• Anonym (Älskarinnan)

    Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!

    Jag vet, rubriken är provocerande. Det är för att den ska uppmärksammas, istället för att skriva något i stil med "Jag är älskarinna till en gift man" eller liknande.

    Hur som helst, jag är älskarinnan som har ljuvliga stunder med upptagna män. En del är gifta, andra är sambos, förlovade, särbos... de har iallafall en partner som de bedrar.

    Varför väljer jag då att göra detta?
    Jo, för det första är jag inte intressead av någon seriös relation. Något som ofta kommer på tal med lediga män. Jag vill inte ha det. Jag är livsnjutare och går dit jag behagar för stunden. Och jag har inte lovat någon någonting.

    Har jag dåligt samvete för den bedragna? Nej, det har jag inte. Det är inte jag som inte är kvinna nog att behaga min man. Det är inte jag som orsakar att han hoppar över till det grönare gräset. Se till att vattna din egen gräsmatta tänker jag.

    Visst händer det att mannen i fråga kommer på tanken att lämna frugan för min skull, men jag tackar nej.
    Det har också hänt att mannen lämnat frun och sedan försökt få mig, utan resultat.

    Den dagen jag vill (om det någonsin sker) stadga mig, då kommer jag inte överta en upptagen, otrogen man. Då väljer jag en som är fri och som vet att behaga mig liksom jag vet hur man behagar en man!

    Frågor på det?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-15 17:03

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Från och med nu besvarar jag inte amatörpsykologiska diagnoser, förutfattade meningar eller liknande.
    Inte heller besvarar jag tjuriga bedragna kvinnor som kommenterar endast för att försöka utmåla vem och hur jag är som person.

    Ni har ingen aning om vem jag är, jag kanske tar hand om dina småttingar på förskolan medans du jobbar?
    Jag kanske är frisören som klipper ditt hår, eller kanske är jag din kollega, eller den som lagat din mat på restaurangen där du äter.

    Jag kan vara precis vem som helst!

    Detta blir (troligtvis inlägg #283 om ingen hinner skriva innan detta publiceras.)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-31 11:33
    De som tror sig veta mer om mig än jag själv gör, personer som förminskar mig genom diverse tillmälen eller diagnoser (som sagt, från amatörpsykologer) samt annat löst folk får inga andra svar än en påminnelse om vilket inlägg de bör gå tillbaka till.

    Ett avslut är ett avslut, en hashtag är en hänvisning i detta fall med inläggets nummer som referens.

  • Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (Llf) skrev 2020-10-11 16:59:37 följande:
    Det har du väl sagt för längesen
    En påminnelse för de mindre förstående.
  • Anonym (Llf)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-10-11 17:05:04 följande:

    En påminnelse för de mindre förstående.


    De förstår nog.
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (Llf) skrev 2020-10-11 17:10:48 följande:
    De förstår nog.
    Du verkar inte göra det.
  • Pope Joan II
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-10-11 11:53:44 följande:
    Om fruarna är så underbara, varför väljer då deras män att ligga med mig?
    Inte för att jag tycker att alla kvinnor, gifta eller inte, är underbara men det tycks mig som oerhört enkelspårigt att du inte ens förefaller överväga att en del människor, män i ditt fall, inte är bättre än att de lurar och bedrar. De är skitstövlar helt enkelt. 

    De kan mycket väl vara lika nöjda med sina äktenskap, samborelationer och kvinnor som du är med att inte ha något stadigt förhållande med en egen man och ändå vilja ligga med andra kvinnor. 

    Det finns män som kan sägas ha allt som också är villiga att riskera absolut allt för att ha sex med någon annan än den de är ihop med - utan att för den delen vara ett dugg missnöjd med sin partner. 
  • Anonym (Llf)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-10-11 17:28:29 följande:

    Du verkar inte göra det.


    Jo men jag tycker du är taskig som inte bryr dig om andra. Svårt att låta bli att vara tyst då. Vad vill du ens få ut av tråden, om man inte får säga emot dig?
  • Anonym (Llf)

    Det måste ju bero på något att du dras till just sådana människor.

  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (Llf) skrev 2020-10-11 17:57:20 följande:
    Jo men jag tycker du är taskig som inte bryr dig om andra. Svårt att låta bli att vara tyst då. Vad vill du ens få ut av tråden, om man inte får säga emot dig?
    Man får mer än gärna säga emot.

    Du förstod inte meningen i det jag skrev,

    (Varför är jag inte förvånad...)
  • Miss Skywalker
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-10-11 15:26:01 följande:
    Jaha, det är det man menar... välkommen in i min hjärna.
    Eftersom du vet vad jag menar så... du börjar bli som amatörpsykologerna.

    Och något beror det ju på. Berätta varför då, du som vet? 
    Är det för att fruarna ger männen det de önskar och åtrår kanske... eller inte. Berätta!

    Så vad menade du då när du skrev att de inte är kvinnor nog och inte vattnar?

    Du motsäger dig själv. Först förnekar du att du menar att fruarna får skylla sig själv. Sen skriver ändå att fruarna inte kan ge männen vad de önskar, varför skulle de annars inte vara trogna.. 

    Men jag kan förklara för dig eftersom du inte fattat utan inbillar dig att du är så mycket duktigare på att behaga än bedragna fruar.
    Det handlar om att de otrogna männen är rövhål. Det handlar alltså varken om dig eller fruarna utan om männen själva. Har man inte en moral som ett rövhål så skiljer man sig istället för att prassla om man inte är nöjd. Ofta är dessa män mycket nöjda med både frun och sexlivet, därför har de inga planer på skilsmässa, men de prasslar ändå. 

    Du var ingen ungdom vad jag förstod som man först kunde tro. Därför är det extra förvånande att man kan skriva en så otroligt löjlig ts. Sen din attityd i varje inlägg är som en uppkäftig tonåring som inte bryr sig om något men ändå vill väcka uppmärksamhet. Hur gammal är du egentligen?

  • nénuphar
    Kråkungen skrev 2020-10-11 16:27:50 följande:

    Njae, alltså - du kan inte tycka nånting som har ett objektivt sanningsvärde. Exempelvis kan du inte tycka att nån är läkare, eller att Kalle bor i England, eller att min dator just gått sönder, eller att Löfven är Sveriges statsminister - helt enkelt för att alla dessa saker är objektivt sanna eller falska. Däremot kan du tycka att en viss läkare är duktig, eller att det är trevligt för Kalle att han bor i England, eller att det är rätt åt mig att min dator gått sönder, eller att det är beklagligt att Löfven är Sveriges statsminister, eftersom alla dessa saker saknar objektivt sanningsvärde. Är du med på hur jag menar? Man kan alltså inte tycka att en tråd är en trolltråd - antingen är den det, eller också är den det inte. Såvida man inte använder ordet "trolltråd" i nån annan betydelse än dess ursprungliga betydelse förstås, som t ex 'tråd som skapar onödig debatt' eller liknande. Då kan man förstås tycka att det är en trolltråd. Hoppas jag var tydligare nu :)


    Jag tror mig ha förstått hur du menade redan innan men jag håller inte med om att tycker alltid används så rent språkligt. Jag kan ju tycka att en klänning är ful men det behöver inte vara en objektiv sanning. När någon skriver att hen tycker det är en trolltråd så är det ju just bara en åsikt bland andra. Ungefär som jag kan tycka att det är dåligt väder. Objektiviteten har inget värde för hur jag kan använda ordet menar jag. :)
  • Anonym (Llf)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-10-11 18:06:51 följande:

    Man får mer än gärna säga emot.

    Du förstod inte meningen i det jag skrev,

    (Varför är jag inte förvånad...)


    Men måste du vara nedlåtande för det? Det är bra att man för säga emot dig. Men jag har en fråga! Vad för du ut av det? Varför letar du inte efter killar utan tjej?
Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!