer in i detta land?

    Det har dessvärre blivit ett katastrof land och jag själv är född 93. Jag minns början av 00-talet hur lugnt och fint det var i mitt område. Idag i det området som jag växte upp i är stämplad som utsatt område. Och majroteten som bor där är människor med invandrarbakgrund. Mängder av områden som justär utsatt område, så bor det mest människor med invandrarbakgrund.

    Jag kan tänka mig i jämförelse med att om man är uppväxt i Sveriges 60-70 tal. Så måste man ha sett det vackra och lugna landet. Självfallet fanns det oroligheter. Men inte lika mycket explosioner, skottlossningar och massa annat som är obehagligt.

    Du får gärna tala om vad du tycker är bra med fortsatt invandring. Självklart så arbetar många och gör rätt för sig. Men om vi stoppade invandringen. Så skulle inte anstalten varit fulla. Brottsligheten skulle inte vara så katastrofalt högt. Och nej, invandrare tar inte arbeten som ''Ingen annan vill ha''. Vi har gott med folk som vill och kan jobba. Dessutom skulle landet tjäna mängder på att inte ha det så oroligt och stökigt. Så även om det fanns ''små'' mängder av medborgare som jobbade på dessa arbeten som ''Ingen annan vill ha'' Så skulle brottsligheten ändå inte vara så hög = Trygghet, välmående och roligare att befinna sig ute m.m.

    Jag personligen har velat ta mig kvällspromenader, men backat undan och vandrat runt i min bostad just för den oroligheten som existerar. Det är ingen skämt om att samhället är katastrofalt och det är människor med invandrarbakgrund som gör dem flesta olagliga gärningar.

    Som  jag skrev i början av tråden. Detta är ingen rasistisk tråd. Ni får dela era åsikter, men gör det med respekterade ton. Det gäller även dem människor som tycker att tråden är idiotisk. Jag ställer frågor för att veta. Tillsammans kan vi lära av oss varandra. Jag kanske lär mig och får veta mer av saker och ting. Så ha en respekterade ton mot varandra, så kommer vi nog veta en hel del!
    TACK!

    Jag är ingen RASIST!
  • Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?
  • Anonym (Tänkvärt)

    En som till skillnad mot Löfven såg det komma!

  • Anonym (Tuppis)
    Anonym (Tänkvärt) skrev 2020-08-24 21:59:53 följande:

    En som till skillnad mot Löfven såg det komma!


    23:22 igår skedde ett mirakel. Ian reinkarnerade och drog iväg ett inlägg...
  • nihka
    Anonym (Hel svensk) skrev 2020-08-24 20:52:39 följande:
    Lägg ner och dra rasist kortet så fort någon uttalar sig om invandringen. Det är så förbannat lågt gjort. Kan du inte komma på något bättre än att använda det ordet då kan du behålla det för dig själv. Man har rätt att vara kritisk utan att behöva vara rasist.

    Men det är väl enklare för dig att dra det kortet?
    Varför ska man inte kalla en spade för en spade?

    Om man är kritisk på det sätt att man håller en hel grupp ansvarig för vad en liten del av den gör ÄR det rasism. "Dom är såna".

    Varför förnekar alla rasister att de är rasister? Var finns alla stolta rasister som vågar stå för sina åsikter? Ynkligt är vad det är.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Hel svensk) skrev 2020-08-24 13:16:45 följande:
    Om du väljer att blunda för alla problemen som invandringen har fört mig sig i Sverige får stå för dig.

    Personligen tycker jag att det ska stoppas och att dom tar tag i dom problemen dom har skapat i Sverige hittills. Då går det inte att fylla på med nytt innan problemen är lösta. Som svar på vad alla andra länder skulle göra får dom svara på, nu gäller det Sverige, vårt land som var tryggt tidigare men som nu håller på att falla ner i avgrunden pga vår Regering ansvarlösa invandringspolitik. Det håller inte längden att hålla på som dom har gjort.
    Problemet är inte invandrare utan den lilla grupp invandrare och icke-invandrare som inte sköter sig.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Halleluja) skrev 2020-08-24 20:20:36 följande:
    Jag skrev ju lösningen men du har lite problem med förståelse och därför valde jag att säga godnatt tidigare när du skrev vill man inte förstå utan bara kör tåget i ett spår så fastnar man....du är där.
    Skulle du kunna göra ett nytt försök på mer idiomatisk svenska? Jag vet inte vilket modermål du har, men det bryter igenom så orden är svenska men syntaxen är det inte. Fråga din sfi-lärare om du inte förstår vad jag menar,
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Halleluja)
    nihka skrev 2020-08-24 23:03:33 följande:
    Skulle du kunna göra ett nytt försök på mer idiomatisk svenska? Jag vet inte vilket modermål du har, men det bryter igenom så orden är svenska men syntaxen är det inte. Fråga din sfi-lärare om du inte förstår vad jag menar,

    Som sagt var du kör fortfarande på ett spår utan att vilja förstå eller är det kanske så att du har begränsningar och därmed oförmågan att kunna förstå !


    Sen skickar du ett påhopp om SFI och att det då skulle kopplas till att jag var invandrare och därmed hade dåliga kunskaper i svenskan . Är inte detta ett påhopp på invandrare du gör nu, som är ett rejält övertramp då du förminskar inte tror på nysvenskars kunskaper . Konstigt du som nu är så duktig på att försvara just denna grupp och samtidigt trycker du ner dom med tolkningen att dom då skulle vara lågutbildade, skärpning tjejen inte ens oss som du kallar rasister sjunker så lågt 
    Godnatt raring du har problem stora problem tyvärr

  • nihka
    Anonym (Halleluja) skrev 2020-08-24 23:23:41 följande:

    Som sagt var du kör fortfarande på ett spår utan att vilja förstå eller är det kanske så att du har begränsningar och därmed oförmågan att kunna förstå !


    Sen skickar du ett påhopp om SFI och att det då skulle kopplas till att jag var invandrare och därmed hade dåliga kunskaper i svenskan . Är inte detta ett påhopp på invandrare du gör nu, som är ett rejält övertramp då du förminskar inte tror på nysvenskars kunskaper . Konstigt du som nu är så duktig på att försvara just denna grupp och samtidigt trycker du ner dom med tolkningen att dom då skulle vara lågutbildade, skärpning tjejen inte ens oss som du kallar rasister sjunker så lågt 
    Godnatt raring du har problem stora problem tyvärr


    Nu pratar jag inte om gruppen invandrare utan om en individ. En rasist skulle förstås utgå från att det som gäller individen gäller hela gruppen.

    I rest my case.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (xyz)
    nihka skrev 2020-08-24 22:57:15 följande:
    Problemet är inte invandrare utan den lilla grupp invandrare och icke-invandrare som inte sköter sig.
    Nej, problemet är sådana som du, som inte har någon lösning på problemet, och hindrar de förslag som kan minska problemen.

    Sverige har tagit emot mycket mer än sin "andel" av flyktingarna. Nu får det vara stopp tills det blir någon ordning här i landet. Vänster-PK-media verkar inte längre ha ett tabu mot att peka på uppenbara problem, så jag är lite hoppfull.

    Förklara också hur alla flyktingar kunnat komma till Sverige för att söka asyl. Enligt Dublinförordningen ska de söka asyl i det första säkra land i EU eller Island, Liechtenstein, Norge, Schweiz som de kommer till.
    Jag kan dock sträcka mig till att vi per capita tar emot minst lika många som medelvärdet (per capita) för alla dessa länder. Nu är vi fullständigt överlägsna de flesta andra länder, men jag har inget intresse i att vi är en "humanitär stormakt" när våra egna medborgare inte får den sjukvård och annan service som de borde ha.
  • Anonym (Tänkvärt)

    Numera måste t.om personalen på våra BB bära överfallslarm!
  • Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!)
    Anonym (Tänkvärt) skrev 2020-08-25 04:02:27 följande:
    Numera måste t.om personalen på våra BB bära överfallslarm!
    Ingen nyhet och det förstod man sedan när Akuten behövde träna självförsvar. Att dessa människor förstör precis överallt. Precis överallt kommer det bli katastrof. En tidsfråga tills det börjar träna självförsvar i exakt alla arbetsföretag. Det kommer liksom ingå i själva arbetet. Och snart kommer även arbetsgivaren fråga om man redan kan självförsvar så man vet vilka som behöver intensiv träning och vilka som inte behöver det.

    Jo, nu kanske jag överdriver. Men precis som med våra politiker som överdriver att ta in fler människor än vad vi kan ta hand om är ändå sjukare och idiotiskt. När skall resten av folk inse och förstår?!

    Det är dags för att ha kontroll och ta hand om de som redan bor här.

    Läste någonstans att i Sverige så vet man inte ens exakt hur många medborgare som finns. Någon bedragare hade väl två leg och fick någon typ av dubbla bidrag eller något sådant.  Och det där var bara ett fall som vart känd. Alla andra fall som inte blir kända då? Betyder bara att landet inte ens har koll på exakt hur många medborgare som finns här egentligen. Det är fan obehagligt.

    Spelar ingen roll om det är invandrare eller människor med invandrarbakgrund/andra/tredje generationens invandrare. Det blir sabotages i alla fall och varför? Sitter det i ryggmärgen för dem?!
Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?