• Anonym (Babymama)

    Någon mer som har bebisverkstad nu

    Hej!

    Vi är i full gång att försöka bli gravid under ÄL som är i mitten på veckan. 9e-10e sept ungefär.

    Någon mer därute? Eller lite senare! Skulle vara kul att följas åt.

  • Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu
  • Anonym (4a)
    Anonym (Håller tummarna) skrev 2020-12-16 14:43:38 följande:

    Okej tjejer kunde inte vänta tills imorgon så tog ett test precis, dock var urinen utspädd då jag drack vatten för 2h sen! Men såhär se de testet ut! Har som sagt 5 dagar kvar till bim


    Åh stort Grattis till dig med :D solklart plus! Vad kul att det blir så många augusti bebisar här :) så får resten här plus nästa månad och resten kommer i september vore ju underbart ;)
    Anonym (Håller tummarna) skrev 2020-12-16 15:23:55 följande:

    Va kul! Ska man ringa direkt när man plussat? (Första graviditet och oerfaren haha)


    Vore jag du skulle jag vänta minst en vecka iaf innan jag kontaktade bm. Inskrivning brukar inte vara förrän runt v 10 ändå, och något hälsorådgivande samtal innan kanske med vad man bör och inte bör äta tex. Men det är bara vad jag gjort :)
  • Anonym (Litehopplöst)
    Anonym (Håller tummarna) skrev 2020-12-16 14:43:38 följande:

    Okej tjejer kunde inte vänta tills imorgon så tog ett test precis, dock var urinen utspädd då jag drack vatten för 2h sen! Men såhär se de testet ut! Har som sagt 5 dagar kvar till bim


    Grattis! Tycker det ser ut som ett tydligt plus. 
    va det ett 'vanligt' test eller ett 'testa tidigt'?  
  • Anonym (Babymama)
    Anonym (Håller tummarna) skrev 2020-12-16 15:36:51 följande:

    Men gud beklagar verkligen :(.. hoppas de stannar kvar för dig denna gången!

    Okej tack snälla för svar!


    Ja det hoppas jag med! :) spännande med första barnet!!
  • Anonym (Babymama)

    En fråga till alla nu i pandemin.

    Får ni ha med er partner vid ultraljud/ bm besök? Det får inte jag (ska dit i februari) tänkte om det är olika

  • Anonym (4a)
    Anonym (Babymama) skrev 2020-12-16 18:35:42 följande:

    En fråga till alla nu i pandemin.

    Får ni ha med er partner vid ultraljud/ bm besök? Det får inte jag (ska dit i februari) tänkte om det är olika


    Nu första tidiga vul jag ska på blir jag ensam. sedan vet jag faktiskt inte. i somras sa de att jag skulle få ha min man med mig vid nästa graviditet så jag hoppas han får vara med vid senare ultraljud.
  • Anonym (Babymama)
    Anonym (4a) skrev 2020-12-16 18:45:53 följande:

    Nu första tidiga vul jag ska på blir jag ensam. sedan vet jag faktiskt inte. i somras sa de att jag skulle få ha min man med mig vid nästa graviditet så jag hoppas han får vara med vid senare ultraljud.


    Åh ja jag förstår det. Jag hade hoppats på att få ha med mig min sambo. Är ju ett tramua att komma tillbaka efter. Vi har tyvärr ingen spec mvc där jag bor så blir ju samma :/
  • Anonym (Babymakeing)
    Anonym (Babymama) skrev 2020-12-16 18:35:42 följande:

    En fråga till alla nu i pandemin.

    Får ni ha med er partner vid ultraljud/ bm besök? Det får inte jag (ska dit i februari) tänkte om det är olika


    Här måste partner stanna hemma :(

    Har bokat privat ul på en klinik som godkänner att man har med en stödperson så han får följa med på det iaf.
  • Anonym (Babymakeing)
    Anonym (Håller tummarna) skrev 2020-12-16 15:24:33 följande:

    Va kul! Ska man ringa direkt när man plussat? (Första graviditet och oerfaren haha)


    Jag har ringt nästan direkt. Kändes riktigt trist förra månaden att lämna återbud för mf. Men vilk inte riskera att bli utan kub pga att det saknas tider. första tiden som fanns nu när jag ringde för inskrivning/hälsosamtal va när jag är i v 8+6 och där jag går får man inte boka Kub förrän man varit på sitt första besök och ja det är ju oftast ont om tider för just det så känner att det är i senaste laget. Kommer förmodligen inte få mäta nackspalten förrän i v 13+ :/
  • Anonym (Babymakeing)

    Alltså fy fan för rödbetor!

    Missförstå mig rätt jag älskar rödbetor. Blivit rödbetor med gratinerad getost både middag igår och lunch idag, men precis nyss när jag gick på toa sjönk hjärtat ner till fotknölarna. Det va helt rött! Tills jag kom på, Rödbetor! Sista gången jag äter det de närmaste 8 veckorna.

  • Anonym (Håller tummarna)
    Anonym (Litehopplöst) skrev 2020-12-16 18:00:17 följande:

    Grattis! Tycker det ser ut som ett tydligt plus. 

    va det ett 'vanligt' test eller ett 'testa tidigt'?  


    Båda är ?vanliga? tror jag iaf!
Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu