• Anonym (Babymama)

    Någon mer som har bebisverkstad nu

    Hej!

    Vi är i full gång att försöka bli gravid under ÄL som är i mitten på veckan. 9e-10e sept ungefär.

    Någon mer därute? Eller lite senare! Skulle vara kul att följas åt.

  • Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu
  • Anonym (Lillskrutten)
    Anonym (Håller tummarna) skrev 2020-12-16 14:43:38 följande:

    Okej tjejer kunde inte vänta tills imorgon så tog ett test precis, dock var urinen utspädd då jag drack vatten för 2h sen! Men såhär se de testet ut! Har som sagt 5 dagar kvar till bim


    Wow jättestort grattis! Verkligen fint plus. Så tidigt också Skrattande
  • Anonym (Lillskrutten)
    Anonym (Babymakeing) skrev 2020-12-16 20:21:47 följande:

    Alltså fy fan för rödbetor!

    Missförstå mig rätt jag älskar rödbetor. Blivit rödbetor med gratinerad getost både middag igår och lunch idag, men precis nyss när jag gick på toa sjönk hjärtat ner till fotknölarna. Det va helt rött! Tills jag kom på, Rödbetor! Sista gången jag äter det de närmaste 8 veckorna.


    Men herregud nej fy fan vad hemskt!!! Kan knappt föreställa mig den känslan! Skönt att du klurade ut det snabbt Solig Ååååh rödbetor och getost, yummy! 
  • Anonym (4a)
    Anonym (Babymama) skrev 2020-12-16 18:56:42 följande:

    Åh ja jag förstår det. Jag hade hoppats på att få ha med mig min sambo. Är ju ett tramua att komma tillbaka efter. Vi har tyvärr ingen spec mvc där jag bor så blir ju samma :/


    Javisst är det ju det! Tycker du ska ringa och fråga om inte din sambo får följa med ändå :) förklara din oro och att det känns bättre om han följer. Säkert har de förståelse och går med på det :) jag blev inbokad på gynmottagningen på vul i 7+4, förstod inte varför jag inte hamnade på spec mvc? Är det för tidigt?
  • Anonym (Babymama)
    Anonym (Lillskrutten) skrev 2020-12-16 22:30:13 följande:

    Vilken hemsk rädsla att bära på. Kommer medicinen att motverka det så att bebisen förhoppningsvis inte föds för tidigt? Försök att inte oroa dig för barnen, den korta tiden kommer absolut inte påverka dom i långa loppet och dom kommer få ett litet syskon att älska och ha kul med! 


    Det är blodförtunnande som ska göra så blodet dras runt lättare. Det är när tryck mellan moderkaka och kroppen tar emot så ökar blodtrycket för att kunna pumpa blodet. Jag hade fullt med proppar i moderkakan och ändå gått så kort tid.

    Så jag hoppas att det ska funka.

    Försöker tänka positivt men sen kommer tankar vilket datum är v25, tänk om det blir tidigare osv.

    Kommer bli många delmål denna graviditet! Normalt sett brukar man gå på nålar till v13. Nu blir det hela graviditeten istället

    Tråkigt att mensen kom idag :( men ändå skönt att det inte drog ut på tiden <3
  • Anonym (Lillskrutten)
    BIM-lista
    5/12 ingenaning (okänt?)
    9/12 4a (PLUS)
    10/12 Babymakeing (PLUS)
    20/12 Första
    20/12 babymama (PLUS)
    24/12 Hopeforaplus
    25/12 Litehopplöst
    31/12 Barnlängtan 2021
    Håller tummarna (PLUS)
    16/1 Lillskrutten

    Med sorg i hjärtat men hopp för nästa försök flytter jag fram mig till nästa bim. Räknar med 31 dagar direkt nu så får vi se vad som händer. En hel lång månad kvar Rynkar på näsan Vill verkligen bli gravid, blev så full av hopp när så många här plussade haha. Jättestort grattis till er som jag hoppas innerligt kommer få friska augustibebisar, det förtjänar ni! Hjärta Snart kommer vi andra efter också Solig
  • Anonym (Lillskrutten)
    Anonym (Babymama) skrev 2020-12-16 22:38:53 följande:
    Det är blodförtunnande som ska göra så blodet dras runt lättare. Det är när tryck mellan moderkaka och kroppen tar emot så ökar blodtrycket för att kunna pumpa blodet. Jag hade fullt med proppar i moderkakan och ändå gått så kort tid.

    Så jag hoppas att det ska funka.

    Försöker tänka positivt men sen kommer tankar vilket datum är v25, tänk om det blir tidigare osv.

    Kommer bli många delmål denna graviditet! Normalt sett brukar man gå på nålar till v13. Nu blir det hela graviditeten istället

    Tråkigt att mensen kom idag :( men ändå skönt att det inte drog ut på tiden <3
    Åh vad läskigt, förstår att det blir en konstant oro, för dig och bebis. Men du ska absolut inte ha dåligt samvete för de andra barnen, du ger dem ett syskon att älska och de vill säkert stötta dig allt de kan. Hoppas tiden går snabbt för dig och du kan checka av många delmål. Se till att sjukvården tar hand om dig ordentligt nu, det kommer säkert gå mycket bättre denna gång när ni har koll på läget. 

    Jättejättetråkigt men finns ingen poäng för mig att älta heller, nästa gång går det säkert! Vid nästa äl kommer jag ligga kvar i sängen med rumpan i vädret en stund haha. Säkert en myt men så gjorde jag förra gången jag blev gravid Solig
  • Anonym (Babymakeing)
    Anonym (Lillskrutten) skrev 2020-12-16 22:31:35 följande:
    Hoppet är ute, mensen kom idag  Är bara tacksam att jag inte behövde vänta så länge, bara två dagar sen så min cykel verkar hålla ungefär samma mönster. Besviken men nu är det bara att tänka framåt och se fram emot ett nytt försök och hoppas att det tar.
    Tack för peppen! Så glad att flera här har plussat nu, det ger glädje och hopp och ni förtjänar det verkligen 
    Nej! Va synd :( men som du säger, att om den väl ska komma så är det skönt att den inte dröjer på sig för länge så man får en ny chans snart igen :) nästa månad tar det sig säkert! Nytt år och nya möjligheter :) <3

    Tack va fin du är! <3
  • Hopeforaplus
    Anonym (Lillskrutten) skrev 2020-12-16 22:40:45 följande:
    BIM-lista
    5/12 ingenaning (okänt?)
    9/12 4a (PLUS)
    10/12 Babymakeing (PLUS)
    20/12 Första
    20/12 babymama (PLUS)
    24/12 Hopeforaplus
    25/12 Litehopplöst
    31/12 Barnlängtan 2021
    Håller tummarna (PLUS)
    16/1 Lillskrutten

    Med sorg i hjärtat men hopp för nästa försök flytter jag fram mig till nästa bim. Räknar med 31 dagar direkt nu så får vi se vad som händer. En hel lång månad kvar Rynkar på näsan Vill verkligen bli gravid, blev så full av hopp när så många här plussade haha. Jättestort grattis till er som jag hoppas innerligt kommer få friska augustibebisar, det förtjänar ni! Hjärta Snart kommer vi andra efter också Solig
    Åh vad ledsen jag blir för din skull men du har helt rätt i det du skrivit. Nu vet du att din mens är regelbunden vilket bådar gott för kommande månadHjärta Du har även ett väldigt sunt tänk vilket är superbra! Jag själv gräver ner mig så otroligt långt ner när jag får mina negativa. Ska försöka tänka lite mer som du!Glad
  • Hopeforaplus

    Vet att ni redan skrivit detta men ni som nu fick plus, när upptäckte ni plusset och när/om kände ni era symtom?

  • Anonym (Håller tummarna)
    Hopeforaplus skrev 2020-12-17 07:03:36 följande:

    Vet att ni redan skrivit detta men ni som nu fick plus, när upptäckte ni plusset och när/om kände ni era symtom?


    Jag plussade igår, fick symptom typ en vecka efter äl började nyss något sjukt fast jag inte var sjuk sen drömde jag verkliga drömmar, hade även liite svag mensvärk till och från men inte allas mycket.
Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu