• Anonym (Babymama)

    Någon mer som har bebisverkstad nu

    Hej!

    Vi är i full gång att försöka bli gravid under ÄL som är i mitten på veckan. 9e-10e sept ungefär.

    Någon mer därute? Eller lite senare! Skulle vara kul att följas åt.

  • Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu
  • Anonym (Babymakeing)
    Anonym (4a) skrev 2020-12-06 21:10:43 följande:

    Ja just nu känns det bra när det ökar, som jag kommer fortsätta hålla koll på nu i början för senast gjorde jag inte det. Var som en kniv i hjärtat när jag 5 dagar efter gravid 1-2 får inte gravid på digitalt...och samma kväll kom blodet så skönt att slippa vänta på det ändå.

    Det låter som en bra plan du har :) lite lika, men för att undvika fler traumatiska händelser i graviditet kommer jag få göra Nipt istället för kub. Och fler ul kontroller, känns iaf som en trygghet.

    Känns så skönt att få prata av mig med er, tack för att ni lyssnar :)


    Ja man hinner planera så många år framåt i tankarna direkt när plusset kommer, oavsett om man vet rent logiskt att det kan hända en del så tidigt. Men det gör det inte mindre smärtsamt.

    Ja nipt är väl mycket mer korrekt och inte enbart en sannolikhet? Är definitivt värt för att känna sig tryggare!

    Tack själv för att du delar med dig <3 vi är ju många som gör samma resa så då är det roligare att följas åt och peppa varandra lite :)
  • Anonym (Babymakeing)
    Anonym (Lillskrutten) skrev 2020-12-06 22:54:32 följande:

    Åh så spännande! Hoppas det inte är mensvärk utan en graviditet som växer  Nu är det inte långt kvar, tänkte du testa på tisdag?


    Tack <3 just nu när jag varit uppe sen 23 å tröstat dottern å försöker få henne att somna om så börjar jag fundera på om vi gör rätt i att försöka så snart men så fort hon väl somnat så vet jag att vi definitiv vill ha en till hehe.

    Jag testar kanske redan imorgon. Beror lite på om jag har möjlighet att gå på toa innan hon vaknar eller hur bråttom det är att få upp henne ur sängen. Är rädd att det kommer vara blankt igen men vill så gärna veta!
  • Anonym (Babymakeing)

    Hela natten spenderades i gästsängen med dottern. Jag somnade nog innan henne strax efter 2 och sen tog hon morgon vid 5:40. Jag va så trött att jag lyckades somna på golvet bland hennes leksaker nu på morgonen...

    Men jag lyckades ta ett test iaf. Men det va än en gång så blankt det kunde bli så jag börjar ge upp hoppet för att det är växtvärk nu :(

  • Anonym (4a)
    Anonym (Babymama) skrev 2020-12-06 21:35:06 följande:

    Wow grattis :,) nu håller vi tummarna!! Men förstår efter det ni varit med om så är det svårt att våga tro.

    Vill också ha 2 fina streck på mitt om 10 dagar <3


    Tackar så mycket :) ja hoppas kotten vill stanna nu så det blir en fin sista graviditet nu <3

    Hoppas du också får ditt plus nu till jul <3
  • Anonym (4a)
    Anonym (Lillskrutten) skrev 2020-12-06 22:57:00 följande:

    Nu syns det klart och tydligt och då var det inte ens morgonkiss, fantastiskt! Jättestort grattis, hoppas det går vägen för er nu! Lycka till och håll oss uppdaterade  Ska du ta några fler test i dagarna?


    Ja det känns jättebra och då var det ju ändå bim-3 igår, så starkare blir det :) tror jag får ett digitalt i brevlådan idag så ska ta det sen. Det tidiga testet hann inte komma innan helgen så går nog rakt på det digitala. Tack <3
  • Anonym (4a)
    Anonym (Babymakeing) skrev 2020-12-07 01:03:51 följande:

    Ja man hinner planera så många år framåt i tankarna direkt när plusset kommer, oavsett om man vet rent logiskt att det kan hända en del så tidigt. Men det gör det inte mindre smärtsamt.

    Ja nipt är väl mycket mer korrekt och inte enbart en sannolikhet? Är definitivt värt för att känna sig tryggare!

    Tack själv för att du delar med dig <3 vi är ju många som gör samma resa så då är det roligare att följas åt och peppa varandra lite :)


    Ja det stämmer verkligen! Kommande åren har ju ändrats helt nu...jag kan inte byta jobb nu som jag tänkt och enda chansen till vidareutbildning som startar nästa höst är det ju bara att glömma... men men vill hellre detta!

    Ja nipt är ju nästintill lika säkert som moderkaks/fostervattenprov så kommer jag få göra detta så snart det bara går.

    Ja det är så bra att få ventilera lite här :) visade faktiskt maken testet i lördags och han tittade och så också ett svaaagt streck, så han är lite mer avslappnad nu denna gång :D
  • Anonym (4a)
    Anonym (Babymakeing) skrev 2020-12-07 09:36:07 följande:

    Hela natten spenderades i gästsängen med dottern. Jag somnade nog innan henne strax efter 2 och sen tog hon morgon vid 5:40. Jag va så trött att jag lyckades somna på golvet bland hennes leksaker nu på morgonen...

    Men jag lyckades ta ett test iaf. Men det va än en gång så blankt det kunde bli så jag börjar ge upp hoppet för att det är växtvärk nu :(


    Åh :( är ju som sagt några dagar kvar så hoppas hoppas! Vore kul och plussa samtidigt:)
  • Anonym (Ingenaning)
    Anonym (Lillskrutten) skrev 2020-12-06 23:01:42 följande:

    Vad spännande att det händer lite här, grattis 4a som precis plussat, hoppas hoppas det går bra nu  Har det hänt något för dig ingenaning, en dag över bim? BIM-lista

    5/12 ingenaning 

    9/12 4a 

    10/12 Babymakeing 

    18/12 Lillskrutten 

    20/12 Första 

    20/12 babymama

    24/12 Hopeforaplus

    31/12 Barnlängtan 2021


    Nej ingen mens i sikte och negativt på test. Men har funderat lite på ifall jag hade ÄL på onsdagen/torsdagen istället för söndagen innan som jag trodde.. så borde få mensen nu i veckan, onsdag eller torsdag sånt fall.. vi får se, men har inga förhoppningar.. vi fick ju till det där på söndagen men om ÄL sen var på onsdag eller torsdag så blir de ju lite långt innan kanske
  • Anonym (4a)
    Anonym (Lillskrutten) skrev 2020-12-06 23:01:42 följande:

    Vad spännande att det händer lite här, grattis 4a som precis plussat, hoppas hoppas det går bra nu  Har det hänt något för dig ingenaning, en dag över bim? BIM-lista

    5/12 ingenaning 

    9/12 4a 

    10/12 Babymakeing 

    18/12 Lillskrutten 

    20/12 Första 

    20/12 babymama

    24/12 Hopeforaplus

    31/12 Barnlängtan 2021


    Åh tack för grattiset :D ja nu håller vi tummarna stenhårt:)
  • Anonym (Första)
    Anonym (4a) skrev 2020-12-06 19:16:22 följande:

    Nu är det tydligt iaf så det blir starkare :) Tog detta vid lunch ca


    Grattis! Så glad för din skull :) hoppas att det går hela vägen nu och att lilla knytet vill stanna.
Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu