• babybel95

    En resa mot graviditet

    Hej! Idag tog vi steget och tog ut min spiral hos barnmorskan och därmed startar resan mot graviditet. Vi tänker egentligen inte ?aktivt? försöka med äl-tester osv utan köra på som vanligt och ta det som det kommer. Har rätt mycket sex vanligtvis så någon gång tar det sig förhoppningsvis. (Hur vi kommer hålla det där med att inte aktivt försöka pricka och så återstår dock att se???? jag är då rätt ivrig av mig så fick jag önska hade jag blivit gravid redan imorgon.)

    Det vore dock roligt att följas åt om någon påbörjar samma resa eller så. Oavsett tidigare p-medel och om ni aktivt ska försöka eller ej. Alltid kul att ha någon att dela sina tankar och funderingar med (och förhoppningsvis att man plussar inom en snar framtid????) .

  • Svar på tråden En resa mot graviditet
  • jowald
    babybel95 skrev 2020-09-09 20:44:42 följande:

    Hm, tror nog ägget kan fästa redan efter 5 dagar men då hade du väl inga äl-känningar? Kan ju vara ett symtom för äl också tänker jag...


    Ne tror jag hade äl tidigast för 2 dagar sen. Antingen i förrgår, igår eller typ natten till idag

    Så kanske mer är äl hormoner som spökar med mig:)
  • babybel95
    jowald skrev 2020-09-09 20:53:35 följande:

    Ne tror jag hade äl tidigast för 2 dagar sen. Antingen i förrgår, igår eller typ natten till idag

    Så kanske mer är äl hormoner som spökar med mig:)


    Då känns det mer som något efter äl :) spännande! Uppdatera om du får mer symtom! Håller tummarna!
  • jowald
    babybel95 skrev 2020-09-09 20:57:16 följande:

    Då känns det mer som något efter äl :) spännande! Uppdatera om du får mer symtom! Håller tummarna!


    Ja:)

    Jag uppdaterar dig, hur mår du ikväll då?<3
  • babybel95
    jowald skrev 2020-09-09 21:04:13 följande:

    Ja:)

    Jag uppdaterar dig, hur mår du ikväll då?<3


    Oj detta skickades aldrig..

    Brösten är fortfarande spända och jag har den där ?träningsvärken?.. halsbränna och så uppsvälld som bara den är så gasig och det brukar jag inte vara. Spänner och drar i tjejmagen lite. Har inte riktigt kunnat sova och när jag väl somnat hade jag konstiga drömmar.

    Ska se om jag kan hålla mig från testandet idag..

    Hur mår du? <3
  • jowald
    babybel95 skrev 2020-09-10 06:03:05 följande:

    Oj detta skickades aldrig..

    Brösten är fortfarande spända och jag har den där ?träningsvärken?.. halsbränna och så uppsvälld som bara den är så gasig och det brukar jag inte vara. Spänner och drar i tjejmagen lite. Har inte riktigt kunnat sova och när jag väl somnat hade jag konstiga drömmar.

    Ska se om jag kan hålla mig från testandet idag..

    Hur mår du? <3


    Det låter ju verkligen som du har symtom för att få ett positivt<3

    Hör av dig om du testar idag :)

    Jag har en konstig känsla i brösten, mer fasta och spänner liiite men bröstvårtorna ömmar. De kan dom ju göra om man har haft eller ska ha ägglossning.

    Min man känner av skillnaden med. Efter att fött 2 barn så är ju inte brösten lika fasta som dom va innan barnen men nu är dom fasta.

    Också svullen i tjejmagen och typ spänner
  • babybel95
    jowald skrev 2020-09-10 06:58:00 följande:

    Det låter ju verkligen som du har symtom för att få ett positivt<3

    Hör av dig om du testar idag :)

    Jag har en konstig känsla i brösten, mer fasta och spänner liiite men bröstvårtorna ömmar. De kan dom ju göra om man har haft eller ska ha ägglossning.

    Min man känner av skillnaden med. Efter att fött 2 barn så är ju inte brösten lika fasta som dom va innan barnen men nu är dom fasta.

    Också svullen i tjejmagen och typ spänner


    Testade med cb testa tidigt och tyvärr negativt... så hoppet är inte på topp nu. Försöker trösta mig med att den upptäcker bara i 76% på bim-6 som det kan vara för mig idag. Lägger in bild ifall du ser något jag inte ser..

    Skrev det igår men idag har känslan i brösten avtagit lite, är dock öm i bröstvårtorna med. Fortfarande jättegasig och hade så konstiga drömmar.

    Åh då kan man nästan vara säker på att du haft din äl nyligen. Låter onekligen som det på alla symtom! :)

  • jowald
    babybel95 skrev 2020-09-10 07:33:22 följande:

    Testade med cb testa tidigt och tyvärr negativt... så hoppet är inte på topp nu. Försöker trösta mig med att den upptäcker bara i 76% på bim-6 som det kan vara för mig idag. Lägger in bild ifall du ser något jag inte ser..

    Skrev det igår men idag har känslan i brösten avtagit lite, är dock öm i bröstvårtorna med. Fortfarande jättegasig och hade så konstiga drömmar.

    Åh då kan man nästan vara säker på att du haft din äl nyligen. Låter onekligen som det på alla symtom! :)


    Ja de visar ju bara 76% säkert så många dagar innan och samtidigt så finns de vissa som är låghormonare som inte plussar förrän bim vart. Så tappa inte hoppet än.

    Lite svårt att se på den bilden men ser tyvärr negativt ut, men som sagt så kan de bli ett positivt ändå, du är ju på bim-6 så kan ändå bli positivt.

    Jag tog ett test idag för att verkligen ze ska va negativt och att de är ägglossning för mig. Det var såklart negativt så nu är jag ju säker på att detta måste vart ägglossning. Särskilt eftersom jag fick positivt på äl test i lördags.

    Brösten kan ju gå upp och ner i hur ont eller hur mycket dom spänner. Vissa är ju till och med såna som inte känner av någonting precis när de plussar och sen kommer de i vecka 6-7 sen.
  • Stabben1989

    Det var så svagt på RFSU men jag tyckte ändå att jag anade en skugga, så jag tog ett CB också. Visst ser ni det jag ser?!

  • babybel95
    jowald skrev 2020-09-10 08:11:33 följande:

    Ja de visar ju bara 76% säkert så många dagar innan och samtidigt så finns de vissa som är låghormonare som inte plussar förrän bim vart. Så tappa inte hoppet än.

    Lite svårt att se på den bilden men ser tyvärr negativt ut, men som sagt så kan de bli ett positivt ändå, du är ju på bim-6 så kan ändå bli positivt.

    Jag tog ett test idag för att verkligen ze ska va negativt och att de är ägglossning för mig. Det var såklart negativt så nu är jag ju säker på att detta måste vart ägglossning. Särskilt eftersom jag fick positivt på äl test i lördags.

    Brösten kan ju gå upp och ner i hur ont eller hur mycket dom spänner. Vissa är ju till och med såna som inte känner av någonting precis när de plussar och sen kommer de i vecka 6-7 sen.


    Så svårt att inte tappa hoppet men försöker verkligen.. får nog försöka ta det lugnt med testandet och testa igen tidigast på söndag. Om inte mensen kommer så att säga..

    Ja men det var säkert äl för dig! Alldeles för många symtom för att tala emot det. Så nu hoppas vi på ett plus för dig !! :) <3
  • babybel95
    Stabben1989 skrev 2020-09-10 08:18:48 följande:

    Det var så svagt på RFSU men jag tyckte ändå att jag anade en skugga, så jag tog ett CB också. Visst ser ni det jag ser?!


    Ja! Solklart positivt - grattis!!:)
Svar på tråden En resa mot graviditet