• babybel95

    En resa mot graviditet

    Hej! Idag tog vi steget och tog ut min spiral hos barnmorskan och därmed startar resan mot graviditet. Vi tänker egentligen inte ?aktivt? försöka med äl-tester osv utan köra på som vanligt och ta det som det kommer. Har rätt mycket sex vanligtvis så någon gång tar det sig förhoppningsvis. (Hur vi kommer hålla det där med att inte aktivt försöka pricka och så återstår dock att se???? jag är då rätt ivrig av mig så fick jag önska hade jag blivit gravid redan imorgon.)

    Det vore dock roligt att följas åt om någon påbörjar samma resa eller så. Oavsett tidigare p-medel och om ni aktivt ska försöka eller ej. Alltid kul att ha någon att dela sina tankar och funderingar med (och förhoppningsvis att man plussar inom en snar framtid????) .

  • Svar på tråden En resa mot graviditet
  • babybel95
    jowald skrev 2020-09-09 10:26:26 följande:
    Ja jag tror på ett sätt att ägglossning va igår eller inatt för idag har jag inte alls såna flytningar.

    Jaså va de negativt? Syntes inget svagt alls?

    Men sån är jag med, testar ofta och hela tiden känns de som.

    Fortfarande tidigt och rfsu brukar oftast visa ytterst svagt innan bim för att sen ge rätt svar efter bim.

    Nejdå tycker inte du är testberoende, jag kommer också testa typ varje dag sen bara för att se:)

    Du kanske får utgå från att det var inatt/idag. Så håll koll på tempen också även om termometern verkar knas.


    Ja, negativt vad jag kan se men så ser jag ju som en kratta också. Ser aldrig sträck som andra ser. Men har också läst att rfsu sällan visar innan och då väldigt svagt isåfall. Har bara ett testa tidigt CB så vill inte slösa haha. Men är sugen på att ändå ta det redan imorgon.

  • jowald
    babybel95 skrev 2020-09-09 10:47:22 följande:

    Du kanske får utgå från att det var inatt/idag. Så håll koll på tempen också även om termometern verkar knas.

    Ja, negativt vad jag kan se men så ser jag ju som en kratta också. Ser aldrig sträck som andra ser. Men har också läst att rfsu sällan visar innan och då väldigt svagt isåfall. Har bara ett testa tidigt CB så vill inte slösa haha. Men är sugen på att ändå ta det redan imorgon.


    Ja jag tror att de kan vart så vi mös aldrig igår men både i måndags och söndags samt fredagen. Och borde kunna ha en chans om man myser idag med:)

    Ja jag har med hört de om rfsu.

    Ja svårt när man bara har ett testa tidigt men jag hade nog med tagit de imorgon bara för jag är så otålig haha:)
  • babybel95
    jowald skrev 2020-09-09 10:54:46 följande:
    Ja jag tror att de kan vart så vi mös aldrig igår men både i måndags och söndags samt fredagen. Och borde kunna ha en chans om man myser idag med:)

    Ja jag har med hört de om rfsu.

    Ja svårt när man bara har ett testa tidigt men jag hade nog med tagit de imorgon bara för jag är så otålig haha:)
    Ja absolut, de överlever ju oftast ett par dagar iallafall inom en så de bör finnas chans ändå :) 
    Ja det är ju det att man är otålig men samtidigt vill man ju inte testa för tidigt heller för att inte bli besviken, men imorgon är det ju 3-5 dagar till jag har bim så borde ju kanske visa något... 
  • jowald
    babybel95 skrev 2020-09-09 11:09:19 följande:

    Ja absolut, de överlever ju oftast ett par dagar iallafall inom en så de bör finnas chans ändå :) 

    Ja det är ju det att man är otålig men samtidigt vill man ju inte testa för tidigt heller för att inte bli besviken, men imorgon är det ju 3-5 dagar till jag har bim så borde ju kanske visa något... 


    Ja borde ju finnas en chans:)

    Jo alla är ju ilika, vissa visar det tidigt på och andra får inte positivt förrän efter bim.

    Med första sonen plussade jag görsta gången med figitslt 1-2 veckor. Visste inte när bim va eller när jag hade äl.

    Med som nr 2 fick jag äl smärta och en blödning i samband med äl så då visste jag när den skedde och på äl+12 hade jag negativt sen plussade jag på äl+18 alltså 4 dagar efter bim:)

    Så de kan ca så olika qå visar det negativt imorgon är hoppet inte borta ändå:)
  • babybel95
    jowald skrev 2020-09-09 11:54:00 följande:
    Ja borde ju finnas en chans:)

    Jo alla är ju ilika, vissa visar det tidigt på och andra får inte positivt förrän efter bim.

    Med första sonen plussade jag görsta gången med figitslt 1-2 veckor. Visste inte när bim va eller när jag hade äl.

    Med som nr 2 fick jag äl smärta och en blödning i samband med äl så då visste jag när den skedde och på äl+12 hade jag negativt sen plussade jag på äl+18 alltså 4 dagar efter bim:)

    Så de kan ca så olika qå visar det negativt imorgon är hoppet inte borta ändå:)
    Ja det är ju väldigt olika för alla så som sagt hoppet är inte helt borta förrän mensen tittar fram (förhoppningsvis inte).

    Kom över en tjejs berättelse om sin graviditet och hennes tidiga symtom och där nämnde hon brösten och att det kändes som att hon hade vart på gymmet och lyft vikter. Som en träningsvärk på ovansidan av brösten och i armhålorna. Är precis så jag känner nu. Aldrig haft en sådan smärta i brösten, visst har man varit öm men inte på det sättet. Kom även en våg av illamående över mig förut men gick över fort.. 

    Åh spännande.. 
  • jowald
    babybel95 skrev 2020-09-09 13:39:28 följande:

    Ja det är ju väldigt olika för alla så som sagt hoppet är inte helt borta förrän mensen tittar fram (förhoppningsvis inte).

    Kom över en tjejs berättelse om sin graviditet och hennes tidiga symtom och där nämnde hon brösten och att det kändes som att hon hade vart på gymmet och lyft vikter. Som en träningsvärk på ovansidan av brösten och i armhålorna. Är precis så jag känner nu. Aldrig haft en sådan smärta i brösten, visst har man varit öm men inte på det sättet. Kom även en våg av illamående över mig förut men gick över fort.. 

    Åh spännande.. 


    Kan tänka mig de vet många som haft de så tidigt i graviditeten med just brösten.

    Spännande, hoppas det är ett tidigt symtom för dig:)
  • jowald

    Nu såg jag att jag fått vitaktig krämig flytning och är inte det ett tecken på att ägglossning varit? Har för mig jag läst att efter ägglossning kan man få vita och krämiga flytningar?

  • babybel95
    jowald skrev 2020-09-09 18:48:01 följande:

    Nu såg jag att jag fått vitaktig krämig flytning och är inte det ett tecken på att ägglossning varit? Har för mig jag läst att efter ägglossning kan man få vita och krämiga flytningar?


    Ja, det brukar det bli så tror allt att din äl har varit :)
  • jowald
    babybel95 skrev 2020-09-09 20:29:05 följande:

    Ja, det brukar det bli så tror allt att din äl har varit :)


    Hoppas hopoas.

    De sjuka är att ikväll mår jag jätteilla, vilket är konstigt för hade jag äl i förrgår eller igår så hade illamåendet inte kommit.så snabbt ändå eftersom ägget tar rätt många dagar innan de fäster. Så vet i tusan varför jag mår illa. Känner mig typ spyfärdig.
  • babybel95
    jowald skrev 2020-09-09 20:35:47 följande:

    Hoppas hopoas.

    De sjuka är att ikväll mår jag jätteilla, vilket är konstigt för hade jag äl i förrgår eller igår så hade illamåendet inte kommit.så snabbt ändå eftersom ägget tar rätt många dagar innan de fäster. Så vet i tusan varför jag mår illa. Känner mig typ spyfärdig.


    Hm, tror nog ägget kan fästa redan efter 5 dagar men då hade du väl inga äl-känningar? Kan ju vara ett symtom för äl också tänker jag...
Svar på tråden En resa mot graviditet