• Anonym (Babymama)

    Någon mer som har bebisverkstad nu

    Hej!

    Vi är i full gång att försöka bli gravid under ÄL som är i mitten på veckan. 9e-10e sept ungefär.

    Någon mer därute? Eller lite senare! Skulle vara kul att följas åt.

  • Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu
  • Anonym (Håller tummarna)
    Anonym (Litehopplöst) skrev 2020-12-16 18:00:17 följande:

    Grattis! Tycker det ser ut som ett tydligt plus. 

    va det ett 'vanligt' test eller ett 'testa tidigt'?  


    Båda är ?vanliga? tror jag iaf!
  • Anonym (Babymama)
    Anonym (Babymakeing) skrev 2020-12-16 20:21:47 följande:

    Alltså fy fan för rödbetor!

    Missförstå mig rätt jag älskar rödbetor. Blivit rödbetor med gratinerad getost både middag igår och lunch idag, men precis nyss när jag gick på toa sjönk hjärtat ner till fotknölarna. Det va helt rött! Tills jag kom på, Rödbetor! Sista gången jag äter det de närmaste 8 veckorna.


    Hjälp vilken stress!! Skönt att du kunde komma på det
  • Anonym (Babymama)
    Anonym (Babymakeing) skrev 2020-12-16 20:09:14 följande:

    Jag har ringt nästan direkt. Kändes riktigt trist förra månaden att lämna återbud för mf. Men vilk inte riskera att bli utan kub pga att det saknas tider. första tiden som fanns nu när jag ringde för inskrivning/hälsosamtal va när jag är i v 8+6 och där jag går får man inte boka Kub förrän man varit på sitt första besök och ja det är ju oftast ont om tider för just det så känner att det är i senaste laget. Kommer förmodligen inte få mäta nackspalten förrän i v 13+ :/


    Oj så tidig inskrivning. Hos oss får man komma knappt en vecka innan för inskrivning och sen kub. I v13. Att det kan vara så olika.:)
  • Anonym (Babymakeing)
    Anonym (Babymama) skrev 2020-12-16 21:41:02 följande:

    Oj så tidig inskrivning. Hos oss får man komma knappt en vecka innan för inskrivning och sen kub. I v13. Att det kan vara så olika.:)


    När jag va gravid första gången ville de att jag skulle komma ännu tidigare för hälsosamtal så då va jag nog där redan i v 6. Och sen inskrivning i v 8-9. Och de har hand om ultraljuden för hälften av de kommunala BMM i göteborg så det är hårt tryck för att få tid för ultraljud.

    Ja men verkligen skönt att jag kom på vad det va som gjorde det rött förut! Fick panik!

    Spännande när de säger att vården ska vara samma överallt men man märker ändå skillnader när man pratar med bara. Inte enbart med bmm utan annat också.
  • Anonym (Lillskrutten)
    Anonym (Litehopplöst) skrev 2020-12-15 17:35:36 följande:
    tack.  jag har också läst lite hos vulverine. samtidigt som man blir klokare så blir man mer förvirrad :D  

    Ja bara att kämpa på och hoppas på plus. innan andra vågen av covid kom va ivf kön 8 månader (istället för vårdgarantins 3mån) och nu är jag orolig att den blir ännu längre. Men å andra sidan så kan jag ju passa på att få så bra styr på kroppen och hormonerna som möjligt innan ivf så kanske oddsen ökar lite. :)
    Usch ni har försökt länge Hjärta Hemskt att det även ska ta så lång tid att få hjälp, förstår att resurserna ska gå till livsnödvändigheter men ändå jättetråkigt eftersom det självklart är en jättestor sorg att vilja ha barn men inte kunna. Hoppas det går på egen väg om du får styr på kroppen, sånt händer också ibland när folk väntar på hjälp att det händer av sig själv.
  • Anonym (Lillskrutten)
    Hopeforaplus skrev 2020-12-15 21:29:16 följande:
    Åh förstår att det är en jobbig tid nu innan du vet. Kan lugna att jag kände absolut ingenting med min första. Dagen innan bim plussade jag och först då fick jag molvärken.

    Illamåendet kan ju fortfarande vara att du är gravid då mensen inte kommit än. Jag hoppas den fortsätter lysa med sin frånvaro och att du snart får ett plus!
    Tyvärr så kom den idag, men då är den i alla fall ganska regelbunden, bara två dagar sen mot vad den förväntades av appen. Väldigt besviken men känns ändå skönt på ett sätt, skulle såklart mycket hellre velat vara gravid nu men försöker se det positiva och det är att mensen är redan här och snart är det nytt försök som gäller. 
  • Anonym (Lillskrutten)
    Anonym (Babymama) skrev 2020-12-15 21:32:34 följande:

    Åh tack tack tack alla!! <3 har nog inte greppat det än. Sambon trodde inte heller att det var sant. Känns som en lättbad men samtidigt drog katastroftankarna till idag.

    Så fruktansvärt rädd att bli sjuk igen. Att bebisen kommer födas ännu tidigare och i värsta fall gå bort :( och dåligt samvete för barnen ska behöva gå igenom sjukhus igen.

    Många känslor idag..


    Vilken hemsk rädsla att bära på. Kommer medicinen att motverka det så att bebisen förhoppningsvis inte föds för tidigt? Försök att inte oroa dig för barnen, den korta tiden kommer absolut inte påverka dom i långa loppet och dom kommer få ett litet syskon att älska och ha kul med! Hjärta
  • Anonym (Lillskrutten)
    Anonym (Babymakeing) skrev 2020-12-15 22:33:17 följande:

    Än finns det hopp med andra ord :) Men förstår dig med att det är lätt att känna sig besviken också. Jag va sååå säker nu denna cykeln att nu blev det nått! För cykeln påminde så mycket om när jag blev gravid med dottern. Men när flytningarna inte kom som de brukar och mensvärken kom och blev mer och mer intensiv, plus att tappen va väldigt låg som vid mens så blev jag mer och mer säker på att det inte blev nått. tog test samma dag som när jag plussade med dottern och det va negativt och då va det som att få det svart på vitt. 2 dagar senare på bim då kom inte mensen, tänkte väntat till bim+1 men kunde inte hålla mig och där såg jag ett suuuupersvagt streck som nu blir starkare och starkare. 


    Nån månad kommer du få samma utgång, att du tror att det inte blev men plusset dyker upp! Kanske blir det denna månaden, eller så nästa. Känns som en evighet varje cykel men nån gång kommer det <3


    Hoppet är ute, mensen kom idag Gråter Är bara tacksam att jag inte behövde vänta så länge, bara två dagar sen så min cykel verkar hålla ungefär samma mönster. Besviken men nu är det bara att tänka framåt och se fram emot ett nytt försök och hoppas att det tar.
    Tack för peppen! Så glad att flera här har plussat nu, det ger glädje och hopp och ni förtjänar det verkligen Skrattande
  • Anonym (Lillskrutten)
    Anonym (Babymakeing) skrev 2020-12-16 00:09:32 följande:

    Förlåt för spam men har sån halsbränna att jag inte kan sova, väntar på att tabletterna ska börja verka.

    Tog ett test till nu på kvällen och det blir bara starkare och starkare. Känns så skönt!

    Märker på min sambo att han är mycket mer försiktig denna månaden. Förra månaden klappade han på magen nästan direkt men nu har han inte rört den :( men förstår honom. Han va ju lika ledsen som mig.

    Men blir så pepp av att strecken blir starkare =D


    Åh jag förstår honom också! Såklart tråkigt men samtidigt är ni nog båda lite mer försiktigt hoppfulla nu. Det är hälsosamt till viss mån och kommer nog släppa när ni varit på första ul och allt ser bra ut Hjärta Stegringen ser så fin ut!
  • Anonym (Lillskrutten)
    Hopeforaplus skrev 2020-12-16 07:17:59 följande:

    Har så mycket tankar i huvudet kring detta. Först och främst trodde jag lite naivt att det skulle gå direkt så som det gick förut, jag ville gärna få en bebis under sommaren så att jag skulle få 2 somrar i rad ledig med mina barn och jag ville gärna inte hinna fylla 30. Inget av detta har gått eller kommer vara möjligt. Nu i efterhand så känns allt det där dumt, nu är jag bara glad OM jag kan bli gravid. Spela roll när bebisen kommer, spela roll hur gammal jag är. Bara jag får ett friskt barn så är jag mer än nöjd.


    Håller med Första att det är absolut inte dumt!! Det är underbart att hoppas och drömma även om man blir lite extra besviken när det inte går. Jättetråkigt att det inte blev som du tänkt. Men som säger spelar det mindre roll nu och snart kommer du plussa och då kommer du vara så lycklig och det kommer bli perfekt oavsett! Hjärta
Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu