• Anonym (Babymama)

    Någon mer som har bebisverkstad nu

    Hej!

    Vi är i full gång att försöka bli gravid under ÄL som är i mitten på veckan. 9e-10e sept ungefär.

    Någon mer därute? Eller lite senare! Skulle vara kul att följas åt.

  • Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu
  • Anonym (Babymakeing)
    Anonym (Håller tummarna) skrev 2020-12-16 14:43:38 följande:

    Okej tjejer kunde inte vänta tills imorgon så tog ett test precis, dock var urinen utspädd då jag drack vatten för 2h sen! Men såhär se de testet ut! Har som sagt 5 dagar kvar till bim


    Klockrent positivt! =D
  • Anonym (Håller tummarna)
    Anonym (Babymakeing) skrev 2020-12-16 14:52:34 följande:

    Klockrent positivt! =D


    Svårt att tro att det är sant, så glad nu! :D
  • Anonym (Babymama)
    Anonym (Håller tummarna) skrev 2020-12-16 14:56:21 följande:

    Svårt att tro att det är sant, så glad nu! :D


    Härligt! Grattis igen :D
  • Anonym (Håller tummarna)
    Anonym (Babymama) skrev 2020-12-16 15:04:01 följande:

    Härligt! Grattis igen :D


    Tack!! :D
  • Anonym (Babymama)

    Nu har jag ringt mvc och fått trombyl utskrivet och tider för inskrivning och ultraljud. Gud så läskigt verkligt allt blev nu.

  • Anonym (Håller tummarna)
    Anonym (Babymama) skrev 2020-12-16 15:19:35 följande:

    Nu har jag ringt mvc och fått trombyl utskrivet och tider för inskrivning och ultraljud. Gud så läskigt verkligt allt blev nu.


    Va kul! Ska man ringa direkt när man plussat? (Första graviditet och oerfaren haha)
  • Anonym (Håller tummarna)
    Anonym (Babymama) skrev 2020-12-16 15:19:35 följande:

    Nu har jag ringt mvc och fått trombyl utskrivet och tider för inskrivning och ultraljud. Gud så läskigt verkligt allt blev nu.


    Va kul! Ska man ringa direkt när man plussat? (Första graviditet och oerfaren haha)
  • Anonym (Babymama)
    Anonym (Håller tummarna) skrev 2020-12-16 15:24:33 följande:

    Va kul! Ska man ringa direkt när man plussat? (Första graviditet och oerfaren haha)


    Jag fick svår havandeskaosförgiftning och båda höll på att dö, bebisen vägde 600 g och föddes i v25. Så jag måste höra av mig direkt för att få trombyl.

    Innan jag var "riskgraviditet" så vänta jag ett tag innan jag ringde så man hann smälta allt lite. Men skadar inte att ringa tidigt, man får tider för inskrivning och ultraljud runt v13(iaf där jag bor)
  • Anonym (Håller tummarna)
    Anonym (Babymama) skrev 2020-12-16 15:32:13 följande:

    Jag fick svår havandeskaosförgiftning och båda höll på att dö, bebisen vägde 600 g och föddes i v25. Så jag måste höra av mig direkt för att få trombyl.

    Innan jag var "riskgraviditet" så vänta jag ett tag innan jag ringde så man hann smälta allt lite. Men skadar inte att ringa tidigt, man får tider för inskrivning och ultraljud runt v13(iaf där jag bor)


    Men gud beklagar verkligen :(.. hoppas de stannar kvar för dig denna gången!

    Okej tack snälla för svar!
  • Anonym (4a)
    Anonym (Babymakeing) skrev 2020-12-15 22:23:01 följande:

    Härligt att hcg´t ökar :)

    Mums med blomkålsmos! Ja det är sant man kan välja att lägga om det så också. Jag testade en gång enligt recept från nån viktsida jag va med i för ett gäng år sen och jag har aaaaldrig varit så dålig i magen å mått så illa som efter dom recepten. Men om man kör som vanligt och bara byter ut kolhydraterna så låter det mer rimligt :) Bra tips! 

    895kr har jag för mig det kostar. ev blir det prishöjning vid årsskiftet men så får det va. Känns värt det. Å va bra att du får nipt via sjukhuset. Kliniken jag ska till för ultraljudet gör nipt också men då får man lägga ur egen ficka och det skulle kosta 5500kr. Så vi börjar med kub och ser vad det visar. Har fått tid för inskrivning 14:e januari. Känns som en evighet! 


    Ja det är så jag gjort, bara bytt ut pasta, ros, potatis och bröd mot nyttigare alternativ. Har funkat bra :)

    Ja det var ju ändå inte farligt mycket pengar, och då får du ju sambon med dig också. Jag gjorde Nipt privat i våras, betalade 5900 kr för det, väntade en frisk flicka men ack nej så blev det ej... har varit i kontakt med KK och jag ska få ett tidigt vul där i v 7+4 så det känns jättebra. Ska väl boka tid för inskrivning också men sist jag gjorde det fick jag ?inte gravid? på testet en timme senare :( känns som det kommer bli så igen nu ju...usch hemska tankar...
Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu