• Anonym (Babymama)

    Någon mer som har bebisverkstad nu

    Hej!

    Vi är i full gång att försöka bli gravid under ÄL som är i mitten på veckan. 9e-10e sept ungefär.

    Någon mer därute? Eller lite senare! Skulle vara kul att följas åt.

  • Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu
  • Anonym (Lillskrutten)
    Anonym (Litehopplöst) skrev 2021-03-11 15:47:23 följande:

    Uppdaterar BIM-listan då jag fick min mens idag. Blir såklart bara preliminärt. 

    BIM-listan


    9/12 4a (PLUS)
     
    20/12 babymama (PLUS)
     
    21/12 Håller tummarna (PLUS)
     
    14/3 Första
     
    15/3 Hopeforaplus
     
    22/3 Minitvåan
     
    5/4 barnlängtan2021
     
    9/4 Litehopplöst
     
    14/4 Babymakeing
     
    ?? Lillskrutten (missfall)
     
    Har lite mer hopp nu för ivf del 1 är startad.
    Blev överstimulerad av hormonerna så fick pausa efter äggplock för att inte riskera att bli sjuk men fick 3st fina embryon till frysen att sätta in efter nästa mens i naturlig cykel och utan extra hormoner. :) 
    Dock tänker jag att vi ändå kan passa på att mysa och försöka 'som vanligt' denna cykel istället för att bara vänta. :)  
    Åh vad spännande att ni är igång nu!! Visst får man i Sverige bara sätta in 1 per försök? Så tre räcker förhoppningsvis gott och väl! Håller tummarna att det tar sig nu ändå, man läser om det titt som tätt att mitt i ivf blir par gravida naturligt, så kul! Lycka till nu! :D
  • Anonym (Lillskrutten)
    Anonym (Längtar) skrev 2021-03-12 06:03:22 följande:

    Ja ???????? det hoppas jag med bebis för alla som önskar sig en ?? Hoppet finns trots många negativa test men man ska inte ge upp. Trist att graviditeten slutar inte som man hade önskat.

    Jag har två barn från tidigare förhållande, min nya partner har inga barn. Har du några?


    Barn är verkligen något som är värt att kämpa för! :D

    Härligt! Vilken ålder är dom? Jag har en son på snart 9 månader. Vi vill bara ha ett barn till så längtar så mycket att få ett friskt syskon till min son, sen är vi klara haha!
  • Anonym (Litehopplöst)
    Anonym (Lillskrutten) skrev 2021-03-12 08:10:26 följande:
    Åh vad spännande att ni är igång nu!! Visst får man i Sverige bara sätta in 1 per försök? Så tre räcker förhoppningsvis gott och väl! Håller tummarna att det tar sig nu ändå, man läser om det titt som tätt att mitt i ivf blir par gravida naturligt, så kul! Lycka till nu! :D
    tack <3 

    Ja det känns så kul och spännande. 
  • Anonym (4a)
    Anonym (Litehopplöst) skrev 2021-03-11 15:47:23 följande:

    Uppdaterar BIM-listan då jag fick min mens idag. Blir såklart bara preliminärt. 

    BIM-listan


    9/12 4a (PLUS)
     
    20/12 babymama (PLUS)
     
    21/12 Håller tummarna (PLUS)
     
    14/3 Första
     
    15/3 Hopeforaplus
     
    22/3 Minitvåan
     
    5/4 barnlängtan2021
     
    9/4 Litehopplöst
     
    14/4 Babymakeing
     
    ?? Lillskrutten (missfall)
     
    Har lite mer hopp nu för ivf del 1 är startad.
    Blev överstimulerad av hormonerna så fick pausa efter äggplock för att inte riskera att bli sjuk men fick 3st fina embryon till frysen att sätta in efter nästa mens i naturlig cykel och utan extra hormoner. :) 
    Dock tänker jag att vi ändå kan passa på att mysa och försöka 'som vanligt' denna cykel istället för att bara vänta. :)  
    Åh vad spännande! Vad tiden gått fort och ni redan är igång, härligt! Och hoppas ni får en bebis snart nu :)
  • Babymonitor
    Anonym (Babymakeing) skrev 2021-03-09 13:11:17 följande:

    Idag va vi inne och fick provsvaren. De visade inget avvikande vilket känns rätt jobbigt men nu har vi iaf svar på det.

    Ultraljudet idag bekräftade mindre fostervatten och visade även på att njurbäckenet va vidgat och att det börjat samlas vätska kring hjärtat. Lårbenet mötte till v 15+6 medan huvudet mätte till 14+4. Båda är i minsta laget för var jag borde befinna mig.

    Med det vi vet så tog vi ett beslut idag. Det värsta beslutet jag varit tvungen att fatta i mitt liv men känns skönt att ha tagit det nu. På måndag ska jag in och ta första tabletten för att avbryta graviditeten. Sen blir det igångsättning på onsdag nästa vecka. Känns som en evighet samtidigt som jag inte vill släppa vår lilla pojke ifrån mig. Även om det som sagt känns skönt att beslutet är taget och vi får möjlighet att börja sörja på riktigt och gå vidare.

    Jag skulle få ett återbesök om 5-6 veckor till någon av de två läkare jag träffat de senaste för att gå igenom provsvar från obduktion och lägga upp en plan för när och om jag blir gravid igen. Känns skönt ändå att få en plan för som jag kommer oroa mig nästa graviditet. Kommer inte kunna slappna av tror jag.

    De har tagit väl hand om oss och väldigt måna om att vi ska få ställa alla frågor och inga frågor är dumma. Att allt sker på våra villkor och ingen stress med att fatta några beslut och vad vi än hade bestämt hade de hjälpt oss bäst de kunnat oavsett om vi ville avbryta eller se vad naturen gör med vad vi blivit tilldelade.

    Men Glenn ska få hamna i en minneslund med andra bebisar snart. Och vi ska få gå vidare...

    Är helt förkrossad men det hade bara blivit jobbigare att skjuta på beslutet.

    Kommer nog ligga lite lågt här ett tag men kommer kanske tillbaka snart med nya krafter. Förhoppningsvis kan jag få hjälp från gravidförsäkringen med krishantering.

    Tack för allt stöd ni gett mig <3


    Så ledsen för er skull. Skickar massa styrkekramar och stöd <3
  • Anonym (4a)
    hopeforaplusa skrev 2021-03-13 15:22:17 följande:

    Hade inte tänkt ta test men har känt mig så trött så tog ett.. är så chockad.. kan inte ta in det. Som vi kämpat..


    Wow Stort GRATTIS vad roligt :) när har du bim?
  • hopeforaplusa
    Anonym (4a) skrev 2021-03-13 15:51:30 följande:

    Wow Stort GRATTIS vad roligt :) när har du bim?


    Tack!!!!!<3 imorgon säger appen men det är bara cykeldag 26 så skulle måndag ist!
  • Anonym (4a)
    hopeforaplusa skrev 2021-03-13 16:26:00 följande:

    Tack!!!!!<3 imorgon säger appen men det är bara cykeldag 26 så skulle måndag ist!


    Åh men då är det ju inte konstigt du inte fått plus innan :D härlig känsla! När ca blir bf?
  • Anonym (Första)
    hopeforaplusa skrev 2021-03-13 15:22:17 följande:

    Hade inte tänkt ta test men har känt mig så trött så tog ett.. är så chockad.. kan inte ta in det. Som vi kämpat..


    Stort grattis! <3 Du ser det kom till slut för er :)
Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu