• Anonym (Babymama)

    Någon mer som har bebisverkstad nu

    Hej!

    Vi är i full gång att försöka bli gravid under ÄL som är i mitten på veckan. 9e-10e sept ungefär.

    Någon mer därute? Eller lite senare! Skulle vara kul att följas åt.

  • Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu
  • Anonym (4a)
    hopeforaplusa skrev 2021-03-13 20:46:06 följande:

    Ja det ska verkligen bli mysigt då mitt första barn är född i maj, två olika årstider<3 blir det här erat fjärde? Vad kul med rul, blir lite mer verkligt då!!


    Ja det vill jag lova det blir :D ja precis vårt fjärde. Jag längtar sååå till RUL, men är såklart orolig ifall något inte ser bra ut...eller att något är fel trots att det inte syns..hur lugnar man den oron liksom?! x(
  • hopeforaplusa
    Anonym (4a) skrev 2021-03-14 19:16:05 följande:

    Ja det vill jag lova det blir :D ja precis vårt fjärde. Jag längtar sååå till RUL, men är såklart orolig ifall något inte ser bra ut...eller att något är fel trots att det inte syns..hur lugnar man den oron liksom?! x(


    Åh jag förstår. Tycker det är den värsta tiden, väntan till rul. Får man idag göra tidigt ultraljud i v13-14? Tyckte jag läst om det eller är det bara rul som man gör?
  • Anonym (4a)
    hopeforaplusa skrev 2021-03-14 19:26:00 följande:

    Åh jag förstår. Tycker det är den värsta tiden, väntan till rul. Får man idag göra tidigt ultraljud i v13-14? Tyckte jag läst om det eller är det bara rul som man gör?


    Ja det tycker jag med! Kub får man ju göra v 12-13, där man tar blodprov innan och sedan ul som räknar ut sannolikhet att barnet kan ha trisomi 13, 18 el 21. Så en gång till får man se bebis :)
  • Anonym (Litehopplöst)
    hopeforaplusa skrev 2021-03-13 20:47:07 följande:
    Tack snälla!<3 När skulle ni börja med ivf?:) håller tummen för er då!
    Tack. :)  
    Får förhoppningsvis sätta tillbaka en blasto ca v16. 
    Så trött på att vänta hela tiden. Men hoppas att det ska funka nu. 
  • hopeforaplusa
    Anonym (Litehopplöst) skrev 2021-03-15 15:45:12 följande:

    Tack. :)  

    Får förhoppningsvis sätta tillbaka en blasto ca v16. 

    Så trött på att vänta hela tiden. Men hoppas att det ska funka nu. 


    Åh gud jag förstår. Måste kännas som en evighet till dit men förhoppningsvis kommer det här vara erat guldägg som kommer fästa! Kommer hålla alla tummar och tår att det fäster sig!
  • hopeforaplusa
    Anonym (Litehopplöst) skrev 2021-03-15 15:45:12 följande:

    Tack. :)  

    Får förhoppningsvis sätta tillbaka en blasto ca v16. 

    Så trött på att vänta hela tiden. Men hoppas att det ska funka nu. 


    Åh gud jag förstår. Måste kännas som en evighet till dit men förhoppningsvis kommer det här vara erat guldägg som kommer fästa! Kommer hålla alla tummar och tår att det fäster sig!
  • Anonym (Litehopplöst)
    hopeforaplusa skrev 2021-03-15 17:37:06 följande:
    Åh gud jag förstår. Måste kännas som en evighet till dit men förhoppningsvis kommer det här vara erat guldägg som kommer fästa! Kommer hålla alla tummar och tår att det fäster sig!
    tack :)
  • Anonym (4a)
    Anonym (Babymakeing) skrev 2021-03-09 13:11:17 följande:

    Idag va vi inne och fick provsvaren. De visade inget avvikande vilket känns rätt jobbigt men nu har vi iaf svar på det.

    Ultraljudet idag bekräftade mindre fostervatten och visade även på att njurbäckenet va vidgat och att det börjat samlas vätska kring hjärtat. Lårbenet mötte till v 15+6 medan huvudet mätte till 14+4. Båda är i minsta laget för var jag borde befinna mig.

    Med det vi vet så tog vi ett beslut idag. Det värsta beslutet jag varit tvungen att fatta i mitt liv men känns skönt att ha tagit det nu. På måndag ska jag in och ta första tabletten för att avbryta graviditeten. Sen blir det igångsättning på onsdag nästa vecka. Känns som en evighet samtidigt som jag inte vill släppa vår lilla pojke ifrån mig. Även om det som sagt känns skönt att beslutet är taget och vi får möjlighet att börja sörja på riktigt och gå vidare.

    Jag skulle få ett återbesök om 5-6 veckor till någon av de två läkare jag träffat de senaste för att gå igenom provsvar från obduktion och lägga upp en plan för när och om jag blir gravid igen. Känns skönt ändå att få en plan för som jag kommer oroa mig nästa graviditet. Kommer inte kunna slappna av tror jag.

    De har tagit väl hand om oss och väldigt måna om att vi ska få ställa alla frågor och inga frågor är dumma. Att allt sker på våra villkor och ingen stress med att fatta några beslut och vad vi än hade bestämt hade de hjälpt oss bäst de kunnat oavsett om vi ville avbryta eller se vad naturen gör med vad vi blivit tilldelade.

    Men Glenn ska få hamna i en minneslund med andra bebisar snart. Och vi ska få gå vidare...

    Är helt förkrossad men det hade bara blivit jobbigare att skjuta på beslutet.

    Kommer nog ligga lite lågt här ett tag men kommer kanske tillbaka snart med nya krafter. Förhoppningsvis kan jag få hjälp från gravidförsäkringen med krishantering.

    Tack för allt stöd ni gett mig <3


    Tänker sååå på er :,( <3
  • Anonym (Babymakeing)
    hopeforaplusa skrev 2021-03-13 18:44:06 följande:
    Anonym (Minitvåan) skrev 2021-03-13 18:37:02 följande:

    Grattis hopeforaplus! Hurra!!


    Största tack! Verkligen! Ni alla här inne betyder verkligen så mycket. Så himla fint stöd!!
    Grattis! Va härligt =D
  • Anonym (Babymakeing)
    Anonym (4a) skrev 2021-03-17 09:55:15 följande:
    Tänker sååå på er :,( <3

    Tack Hjärta


    Sov knappt nått i natt, tidig morgon och en otroligt tuff dag. Skönt nog så skötte kroppen det bra så behövde bara två doser innan det kom igång ordentligt. 


    Alla på avdelningen va så himla gulliga och gjorde allt för oss för att vi skulle känna oss så bekväma och välkomna som möjligt, bara det gjorde att jag grät. Och ja det har varit som en bergodalbana under dagen med många tårar och även lite skratt (mest när vi pratade om vår dotter där hemma som va med mormor å morfar). Vi fick sett vår lilla pojke, han va så fin. De frågade om vi ville se hela honom för inälvorna va på utsidan av kroppen, saknades hud från strax under revbenen och ner till rumpan. Jag visste att jag ville men va osäker på om min man ville som inte va i rummet precis just då när jag frågade om vi kunde få se honom. Så de la honom i en korg och täckte över honom så vi kunde välja att bara se överkroppen eller hela. Jag tog lite foton så hjälpte personalen till att ta hand och fotavtryck sen. 


    Nu ska vi "bara" vänta på obduktionsrapport så får vi svar på det i samband med återbesöket på ultraljudsavdelningen. 


    Varit en hemsk dag men allt gick ändå över förväntad och känner mig lite lättad att det är över nu. Men kommer nog ta tid att ta sig förbi detta. Hur tog du dig igenom alla känslor? Hjärta


     

Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu