• Anonym (Babymama)

    Någon mer som har bebisverkstad nu

    Hej!

    Vi är i full gång att försöka bli gravid under ÄL som är i mitten på veckan. 9e-10e sept ungefär.

    Någon mer därute? Eller lite senare! Skulle vara kul att följas åt.

  • Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu
  • Hopeforaplus

    Har så mycket tankar i huvudet kring detta. Först och främst trodde jag lite naivt att det skulle gå direkt så som det gick förut, jag ville gärna få en bebis under sommaren så att jag skulle få 2 somrar i rad ledig med mina barn och jag ville gärna inte hinna fylla 30. Inget av detta har gått eller kommer vara möjligt. Nu i efterhand så känns allt det där dumt, nu är jag bara glad OM jag kan bli gravid. Spela roll när bebisen kommer, spela roll hur gammal jag är. Bara jag får ett friskt barn så är jag mer än nöjd.

  • Anonym (Första)
    Hopeforaplus skrev 2020-12-16 07:17:59 följande:

    Har så mycket tankar i huvudet kring detta. Först och främst trodde jag lite naivt att det skulle gå direkt så som det gick förut, jag ville gärna få en bebis under sommaren så att jag skulle få 2 somrar i rad ledig med mina barn och jag ville gärna inte hinna fylla 30. Inget av detta har gått eller kommer vara möjligt. Nu i efterhand så känns allt det där dumt, nu är jag bara glad OM jag kan bli gravid. Spela roll när bebisen kommer, spela roll hur gammal jag är. Bara jag får ett friskt barn så är jag mer än nöjd.


    Det är inte alls naivt att tänka så, som du sa så gick det ju direkt förut så det klart du tänkte det skulle bli samma nu. Jag tänkte likadant även fast jag inte varit gravid innan och det är inget man ska klandra dig själv för.

    Och vad gäller dina andra tankar så är inte det heller dumt att du tänkt så. Det klart att du precis som dom flesta av oss vill drömma och planera och det är verkligen inget fel i det. Sluta inte drömma om hur du vill ha det, jag tror det är bra man visualiserar sina drömmar för att på något sätt kunna fortsätta vara positiv till en sån stressad sak som denna :) Snart så har vi alla plussat och får behålla våra små!
  • Anonym (Babymama)
    Anonym (Babymakeing) skrev 2020-12-16 00:09:32 följande:

    Förlåt för spam men har sån halsbränna att jag inte kan sova, väntar på att tabletterna ska börja verka.

    Tog ett test till nu på kvällen och det blir bara starkare och starkare. Känns så skönt!

    Märker på min sambo att han är mycket mer försiktig denna månaden. Förra månaden klappade han på magen nästan direkt men nu har han inte rört den :( men förstår honom. Han va ju lika ledsen som mig.

    Men blir så pepp av att strecken blir starkare =D


    Så fina streck :D
  • Anonym (Babymama)


    Idag är testet starkare/bredare streck. :) det längst ner. Åh tack för alla grattis <3 hoppas ni får ert snart med och att det går vägen för alla.
  • Anonym (Babymama)
    Anonym (Babymama) skrev 2020-12-16 08:18:35 följande:

    Idag är testet starkare/bredare streck. :) det längst ner. Åh tack för alla grattis <3 hoppas ni får ert snart med och att det går vägen för alla.


    Nahe åt höger då x) la sig åt ett annat håll.
  • Hopeforaplus
    Anonym (Första) skrev 2020-12-16 07:55:42 följande:
    Det är inte alls naivt att tänka så, som du sa så gick det ju direkt förut så det klart du tänkte det skulle bli samma nu. Jag tänkte likadant även fast jag inte varit gravid innan och det är inget man ska klandra dig själv för.

    Och vad gäller dina andra tankar så är inte det heller dumt att du tänkt så. Det klart att du precis som dom flesta av oss vill drömma och planera och det är verkligen inget fel i det. Sluta inte drömma om hur du vill ha det, jag tror det är bra man visualiserar sina drömmar för att på något sätt kunna fortsätta vara positiv till en sån stressad sak som denna :) Snart så har vi alla plussat och får behålla våra små!
    Tack för dina ord. Så vettiga tankar! Hjärta Ja nu är det våran tur för oss alla!
  • Hopeforaplus
    Anonym (Babymama) skrev 2020-12-16 08:18:35 följande:
    Idag är testet starkare/bredare streck. :) det längst ner. Åh tack för alla grattis <3 hoppas ni får ert snart med och att det går vägen för alla.
    Vad härligt att se att det ökar! Vilket litet julmirakel. Så himla kul att det gick nu för er. Visst var det du som startade tråden i september? Så himla kul att ha er att prata med och kunna ventilera sig för, värdefullt verkligen!{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Babymakeing)
    Hopeforaplus skrev 2020-12-16 07:14:23 följande:
    Inget att be om ursäkt för utan det är bara kul att se era positiva streck! Tänker att vi är så många som är här sedan start och det är många som plussat just denna månad, det ger mig lite hopp även om jag känner 'det har inte gått den här månaden heller'. Vågar inte hoppas för jag kommer bli så besviken. Min BIM är 24/12 men ska ta mina tidiga test redan på lördag eller söndag, helst måndag så att min helg inte blir förstörd när jag får ett negativt. Vill dock gärna se resultatet före själva BIM så att jag har hunnit bearbeta sorgen innan självaste jul OM det blir ett negativt test.
     
    Förstår att det är svårt att hålla sig men måndag är nog säkraste kortet , då är det ju lite närmare bim också. Jag fick själv inte minsta streck före bim nu så det behöver ju inte vara kört heller även om strecket inte dyker upp menar jag. Men förstår dig att det är lättare att försöka ställa in sig på att det inte tagit sig för att inte bli lika ledsen. 
     
    Det är galet hur ledsen man kan bli varje månad över något så "simpelt" som att mensen kommer. Men det blir man, igen och igen :( 
     
    När vi försökte för första barnet tog det väldigt lång tid, hade föreställt mig att det skulle gå på 3 månader iaf men varje månad blev en besvikelse. tillslut kände jag som du nu att bara det blir ett friskt barn så spelar det ingen roll vilken månad. Känner de som slutade försöka i mars bara för att de inte ville riskera att få barn i december. Jag kan inte tänka mig en mysigare månad än december att få en skrutt nu när min lilla tjej är just ett decemberbarn. Lite nervös för att få under sommaren med belastningen på förlossningen =/ men är fortfarande inte alls säker på att det kommer bli någon knodd i augusti. Även om plusset är där och jag är överlycklig så har jag det i bakhuvudet hela tiden att det kanske inte går vägen ändå. 
    Håller tummarna för dig att ditt test visar två streck <3
  • Anonym (Babymakeing)
    Anonym (Babymama) skrev 2020-12-16 08:18:35 följande:
    Idag är testet starkare/bredare streck. :) det längst ner. Åh tack för alla grattis <3 hoppas ni får ert snart med och att det går vägen för alla.

    Å det är så härligt när man ser att det ökar =D 


    Och förhoppningsvis så kommer inte historien upprepa sig utan att du får gå till 36+ veckor denna gången. och du kommer istället med glimten i ögat klaga på att den aldrig kommer ut för det börjar bli så tungt ;) Men förstår såklart din oro <3

  • Anonym (Håller tummarna)


    Har bim om typ 5 dagar, detta kom upp direkt? Någon som testat med testlagrets och fått falsk positivt? Kan ni se sträcket?
Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu