• SML89

    Vi med BIM februari 2021

    Hej och Välkomna!

    Tänkte ja startar en ny tråd då ja inte fick med anonyma svar i förra och vet att många vill va de. Så detta är en grupp för oss som hoppas få ett plus nu i februari :)

    Själv är jag inne på 5e försöket att få ett syskon till vår lille son på 1 år 8 mån. Hoppas fler vill hänga på i denna grupp o stöttas genom den eviga väntan på äl och BIM.. och de efterlängtade plusset såklart ;)

    6/2 SML89, 31 år, andra barnet

  • Svar på tråden Vi med BIM februari 2021
  • Emmalucy
    elsasbebis skrev 2021-01-23 07:01:52 följande:

    Är det nån som vet när man använder clearblue digitaltest (Ältest) är det förbrukat om man fått glad gubbe då? Har stickor kvar men funkar monitorn fortfarande? Eller måste man köpa ny efter varje positivt utslag?


    Det var länge sen jag använt Clearblue, men det jag kommer ihåg är att monitorn är nåt man köper en gång och därefter bara stickor. Det är kanske det här som du behöver nu :) www.apotea.se/clearblue-avancerat-agglossningstest-10-st
  • Anonym (Försökmednr2)

    Vaknade upp strax efter 5 imorse och började må väldigt illa. Hade molvärk igår och haft av och till ett par dagar. Man går ju hela tiden och hoppas att man ska vara gravid, men så vet man att det lika gärna kan vara mensen. Denna jobbiga väntan alltså... Hur känner ni andra er?

    Några symtom? ????

  • Anonym (Villblifyra)
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-01-24 07:35:48 följande:

    Vaknade upp strax efter 5 imorse och började må väldigt illa. Hade molvärk igår och haft av och till ett par dagar. Man går ju hela tiden och hoppas att man ska vara gravid, men så vet man att det lika gärna kan vara mensen. Denna jobbiga väntan alltså... Hur känner ni andra er?

    Några symtom? ????


    Åh spännande :)

    Jag känner inget ?speciellt? så har inga större förhoppningar. Återstå att vänta, tror jag kommer testa om 1 vecka iaf, 2 dagar innan bim.

    Vad hade du för känningar tidigt med första?
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Villblifyra) skrev 2021-01-24 08:12:32 följande:

    Åh spännande :)

    Jag känner inget ?speciellt? så har inga större förhoppningar. Återstå att vänta, tror jag kommer testa om 1 vecka iaf, 2 dagar innan bim.

    Vad hade du för känningar tidigt med första?


    Okej, fasiken det är så svårt! Man kanske är skengravid! Haha!

    Tyvärr vet inte det, då jag inte visste att jag var gravid förrän i v 8. Jag hade fortfarande mens och hade tagit ett test några veckor tidigare då jag ville utesluta graviditet, fick negativt. Sen fick jag en helg då jag mådde jätteilla och spydde och då trodde jag att jag var magsjuk. Började bli extremt trött och hade ont i övre delen av magen. Jag har kronisk magkatarr så trodde det var ett nytt skov bara. Men ne då var jag gravid.

    Tänker därför att jag kanske inbillar mig för att jag vill så gärna. Eller så är det symtom på att mensen är på g. Återstår att se helt enkelt!
  • Emmalucy
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-01-24 07:35:48 följande:

    Vaknade upp strax efter 5 imorse och började må väldigt illa. Hade molvärk igår och haft av och till ett par dagar. Man går ju hela tiden och hoppas att man ska vara gravid, men så vet man att det lika gärna kan vara mensen. Denna jobbiga väntan alltså... Hur känner ni andra er?

    Några symtom? ????


    Det låter lite positivt, att du har känt illemående förra gången också :) man går hela tiden fram och tillbaka, ?jag hoppas det är en symptom!? sen ?sluta hoppas, mensen kommer, det är ingen ide att tror att man är gravid? hela processen är en evig väntan :( väntan på äl, väntan på bim :(
  • Anonym (Försökmednr2)
    Emmalucy skrev 2021-01-24 11:53:08 följande:

    Det låter lite positivt, att du har känt illemående förra gången också :) man går hela tiden fram och tillbaka, ?jag hoppas det är en symptom!? sen ?sluta hoppas, mensen kommer, det är ingen ide att tror att man är gravid? hela processen är en evig väntan :( väntan på äl, väntan på bim :(


    Jaa, det kan vara positivt men kan likaväl vara att mensen är på gång. Återstår att se, några dagar kvar till bim. Kommer nog inte testa förrän bim eller några dagar efter om mensen inte kommit. Jaa, jag håller med dig, allt är en väntan. Men om man får det där plusset en dag, så lovar jag att det är värt väntan alla dagar i veckan!
  • SML89
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-01-24 12:09:38 följande:

    Jaa, det kan vara positivt men kan likaväl vara att mensen är på gång. Återstår att se, några dagar kvar till bim. Kommer nog inte testa förrän bim eller några dagar efter om mensen inte kommit. Jaa, jag håller med dig, allt är en väntan. Men om man får det där plusset en dag, så lovar jag att det är värt väntan alla dagar i veckan!


    Hoppas de är positivt :) väntan är verkligen jobbig, håller med om att de är bäst att vänta. På 4 försök tidigare har ja bara testat en gång (negativt såklart) och de blir ju sån besvikelse. Nu hade jag dock bara ett dyrt cb test kvar hemma så beställde hem ett storpack av testlagrets, så frågan är om man kan hålla sig från att testa denna månaden när man har så många hemma.. haha. Ska iaf försöka hålla mig till Bim. Borde ha äl snart :)
  • Anonym (Villblifyra)
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-01-24 08:56:17 följande:

    Okej, fasiken det är så svårt! Man kanske är skengravid! Haha!

    Tyvärr vet inte det, då jag inte visste att jag var gravid förrän i v 8. Jag hade fortfarande mens och hade tagit ett test några veckor tidigare då jag ville utesluta graviditet, fick negativt. Sen fick jag en helg då jag mådde jätteilla och spydde och då trodde jag att jag var magsjuk. Började bli extremt trött och hade ont i övre delen av magen. Jag har kronisk magkatarr så trodde det var ett nytt skov bara. Men ne då var jag gravid.

    Tänker därför att jag kanske inbillar mig för att jag vill så gärna. Eller så är det symtom på att mensen är på g. Återstår att se helt enkelt!


    Oj, det måste verkligen kommit som en chock på något vis. När test visst neg och att du ff hade mens. Mitt första symtom har alltid varit utebliven mens nämligen, så kanske borde vänta till Bim egentligen. Men vill bara veta nuuu ;)
  • Anonym (Försökmednr2)
    SML89 skrev 2021-01-24 12:42:19 följande:

    Hoppas de är positivt :) väntan är verkligen jobbig, håller med om att de är bäst att vänta. På 4 försök tidigare har ja bara testat en gång (negativt såklart) och de blir ju sån besvikelse. Nu hade jag dock bara ett dyrt cb test kvar hemma så beställde hem ett storpack av testlagrets, så frågan är om man kan hålla sig från att testa denna månaden när man har så många hemma.. haha. Ska iaf försöka hålla mig till Bim. Borde ha äl snart :)


    Tack! Jaa, men så är det! Även om man försöker intala sig själv att det kommer nog vara negativt, så finns det där lilla hoppet och önskan om ett plus. Blir lätt att man blir besviken då om det inte blir plus. Ne dom dyra vill man inte slösa på. Jag beställde precis hem ett testa tidigt clearblie. Får se när det kommer om jag vill testa eller vänta. Håller tummarna att du prickar in det bra :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Villblifyra) skrev 2021-01-24 12:49:53 följande:

    Oj, det måste verkligen kommit som en chock på något vis. När test visst neg och att du ff hade mens. Mitt första symtom har alltid varit utebliven mens nämligen, så kanske borde vänta till Bim egentligen. Men vill bara veta nuuu ;)


    Det gjorde det verkligen! Jag försökte ju inte då så detta blir första gången vi aktivt försöker bli med barn. Känns jättespännande! Ja men visst vill man det! Jobbigt att behöva vänta! Inte långt kvar till ditt bim heller va? Ska du testa innan?
Svar på tråden Vi med BIM februari 2021