• Astriidlind

    Vi som försöker bli gravida!

    Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravida!

    Jag är 31 år gammal och har en pojk som är 1 1/2 år. Fick missfall i somras och har sedan dess försökt få barn på nytt. Jag skall få min mens om 6 dagar men har känt lite molande värk sen efter ägglossningen och håller tummarna för att vi är gravida och att allt skall gå bra denna gången.

    Hur går det för er andra och har ni några symptom?

    Vill gärna följa eran resa med.

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!
  • Astriidlind
    Ellyss skrev 2020-12-03 14:07:41 följande:

    Åh stort grattis!! Du som längtat så!! <3 så underbart!!


    Men ååååh tack tack så mycket! Blir så glad att ni är så glada för andras skull. Jag hoppas denna gången går bättre bara, är lite nervös men försöker att inte tänka på det.
  • siiimbooo

    Hej alla!

    Läste igenom tråden och såg hur fina alla var som stötta varandra och glädjs åt varandra! Så var bara tvungen o bli medlem och skriva!

    Andra försöket med fästmannen för oss denna månden. BIM+1, ingen mens än.. men känner ett tryck ner nästan i underlivet.. så vet att mensen kommer snart.. Bara att försöka igen..

    Grattis till alla som lyckats!! och kämpa på till alla oss andra som försöker..!:)

  • Astriidlind
    siiimbooo skrev 2020-12-04 13:35:23 följande:

    Hej alla!

    Läste igenom tråden och såg hur fina alla var som stötta varandra och glädjs åt varandra! Så var bara tvungen o bli medlem och skriva!

    Andra försöket med fästmannen för oss denna månden. BIM+1, ingen mens än.. men känner ett tryck ner nästan i underlivet.. så vet att mensen kommer snart.. Bara att försöka igen..

    Grattis till alla som lyckats!! och kämpa på till alla oss andra som försöker..!:)


    Tack så mycket! Ja alla är verkligen underbara här. Har du tagit ett test då? Annars så är det bara att försöka på nytt det kommer nog bli något snart ska du se :)
  • barnlängtan2021
    Bacon89 skrev 2020-12-04 21:10:56 följande:

    Idag kom mensen... försöker se det positivt, en månad till att träna upp kroppen på


    Usch.. Då är vi på samma plan nu. Min mens kom också idag :(
  • Astriidlind
    Bacon89 skrev 2020-12-04 21:10:56 följande:

    Idag kom mensen... försöker se det positivt, en månad till att träna upp kroppen på


    Skönt att den kom iallafall så att man vet. Vi håller tummarna för nästa gång <3
  • Astriidlind
    BarnNummer3 skrev 2020-12-04 22:33:20 följande:

    Grattis!! Vad roligt :D vad har du för grav symtom och när är/var Bim?


    Stort grattis till plusset!

    Såg att du skrev om dina symptom längre upp och jag har precis likadana symptom. Jag hade Bim 28 okt. Är i v.6 nu. Vilken vecka är du i?
  • Astriidlind
    Astriidlind skrev 2020-12-04 23:12:26 följande:

    Stort grattis till plusset!

    Såg att du skrev om dina symptom längre upp och jag har precis likadana symptom. Jag hade Bim 28 okt. Är i v.6 nu. Vilken vecka är du i?


    Tillägger. Varit hård i magen, haft blodblandat snor och drömt väldigt mycket med mer tydliga drömmar.
  • Astriidlind
    BarnNummer3 skrev 2020-12-05 14:23:46 följande:

    Alltså jag har Bim den 9/12 så det är ju vääldigt tidigt.. får dock inga plus på rfsu så jag börjar tveka lite på om jag verkligen är gravid :( men 4 dagar kvar till Bim så hoppas ändå på ett plus om några dagar..

    Kanske bara spökstreck på cb's test men vi får se.. borde ju vara gravid med alla symtom jag har.


    Rfsu är svåra att se på. Du får nästan vänta 3 minuter och sen kolla jättenoga. Tänker om du ändå fått ett svagt streck liksom. Antingen väntar du el så kan du ju ta ett där det står gravid vs inte gravid.
  • Astriidlind
    BarnNummer3 skrev 2020-12-05 17:05:35 följande:

    Jag väntar nog några dagar till med att testa igen men cb's tidiga visar fortfarande ett plus så har väl inte tappat hoppet helt iallafall haha :)

    Mina 2 andra barn var helt oplanerade och jag har aldrig haft koll på äl förrän nu, när man verkligen försöker :)


    Vi håller tummarna att du är det! Ja jag förstår men ifall ifall du inte skulle vara så kan du testa med ägglossningstest.
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!