• Tue 6 Oct 2020 09:03
    1843 visningar
    17 svar
    17
    1843

    Orolig av min dotters mamma lögner och vart min dotter befinner sig.

    Hej! Jag undrar om det går att göra något av en förälder som ljuger konstant om var barnets sover och befinner sig. Jag har en 7 årig dotter som berättar att hon sover sällan hos sin mamma och istället hennes mamma skickar henne hos folk som min dotter inte känner till. När jag frågar min dotterns mamma hon säger alltid att det är inte alls så och att min dotter ljuger, men jag vet att det är min dotterns mamma som ljuger, eftersom jag har pratat med hennes vänner och de berättar att min dotter har sovit hos de nästan varje helg och anledningen är oftast lögner, hon har sagt att nästan alla sina familj medlemmar har dött (vilket är en lögn) att hon har cancer (vilket är en stor och jätte allvarligt lögn). att hon har varit allvarligt sjuk i olika sjukdommar (som är också lögner), mm... Hon har sagt att min dotter åkte med henne till Spanien och istället så lämnade hon min dotter hos folk som ingen kände igen och jag fick veta det här månader senare när en av hennes vänner berättade det för mig. Det som är mest oroande är att hon berättar aldrig var min dotter är och istället säger hon att dottern är hos henne (så jag vet aldrig var hon befinner sig egentligen), och jag får aldrig prata med henne i telefon och sen min dotter berättar att hon sov inte hos sin mamma i hela veckan. Vi har delad vårdnad varannan vecka men oftast så är jag med min dotter 3 av de 4 veckor av månaden. Jag skulle vilja få fullvårdnad av min dotter och att hon bor hos mig så att min dotter börjar ha ett normal liv och jag kan sluta oroa mig konstant. Går att göra något åt det? Tack på förhand!
  • Svar på tråden Orolig av min dotters mamma lögner och vart min dotter befinner sig.
  • Anonym (pppp)
    Tue 6 Oct 2020 09:12
    #1
    +1

    Du ringer soc och rådgör med dem hur du ska hantera detta. Vill du inte uppge namn så behöver du inte men de kan stödja dig som v.h hur du ska bete dig. 

  • Anonym (pppp)
    Tue 6 Oct 2020 09:13
    #2
    +1

    Om du önskar enskild vårdad går man till en advokat, men innan dess behöver du har konsulterat soc och tex familjerätten, för advokaten kommer fråga om ni provat dessa saker.
     Om barnet är hos dig så mycket ska du dessutom ha underhåll från den andra föräldern. Det kan du kolla upp med FK.

  • Tue 6 Oct 2020 09:43
    #3

    tack för alla svar! jag har kontaktat soc nu och de ska hjälpa mig med ärenden! 

  • Anonym (Bevis­)
    Tue 6 Oct 2020 09:43
    #4
    +1

    Se till att samla bevis ifall det blir rättegång. Spela in samtal, spara sms och mejl, ... annars har du inget att komma med. För det räcker inte med att ?du har hört från en kompis?.

  • Tue 6 Oct 2020 09:55
    #5

    Absolut! jag har massor med SMS var hon säger en sak och sen får jag veta att det är nåt helt annat som hände, några av hennes vänner kan vara med som vittne också om det skulle behövas! :)

  • Anonym (Mamma­)
    Tue 6 Oct 2020 11:07
    #6

    Varför är du orolig? Om människorna dottern är hos är bra personer finns väl ingen anledning. Om mamman väljer bort umgänget med dottern nattetid så är det upp till henne och knappast grund för en vårdnadstvist eller liknande.

  • Anonym (?)
    Tue 6 Oct 2020 17:41
    #7
    Anonym (Mamma) skrev 2020-10-06 11:07:09 följande:

    Varför är du orolig? Om människorna dottern är hos är bra personer finns väl ingen anledning. Om mamman väljer bort umgänget med dottern nattetid så är det upp till henne och knappast grund för en vårdnadstvist eller liknande.


    Skulle du tycka det vore ok att ditt barn sov hos olika okända människor en vecka per månad?
  • Anonym (Mamma­)
    Tue 6 Oct 2020 18:30
    #8
    Anonym (?) skrev 2020-10-06 17:41:25 följande:
    Skulle du tycka det vore ok att ditt barn sov hos olika okända människor en vecka per månad?
    Haha självklart, om det vore ordentliga människor! Fast nu är det inte en hel vecka varje månad heller, bara väldigt ofta när det är mammans dagar.
  • Anonym (?)
    Tue 6 Oct 2020 18:38
    #9
    Anonym (Mamma) skrev 2020-10-06 18:30:27 följande:

    Haha självklart, om det vore ordentliga människor! Fast nu är det inte en hel vecka varje månad heller, bara väldigt ofta när det är mammans dagar.


    Ok. Jag tror att få människor skulle tycka det var ok, och jag tror att soc håller med om att det är olämpligt.
  • Anonym (Mamma­)
    Tue 6 Oct 2020 18:45
    #10
    Anonym (?) skrev 2020-10-06 18:38:12 följande:
    Ok. Jag tror att få människor skulle tycka det var ok, och jag tror att soc håller med om att det är olämpligt.
    Nej soc kommer inte ha något att klaga på så länge de inte är alkoholister, missbrukare eller kriminella utan fullständigt vanliga människor. Jag tror att det du, pappan och vissa andra stör sig på är att mamman skaffar barnvakt på sina helger eller hur ofta hon nu har flickan. Det kanske inte är särskilt snällt mot barnet eftersom de umgås mindre då men verkligen inte olämpligt på något sätt.
  • Redgol­dgreen
    Tue 6 Oct 2020 19:19
    #11
    +1
    Anonym (Mamma) skrev 2020-10-06 18:45:05 följande:

    Nej soc kommer inte ha något att klaga på så länge de inte är alkoholister, missbrukare eller kriminella utan fullständigt vanliga människor. Jag tror att det du, pappan och vissa andra stör sig på är att mamman skaffar barnvakt på sina helger eller hur ofta hon nu har flickan. Det kanske inte är särskilt snällt mot barnet eftersom de umgås mindre då men verkligen inte olämpligt på något sätt.


    Men är du dum eller? Ts har ingen aning om var hans barn befinner sig, och barnet måste sova hos folk hon, inte känner! Ser du inget problem alls i det? Hade du velat vara hemma hos massa olika okända vuxna, och sova där när du var 7 år? Hon lämnar barnet och åker tills Spanien, och eftersom pappan inte får veta det så lär hon inte lämnat hans kontaktuppgifter till dom barnet är hos, om något skulle hända, barnet. Fruktansvärt dåligt skött föräldraskap!
  • Anonym (Mamma­)
    Tue 6 Oct 2020 20:06
    #12
    Redgoldgreen skrev 2020-10-06 19:19:20 följande:
    Men är du dum eller? Ts har ingen aning om var hans barn befinner sig, och barnet måste sova hos folk hon, inte känner! Ser du inget problem alls i det? Hade du velat vara hemma hos massa olika okända vuxna, och sova där när du var 7 år? Hon lämnar barnet och åker tills Spanien, och eftersom pappan inte får veta det så lär hon inte lämnat hans kontaktuppgifter till dom barnet är hos, om något skulle hända, barnet. Fruktansvärt dåligt skött föräldraskap!
    Det finns ingen anledning att bli otrevlig! Så omogen som du är tänker jag inte ens läsa längre än din första mening.
  • Anonym (Lilly­)
    Tue 6 Oct 2020 20:42
    #13

    Finns det bevis att dottern far illa?Vill inte mamman ha dottern hos henne?Vad säger skolan ,har dom märkt något avvikande?

Svar på tråden Orolig av min dotters mamma lögner och vart min dotter befinner sig.