• Astriidlind

    Vi som försöker bli gravida!

    Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravida!

    Jag är 31 år gammal och har en pojk som är 1 1/2 år. Fick missfall i somras och har sedan dess försökt få barn på nytt. Jag skall få min mens om 6 dagar men har känt lite molande värk sen efter ägglossningen och håller tummarna för att vi är gravida och att allt skall gå bra denna gången.

    Hur går det för er andra och har ni några symptom?

    Vill gärna följa eran resa med.

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!
  • Astriidlind
    Bacon89 skrev 2020-10-31 13:12:59 följande:

    Tog ett test idag men det va negativt. Vet inte vad jag förväntade mig egentligen men hoppas gör man ju


    Det kommer hjärtat. Slappna av och försök på nytt. Jag fick också ett negativt test. Tappa inte hoppet. Vi blir gravida så småningom.
  • GlasbiT
    Sorkis skrev 2020-10-29 13:34:58 följande:

    Hej allihopa! Jag hoppar in här också! Är 26 år och försöker göra barn nummer 2, detta är första försöket. Jag har BIM (cd 28) idag men det är lite oklart när jag har BIM, har en cykel som varierar mellan 23 och 30 dagar :) Jag tog några negativa "testa tidigt" förra veckan.

    Kom en rosa flytning i måndags och tänkte att nu är det kört. Sen kom det några skvättar blod kommande två dygnen och sedan inget mer. Vet inte om det är mens eller kanske nidblödning. Vågar inte ta ett gravtest ännu, prövar om ett par dagar om jag inte får en riklig mens :)


    Hur har det gått sorkis? Tagit nått mer test?
    Bacon89 skrev 2020-10-31 13:12:59 följande:

    Tog ett test idag men det va negativt. Vet inte vad jag förväntade mig egentligen men hoppas gör man ju


    När har du BIM? Usch det är så jobbigt när man har så många olika symptom och man får varken + eller mens

    Jag har för första gången på sjuuuukt länge ÄL :D kan knappt fatta att det är sant! Äntligen! Men herregud vilken värk jag har i både äggisarna och svanken, det strålar ner i benen haha och dom härliga ÄL flytningarna xD

    Hur går det för alla?
  • Bacon89

    [quote-nick]GlasbiT skrev 2020-10-31 21:54:38 följande:[/quote-nick]När har du BIM? Usch det är så jobbigt när man har så många olika symptom och man får varken + eller mens

    Jag har för första gången på sjuuuukt länge ÄL :D kan knappt fatta att det är sant! Äntligen! Men herregud vilken värk jag har i både äggisarna och svanken, det strålar ner i benen haha och dom härliga ÄL flytningarna xD [/quote]

    Jag har inget BIM-datum. Har inte fått tillbaka min mens efter sonen än som är 8 månader. Så jag har liksom inget att förhålla mig till så sett. Skitjobbigt. Jag tänkte att märker jag inga symtom ska jag vänta med att testa till slutet på november men mensvärk utan mens är ju ett rätt så tydligt symtom. Men men kan ju va ÄL också så hoppas väl på det. Igår blev det ligga iaf ifall att det va på det viset.

    Ja den är kul.. men ändå så skönt att veta man har det så har man ju en chans

  • GlasbiT
    Bacon89 skrev 2020-11-02 02:02:17 följande:

    [quote-nick]GlasbiT skrev 2020-10-31 21:54:38 följande:[/quote-nick]När har du BIM? Usch det är så jobbigt när man har så många olika symptom och man får varken + eller mens

    Jag har för första gången på sjuuuukt länge ÄL :D kan knappt fatta att det är sant! Äntligen! Men herregud vilken värk jag har i både äggisarna och svanken, det strålar ner i benen haha och dom härliga ÄL flytningarna xD


    Jag har inget BIM-datum. Har inte fått tillbaka min mens efter sonen än som är 8 månader. Så jag har liksom inget att förhålla mig till så sett. Skitjobbigt. Jag tänkte att märker jag inga symtom ska jag vänta med att testa till slutet på november men mensvärk utan mens är ju ett rätt så tydligt symtom. Men men kan ju va ÄL också så hoppas väl på det. Igår blev det ligga iaf ifall att det va på det viset.

    Ja den är kul.. men ändå så skönt att veta man har det så har man ju en chans[/quote]

    Okej ja då är det svårt att veta. Ja det kan ju vara ett grav symptom eller ägglossning :D hoppas på det förstnämnda!
  • Bacon89
    GlasbiT skrev 2020-11-02 13:51:29 följande:

    Men gud va konstig inläggen blir xD


    Haha ja jättekonstigt! Mitt blev ju lite skumt med sen bara värre och värre, haha.

    Det stack och högg igår så jag tänkte nu att det kanske va ÄL så håller tummarna för det iaf. Bättre än inget liksom
  • GlasbiT

    Ooh hoppas hoppas! :) då om det är äl för dig nu så borde du kunna räkna ut när du har BIM typ, för lutealfasen är 14-16 dagar efter äl :D

    Jag har fortfarande molvärk men inte lika mycket och så ilar det i ljumskarna och ner över låren men det börjar ge sig nu, fast han iaf med en snabbis igår kväll innan man somnade så hoppas att vi inte missade ägget haha

  • Bacon89

    Jag brukar inte direkt känna av det men det är i så fall första efter förlossningen och då kan det ju va lite hur som helst. Riktig mensvärk, och hugg som sagt så jag fått knäppa upp byxorna och gå långsamt. Helt sjukt. Men eftersom ingen mens kommit så får jag ju bara anta att det är ÄL. Är det så träffade vi nog rätt så bra igårkväll. Idag har det avtagit, bara molt lite grann.

    Det kan ju va så svårt det där. Hellre för tidig än för sen är det enda man bet säkert ju

  • nathea

    Hoppar in här med, vi är på tredje försöket med andra. Vi har en pojke på 1,5 som inte vart planerad (gud vad mycket lättare det var när man inte planerade det), nu senast använde vi cb ägglossningstest och fick fast gubbe på dag 8 av testande. Låg både innan och under och idag tror jag att jag fick ett svagt plus, ska testa igen imorgonbitti med testa tidigt. Hoppas hoppas! Man blir helt knäckt när mensen kommer

  • GlasbiT
    Bacon89 skrev 2020-11-02 16:42:24 följande:

    Jag brukar inte direkt känna av det men det är i så fall första efter förlossningen och då kan det ju va lite hur som helst. Riktig mensvärk, och hugg som sagt så jag fått knäppa upp byxorna och gå långsamt. Helt sjukt. Men eftersom ingen mens kommit så får jag ju bara anta att det är ÄL. Är det så träffade vi nog rätt så bra igårkväll. Idag har det avtagit, bara molt lite grann.

    Det kan ju va så svårt det där. Hellre för tidig än för sen är det enda man bet säkert ju


    Jag håller verkligen tummarna att det är äl och att det blir ett plus när det ska testas :D
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!