• Astriidlind

    Vi som försöker bli gravida!

    Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravida!

    Jag är 31 år gammal och har en pojk som är 1 1/2 år. Fick missfall i somras och har sedan dess försökt få barn på nytt. Jag skall få min mens om 6 dagar men har känt lite molande värk sen efter ägglossningen och håller tummarna för att vi är gravida och att allt skall gå bra denna gången.

    Hur går det för er andra och har ni några symptom?

    Vill gärna följa eran resa med.

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!
  • Astriidlind
    Snäckan92 skrev 2020-11-26 11:03:37 följande:

    Håll ut och vänta till Bim säger jag :)


    Ja jag skall göra det haha tack!
  • Astriidlind
    Bacon89 skrev 2020-11-26 13:31:19 följande:

    Håller med, vänta till bim.

    Jag tog ett test imorse, negativt. Hade mensvärk och hugg hela dagen igår dock ingen mens i sikte. Idag har jag haft lite molvärk och kissnödig hela tiden. Precis såhär va det med min son så jag hoppas verkligen. Ska vänta till helgen innan jag tar ett nytt test om inte mensen har kommit då


    Ja men det är samma här har mensvärk och brösten är ömma men jag är rädd att det är mensen men samtidigt varför får man ett svagt streck? Men skall hålla mig haha. Hoppas hoppas Bacon89 håller tummarna för dig. Gud vad kul om vi båda blir nu.
  • Bacon89
    Astriidlind skrev 2020-11-26 15:04:30 följande:

    Ja men det är samma här har mensvärk och brösten är ömma men jag är rädd att det är mensen men samtidigt varför får man ett svagt streck? Men skall hålla mig haha. Hoppas hoppas Bacon89 håller tummarna för dig. Gud vad kul om vi båda blir nu.


    Streck är ju positivt oavsett om det är svagt eller inte :) här är det helt blankt negativt
  • Astriidlind
    Bacon89 skrev 2020-11-26 17:39:08 följande:

    Streck är ju positivt oavsett om det är svagt eller inte :) här är det helt blankt negativt


    Är rädd att det är ett såkallat spökstreck den har typ ingen färg i sig . Jag kanske bara är skeptisk för att det tagit så lång tid. Jo men du känner din kropp du sa ju att den aldrig visar positivt så tidigt. Så ta om några dagar istället.
  • Bacon89
    Astriidlind skrev 2020-11-26 17:55:24 följande:

    Är rädd att det är ett såkallat spökstreck den har typ ingen färg i sig . Jag kanske bara är skeptisk för att det tagit så lång tid. Jo men du känner din kropp du sa ju att den aldrig visar positivt så tidigt. Så ta om några dagar istället.


    Ja jag kommer ta i helgen. Ska försöka hålla mig till söndag så får vi se om jag lyckas hålla mig :)
  • Astriidlind
    Bacon89 skrev 2020-11-26 18:11:44 följande:

    Ja jag kommer ta i helgen. Ska försöka hålla mig till söndag så får vi se om jag lyckas hålla mig :)


    Haha det är inte lätt att hålla sig asså jag måste också hålla mig fram till söndag.
  • Bacon89

    Jag tog ett test idag. Kunde inte hålla mig.. :) Det va negativt.. Känner mig gravid så hoppas ändå att det är annorlunda om någon dag till. Igår upptäckte jag att jag längtade efter jordnötssmör, haha. Så idag och igår har jag ätit smörgåsrån med jordnötssmör till mellanmål 

  • Astriidlind
    Bacon89 skrev 2020-11-28 09:26:40 följande:

    Jag tog ett test idag. Kunde inte hålla mig.. :) Det va negativt.. Känner mig gravid så hoppas ändå att det är annorlunda om någon dag till. Igår upptäckte jag att jag längtade efter jordnötssmör, haha. Så idag och igår har jag ätit smörgåsrån med jordnötssmör till mellanmål 


    Hahhaha sa precis till min man gå och köp ett test. Kan inte heller hålla mig. Men skall jag vänta till morgonurinet imorgon eller? Jag har mått lite illa nu i 3 dagar med. När hade du Bim? Jag har om 2 dagar
  • barnlängtan2021

    Hejsan! Jag har BIM den 2/12, tog ett test igår som var negativt. Men nu på morgonen har jag känt hur mycket som helst typ. Ömma bröst har jag haft sen ca 2 veckor tillbaka. Livmodern ömmar, gör ont om jag spänner magen typ, lite som mensvärk. Värk i svanken till och från i vissa ställningar.

    Men samtidigt tänker jag ju att det kan vara mensen som är påväg :(

  • Astriidlind
    barnlängtan2021 skrev 2020-11-28 09:37:43 följande:

    Hejsan! Jag har BIM den 2/12, tog ett test igår som var negativt. Men nu på morgonen har jag känt hur mycket som helst typ. Ömma bröst har jag haft sen ca 2 veckor tillbaka. Livmodern ömmar, gör ont om jag spänner magen typ, lite som mensvärk. Värk i svanken till och från i vissa ställningar.

    Men samtidigt tänker jag ju att det kan vara mensen som är påväg :(


    Du har faktiskt tagit testet för tidigt så vem vet? Om du är osäker så vänta till Bim och ta ett då ifall du inte fått mensen för att inte bli besviken.
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!