• Anonym (Babymama)

    Någon mer som har bebisverkstad nu

    Hej!

    Vi är i full gång att försöka bli gravid under ÄL som är i mitten på veckan. 9e-10e sept ungefär.

    Någon mer därute? Eller lite senare! Skulle vara kul att följas åt.

  • Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu
  • Anonym (4a)

    Oj nu var det ett tag sen jag var in här.

    Är nu v 26+6. Har kraschat lite psykiskt då jag har mkt ångest över förra årets händelse...det kommer aldrig försvinna eller någonsin kännas bra igen vet jag nu...det har gjort mig till en väldigt svag människa!

    I övrigt har jag foglossning och förtidsvärkar men inget på gång än iaf. Är sjukskriven tiden ut men fått avslag av försäkringskassan, så det blir att skriva in mig på arbetsförmedlingen och söka jobb nästa vecka om jag inte går tillbaka och jobbar.... Jag som redan har en fast jobb och högskoleutbildning där det kryllar av jobb...

    Försäkringskassan är helt åt skogen!

  • Anonym (Lillskrutten)
    Anonym (4a) skrev 2021-05-20 10:15:54 följande:

    Oj nu var det ett tag sen jag var in här.

    Är nu v 26+6. Har kraschat lite psykiskt då jag har mkt ångest över förra årets händelse...det kommer aldrig försvinna eller någonsin kännas bra igen vet jag nu...det har gjort mig till en väldigt svag människa!

    I övrigt har jag foglossning och förtidsvärkar men inget på gång än iaf. Är sjukskriven tiden ut men fått avslag av försäkringskassan, så det blir att skriva in mig på arbetsförmedlingen och söka jobb nästa vecka om jag inte går tillbaka och jobbar.... Jag som redan har en fast jobb och högskoleutbildning där det kryllar av jobb...

    Försäkringskassan är helt åt skogen!


    Grattis till att ha kommit så långt! Skönt att vara mer än halvvägs. Hemskt att det lämnade sånt avtryck i dig men det gör dig absolut inte svag. Du tog dig igenom det och kämpar vidare och vågade bli gravid igen. Det är starkt gjort. Snart har du bebisen här och slipper stressen med graviditeten i alla fall.

    Det låter helt åt skogen att du inte får ut från försäkringskassan då! Du har inte möjlighet att skicka in igen med kompletterande uppgifter? Är det sjukskrivning eller graviditetspenning du får nekat? Jag fick ut sjukpenning men nekat sista veckorna när jag behöver graviditetspenning för att sjukskrivningen endast gällde till vecka 32. Trodde alla gravida hade rätt till sjukskrivning och sjukpenning efter vecka 20 eftersom de hamnar i riskgrupp.

    Har du ett jobb som inte är lämpligt som gravid eller har de möjlighet att erbjuda någon slags omplacering?

    Jättekul att få en uppdatering från dig! :)
  • Anonym (4a)
    Anonym (Lillskrutten) skrev 2021-05-20 11:27:35 följande:

    Grattis till att ha kommit så långt! Skönt att vara mer än halvvägs. Hemskt att det lämnade sånt avtryck i dig men det gör dig absolut inte svag. Du tog dig igenom det och kämpar vidare och vågade bli gravid igen. Det är starkt gjort. Snart har du bebisen här och slipper stressen med graviditeten i alla fall.

    Det låter helt åt skogen att du inte får ut från försäkringskassan då! Du har inte möjlighet att skicka in igen med kompletterande uppgifter? Är det sjukskrivning eller graviditetspenning du får nekat? Jag fick ut sjukpenning men nekat sista veckorna när jag behöver graviditetspenning för att sjukskrivningen endast gällde till vecka 32. Trodde alla gravida hade rätt till sjukskrivning och sjukpenning efter vecka 20 eftersom de hamnar i riskgrupp.

    Har du ett jobb som inte är lämpligt som gravid eller har de möjlighet att erbjuda någon slags omplacering?

    Jättekul att få en uppdatering från dig! :)


    Tack för fina stärkande ord Lillskrutten, och stort Grattis till plusset <3 vill slå ett slag för privat vård! Har ju en gynläkare jag gått till då jag nekats av regionen som varit guld värt! Hon har samma taxa som regionen så har inte kostat extra heller.

    Ja bebisen verkar må bra i alla fall och det är skönt att veta. Ja jag funderar ju så mycket hur det hade varit om jag inte gjorde val jag gjort osv... känslan jag hade i kroppen innan vi fick veta om missbildningen var obeskrivlig, jag svävade på moln! Men jag gör faktiskt inte det nu...sorgen jagar hela tiden och det är svårt att känna glädje :(

    Har skickat in komplettering till försäkringskassan både jag och min läkare men vet att de kommer avslå ändå, och då har jag inte ens varit nära 180 dagar i sjukskrivning. Känns så sjukt att handläggare med enbart gymnasiebetyg ska bestämma över intyg som läkarna skriver, som har så många års utbildning. Det är inte klokt!!! Det är en hel del komplicerad bakgrund som jag inte vill gå in på här, men det är sjukskrivning som är avslaget. Kommer givetvis fortsätta överklaga!
  • Anonym (Babymakeing)
    Anonym (4a) skrev 2021-05-21 11:50:29 följande:

    Tack för fina stärkande ord Lillskrutten, och stort Grattis till plusset <3 vill slå ett slag för privat vård! Har ju en gynläkare jag gått till då jag nekats av regionen som varit guld värt! Hon har samma taxa som regionen så har inte kostat extra heller.

    Ja bebisen verkar må bra i alla fall och det är skönt att veta. Ja jag funderar ju så mycket hur det hade varit om jag inte gjorde val jag gjort osv... känslan jag hade i kroppen innan vi fick veta om missbildningen var obeskrivlig, jag svävade på moln! Men jag gör faktiskt inte det nu...sorgen jagar hela tiden och det är svårt att känna glädje :(

    Har skickat in komplettering till försäkringskassan både jag och min läkare men vet att de kommer avslå ändå, och då har jag inte ens varit nära 180 dagar i sjukskrivning. Känns så sjukt att handläggare med enbart gymnasiebetyg ska bestämma över intyg som läkarna skriver, som har så många års utbildning. Det är inte klokt!!! Det är en hel del komplicerad bakgrund som jag inte vill gå in på här, men det är sjukskrivning som är avslaget. Kommer givetvis fortsätta överklaga!


    Hemskt med försäkringskassan att de inte ger godkänt för sånt :( kräva att man ska söka nytt jobb, vem skulle anställa en när de vet att man ändå intr kommer kunna jobba?

    För mig började de ifrågasätta varför jag ansåg att jag skulle få föräldrapeng när jag hade fått vårt första barn. För då skulle man ju ha jobbat i minst 6 månader men enligt dom hade jag bara jobbat i två. De hade själva skrivit fel med ett år i mina uppgifter.

    Håller verkligen tummarna att du får rätt i din sak. Jobbigt nog att gå runt å må dåligt, oavsett anledning, och sen höra att man allt kan jobba ändå samtidigt som man ska ta hand om sig och vara glad över vad man ska få.

    Förstår din oro! Funderar själv på hur man kommer reagera när och om vi lyckas igen :/
  • Anonym (Babymakeing)

    Fick glad gubbe på äl-test i morse :) så nu hoppar jag vi får till det ikväll. Hade önskat att vi legat igår med men va inte i närheten av att ge utslag på stickan igår och så tidigt som denna månaden brukar jag inte få positivt.

    Hur går det för alla här? Varit tyst ett bra tag från de flesta nu.

  • Anonym (Litehopplöst)
    Anonym (Babymakeing) skrev 2021-05-26 13:30:41 följande:

    Fick glad gubbe på äl-test i morse :) så nu hoppar jag vi får till det ikväll. Hade önskat att vi legat igår med men va inte i närheten av att ge utslag på stickan igår och så tidigt som denna månaden brukar jag inte få positivt.

    Hur går det för alla här? Varit tyst ett bra tag från de flesta nu.


    Håller tummarna att ni får till det då :) 

    Här är det väntan på bim som gäller. Så inte så mycket aktivitet. 
    ska testa i slutet av nästa vecka. 
  • Anonym (Babymakeing)
    Anonym (Litehopplöst) skrev 2021-05-26 14:21:23 följande:
    Håller tummarna att ni får till det då :) 

    Här är det väntan på bim som gäller. Så inte så mycket aktivitet. 
    ska testa i slutet av nästa vecka. 
    Å va spännade! Hoppas så på att du får ett plus Hjärta =)
  • Anonym (Lillskrutten)
    Anonym (4a) skrev 2021-05-21 11:50:29 följande:

    Tack för fina stärkande ord Lillskrutten, och stort Grattis till plusset <3 vill slå ett slag för privat vård! Har ju en gynläkare jag gått till då jag nekats av regionen som varit guld värt! Hon har samma taxa som regionen så har inte kostat extra heller.

    Ja bebisen verkar må bra i alla fall och det är skönt att veta. Ja jag funderar ju så mycket hur det hade varit om jag inte gjorde val jag gjort osv... känslan jag hade i kroppen innan vi fick veta om missbildningen var obeskrivlig, jag svävade på moln! Men jag gör faktiskt inte det nu...sorgen jagar hela tiden och det är svårt att känna glädje :(

    Har skickat in komplettering till försäkringskassan både jag och min läkare men vet att de kommer avslå ändå, och då har jag inte ens varit nära 180 dagar i sjukskrivning. Känns så sjukt att handläggare med enbart gymnasiebetyg ska bestämma över intyg som läkarna skriver, som har så många års utbildning. Det är inte klokt!!! Det är en hel del komplicerad bakgrund som jag inte vill gå in på här, men det är sjukskrivning som är avslaget. Kommer givetvis fortsätta överklaga!


    Verkar vara svårt att nå fram privat här, eftersom jag inte vill berätta för min man än är tillfällena som jag kan ringa få.

    Känns väldigt orättvist att du inte får godkänt! Hoppas det ordnar sig på nåt sätt så du slipper denna stressen <3
  • Anonym (Lillskrutten)
    Anonym (Babymakeing) skrev 2021-05-26 13:30:41 följande:

    Fick glad gubbe på äl-test i morse :) så nu hoppar jag vi får till det ikväll. Hade önskat att vi legat igår med men va inte i närheten av att ge utslag på stickan igår och så tidigt som denna månaden brukar jag inte få positivt.

    Hur går det för alla här? Varit tyst ett bra tag från de flesta nu.


    Kul! Var det inte för er det räckte med sex en gång för att lyckas förra gången eller var det hopeforaplus? :)

    Jag har inte fått tag i nån privat och har nu gett upp det! Mer stress än det är värt känns det som. Vill inte berätta för min man än så då är det svårt att hinna ringa. Jag har bestämt mig för att tro på den här graviditeten och sen får vi se hur det går. En väldig trötthet och ett illamående började smyga sig på igår i alla fall så det känns lovande! :D Jag får även en känsla av håll i magen när jag vänder mig på natten och det fick jag första graviditeten med så håller tummarna.
  • Anonym (Lillskrutten)
    Anonym (Litehopplöst) skrev 2021-05-26 14:21:23 följande:

    Håller tummarna att ni får till det då :) 

    Här är det väntan på bim som gäller. Så inte så mycket aktivitet. 

    ska testa i slutet av nästa vecka. 


    Hoppas verkligen du får ett plus! Snart där :D
Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu