• Anonym (Babymama)

    Någon mer som har bebisverkstad nu

    Hej!

    Vi är i full gång att försöka bli gravid under ÄL som är i mitten på veckan. 9e-10e sept ungefär.

    Någon mer därute? Eller lite senare! Skulle vara kul att följas åt.

  • Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu
  • Hopeforaplus
    Anonym (Lillskrutten) skrev 2020-11-23 18:34:18 följande:

    Nej usch vad tråkigt att höra!! Jätteledsen för din skull.. Håll ut, snart kommer det att gå!  Hur gammal är ditt barn?


    Tack snälla snälla du. Han är 1,5år. Vi sa alltid innan att vi skulle börja försöka i juni men så kom flytt och livet emellan. Nu är det 3e misslyckade försöket. Men ett misslyckande är alltid ett misslyckande. Lika tungt hur många försök man gjort. Hade en dröm om att få berätta på julen för familjerna. Så blir det inte. Jag hoppas vi alla plussar snart!!
  • Anonym (Lillskrutten)
    Anonym (Första) skrev 2020-11-23 20:45:52 följande:

    Det är verkligen det där med att börja om igen som är tuffast. Det blir att man hamnar tillbaka på ruta 1 igen även fast man egentligen stått kvar på en och samma ruta hela tiden då det inte blir en graviditet.

    Jag hoppas så innerligt att din känsla är rätt för oss alla :)


    Ja precis, det är som att senaste månaden aldrig hänt.. Men försök att tänka framåt! Sen när bebisen är här kommer allt vara så värt det!
  • Anonym (Lillskrutten)
    Hopeforaplus skrev 2020-11-23 21:13:35 följande:

    Tack snälla snälla du. Han är 1,5år. Vi sa alltid innan att vi skulle börja försöka i juni men så kom flytt och livet emellan. Nu är det 3e misslyckade försöket. Men ett misslyckande är alltid ett misslyckande. Lika tungt hur många försök man gjort. Hade en dröm om att få berätta på julen för familjerna. Så blir det inte. Jag hoppas vi alla plussar snart!!


    Åh men skönt, då är han liten fortfarande! Verkligen, besvikelsen är lika stor varje gång. Men tänk att varje misslyckande tar dig närmare plusset, allt händer av en mening. Det hade varit fint till jul men nu blir det kanske lagom att berätta till påsk istället eller en fin alla hjärtans dag-hälsning beroende på hur tidigt ni vill berätta i så fall! :)
  • Hopeforaplus
    Anonym (Lillskrutten) skrev 2020-11-23 22:02:34 följande:
    Åh men skönt, då är han liten fortfarande! Verkligen, besvikelsen är lika stor varje gång. Men tänk att varje misslyckande tar dig närmare plusset, allt händer av en mening. Det hade varit fint till jul men nu blir det kanske lagom att berätta till påsk istället eller en fin alla hjärtans dag-hälsning beroende på hur tidigt ni vill berätta i så fall! :)
    Tack för dina ord, verkligen. Behövde läsa det här idag! :)
  • Anonym (4a)
    Anonym (Babymama) skrev 2020-11-22 17:13:01 följande:

    Men ja! Satt PRECIS och tänkte på hur yngsta blir äldre och äldre. Förstår att det är tufft för dig :( du har kämpat längre än mig.

    Känner mig så dum och naiv att vi började så sent. Och sen att allt blev oregelbundet plus att jaf ofta har molnande värk i tjejmagen mest hela tiden.

    Nästa gång är sista försöket sen är det dags att söka förskola, för längre än det kan jag inte lösa tyvärr..

    Ringde gyn men det är långa köer. Funderar på att söka privat. Se om man kan se så allt står rätt till så slipper man tänka på det med!


    Ja det är så stressande. Och när inget blev som man tänkt hade jag kunnat hoppa över detta år helt och hållet faktiskt! Inget blev bra detta år...

    Ja åldern är ju också ett stressmoment... nu är jag bara 33 men det är inget som säger det går bra för jag inte är speciellt gammal, och det har det ju inte gjort heller...

    Oregelbunden mens kan det ju bli om man har pco, kollat upp det? Lösningen då är väl lågkolhydratkost och viktnedgång som kan göra cykeln mer regelbunden och bättre ÄL, ett litet tips :) sök privat gynekolog säger jag då! Privat gyn här går mycket snabbare och de kan hjälpa till som de själva tycker patienten är i behov av. Rekommenderar det :)
  • Anonym (4a)
    Anonym (Lillskrutten) skrev 2020-11-23 18:27:26 följande:

    Usch vad jobbigt! Kan verkligen tänka mig vilken tuff press det måste kännas att "alla väntar på er"  Hur gammal är er yngsta? 


    Ja det är sååå stressande...hade känts bättre om ingen visste bara :( minsta blir 7 år nästa år, och helst ville jag ha max 5 år mellan de minsta...men det blev långt ifrån 5 år nu :( jaja, de kommer nog ha kul ihop ändå :D
  • Anonym (Babymama)
    Anonym (4a) skrev 2020-11-24 14:49:01 följande:

    Ja det är så stressande. Och när inget blev som man tänkt hade jag kunnat hoppa över detta år helt och hållet faktiskt! Inget blev bra detta år...

    Ja åldern är ju också ett stressmoment... nu är jag bara 33 men det är inget som säger det går bra för jag inte är speciellt gammal, och det har det ju inte gjort heller...

    Oregelbunden mens kan det ju bli om man har pco, kollat upp det? Lösningen då är väl lågkolhydratkost och viktnedgång som kan göra cykeln mer regelbunden och bättre ÄL, ett litet tips :) sök privat gynekolog säger jag då! Privat gyn här går mycket snabbare och de kan hjälpa till som de själva tycker patienten är i behov av. Rekommenderar det :)


    Läst om pco men tycker inte det stämmer in. Har ju ändå mens varje månad och testat med äl stickor och får positivt. Stod att vid pco så uteblir mens längre tider och ingen äl.

    Ja har tänkt ringa men så blev jag sjuk och kan knappt prata så då väntar jag tills det går över. Hoppas man får tid fort! :) och att allt ser bra ut.

    Jag hoppas verkligen på bebis snart. Min ålder tänker jag inte så mycket på än iallafall. Är 27 år. Men allt är ändå en stress i sig
  • Anonym (Babymama)

    Förlåt lite lost när alla här äl/bim nu kan ni inte uppdatera :D

    Tror min äl kommer nån gång nästa helg, 4e-7e

  • Anonym (4a)
    Anonym (Babymama) skrev 2020-11-24 19:30:48 följande:

    Läst om pco men tycker inte det stämmer in. Har ju ändå mens varje månad och testat med äl stickor och får positivt. Stod att vid pco så uteblir mens längre tider och ingen äl.

    Ja har tänkt ringa men så blev jag sjuk och kan knappt prata så då väntar jag tills det går över. Hoppas man får tid fort! :) och att allt ser bra ut.

    Jag hoppas verkligen på bebis snart. Min ålder tänker jag inte så mycket på än iallafall. Är 27 år. Men allt är ändå en stress i sig


    Okej, ja då är det nog inte det som spökar. Men kan verkligen tipsa om privat gyn för koll :)

    Ja 27 är ju ingen ålder, men åren går snabbare än man tror när man är i denna barndjungel...
    Anonym (Babymama) skrev 2020-11-24 19:39:30 följande:

    Förlåt lite lost när alla här äl/bim nu kan ni inte uppdatera :D

    Tror min äl kommer nån gång nästa helg, 4e-7e


    ÄL nu 25-27/11 och bim omkring 9-11/12 :)
  • Anonym (Första)
    Anonym (Babymama) skrev 2020-11-24 19:39:30 följande:

    Förlåt lite lost när alla här äl/bim nu kan ni inte uppdatera :D

    Tror min äl kommer nån gång nästa helg, 4e-7e


    Äl runt den 6/12 och bim runt den 20/12 för min del :)
Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu