• Astriidlind

    Vi som försöker bli gravida!

    Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravida!

    Jag är 31 år gammal och har en pojk som är 1 1/2 år. Fick missfall i somras och har sedan dess försökt få barn på nytt. Jag skall få min mens om 6 dagar men har känt lite molande värk sen efter ägglossningen och håller tummarna för att vi är gravida och att allt skall gå bra denna gången.

    Hur går det för er andra och har ni några symptom?

    Vill gärna följa eran resa med.

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!
  • barnlängtan2021
    Astriidlind skrev 2020-11-28 09:42:23 följande:

    Du har faktiskt tagit testet för tidigt så vem vet? Om du är osäker så vänta till Bim och ta ett då ifall du inte fått mensen för att inte bli besviken.


    Ja jag ska ta ett nytt test om några dagar så får vi se!
  • Bacon89
    Astriidlind skrev 2020-11-28 09:33:59 följande:

    Hahhaha sa precis till min man gå och köp ett test. Kan inte heller hålla mig. Men skall jag vänta till morgonurinet imorgon eller? Jag har mått lite illa nu i 3 dagar med. När hade du Bim? Jag har om 2 dagar


    Det bästa är ju det men dom brukar säga att man ska ha hållt sig i 4 timmar iaf. Min app säger 3/12 men det är första mensperioden efter sonen kom och förra gången va mina cykler kortare i början så jag vet inte helt hundra
  • Astriidlind


    Jag är gravid! Äntligen, efter ett missfall jag fick i vecka 12 och 5 månaders försök. Är så glad men samtidigt orolig, jag hoppas allt går bra denna gången.. tack för att ni följt min resa och jag kommer finnas här för er andra <3

    Tog clearblues test som skall visa tidigt.
  • Bacon89
    Astriidlind skrev 2020-11-28 10:38:38 följande:

    Jag är gravid! Äntligen, efter ett missfall jag fick i vecka 12 och 5 månaders försök. Är så glad men samtidigt orolig, jag hoppas allt går bra denna gången.. tack för att ni följt min resa och jag kommer finnas här för er andra <3

    Tog clearblues test som skall visa tidigt.


    Stort Grattis! Hoppas allt går bra nu!
  • Bacon89

    BIM idag. Negativt test men ingen mens.. 

    Blir så frustrerad. Känns som jag inte vet vad jag ska vänta mig.. Testade igår och idag men båda blankt negativa på morgonurin. Känner mig jättekänslig, alltså nära till gråt och irritation. Det svider till lite ibland och lite molvärk men som sagt ingen mens i sikte. I vanliga fall har jag enorm mensvärk och det har jag inte ens i närheten av. 

  • Astriidlind
    Bacon89 skrev 2020-12-03 09:51:00 följande:

    BIM idag. Negativt test men ingen mens.. 

    Blir så frustrerad. Känns som jag inte vet vad jag ska vänta mig.. Testade igår och idag men båda blankt negativa på morgonurin. Känner mig jättekänslig, alltså nära till gråt och irritation. Det svider till lite ibland och lite molvärk men som sagt ingen mens i sikte. I vanliga fall har jag enorm mensvärk och det har jag inte ens i närheten av. 


    Förstår din frustration. Har det visat sig negativt på Bim innan för dig när du varit gravid?
  • Bacon89
    Astriidlind skrev 2020-12-03 10:10:14 följande:

    Förstår din frustration. Har det visat sig negativt på Bim innan för dig när du varit gravid?


    Nej. Före bim har alltid innan varit negativt men på bim har jag fått positivt. Får hoppas att bim egentligen är om några dagar och leva på hoppet tror jag
  • Ellyss
    Astriidlind skrev 2020-11-28 10:38:38 följande:

    Jag är gravid! Äntligen, efter ett missfall jag fick i vecka 12 och 5 månaders försök. Är så glad men samtidigt orolig, jag hoppas allt går bra denna gången.. tack för att ni följt min resa och jag kommer finnas här för er andra <3

    Tog clearblues test som skall visa tidigt.


    Åh stort grattis!! Du som längtat så!! <3 så underbart!!
  • Astriidlind
    Bacon89 skrev 2020-12-03 10:46:03 följande:

    Nej. Före bim har alltid innan varit negativt men på bim har jag fått positivt. Får hoppas att bim egentligen är om några dagar och leva på hoppet tror jag


    Ja vi får hoppas annars så får ni försöka på nytt. <3
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!