• SML89

    Vi med BIM februari 2021

    Hej och Välkomna!

    Tänkte ja startar en ny tråd då ja inte fick med anonyma svar i förra och vet att många vill va de. Så detta är en grupp för oss som hoppas få ett plus nu i februari :)

    Själv är jag inne på 5e försöket att få ett syskon till vår lille son på 1 år 8 mån. Hoppas fler vill hänga på i denna grupp o stöttas genom den eviga väntan på äl och BIM.. och de efterlängtade plusset såklart ;)

    6/2 SML89, 31 år, andra barnet

  • Svar på tråden Vi med BIM februari 2021
  • Anonym (FL)

    Hej! 
    Hoppar in här :)
    Jag är 23 år och min fästman är 25 år, vi försöker med första barnet och vi är på försök 4. Jag har hyperkolesterolemi men blivit avrådd att äta medicin för detta då vi gärna vill ha barn nu.
    Den här månaden så mös vi till det varje dag rund äl, jag har ätit rosenrot fram till äl och även testat conceive plus så får vi se om et tar sig nu :)
    Har BIM 6/2, nu är det bara den långa väntan och förväntan fram tills dess! :)

  • SML89
    Emmalucy skrev 2021-01-26 21:11:04 följande:
    Sjukt irriterande var det. Det var direkt efter jag och min man gjorde slut efter vi hade försökt att bli gravid i 3 år.... trodde inte jag kunde bli gravid, plus att det var så långt från äl som man kommer utan att ha mens... men då har jag iaf lite extra hopp att de kan överleva länge :) är själv CD7 nu, ska börja imorgon, då återstår det att se om vi orkar varannan dag 8, 10, 12 och 14 eller ej :D eftersom vi också hade lite kul igår... vill inte att det känns som vi måste... åh det var för länge sen jag behövde tänka på sexet... eller som de skriver på engelska sajter ?BD - Baby Dance? haha
    Nä men va typiskt! Det är konstigt de där att för vissa som verkligen försöker så händer inget, sen när de släpper de eller annat kommer i vägen så går de helt plötsligt. Måste vara stress och annat som spelar in.

    Ohh spännande då börjar de roliga för er nu då haha =) yes hoppas orken och lusten är på topp. Håller med, man ska ju egentligen inte tänka på det så mycket men såhär i försöken blir man ju helt manisk.
  • SML89
    Anonym (Annie) skrev 2021-01-26 22:38:11 följande:

    Jädrar vilken nästäppa jag har fått. Så ovant , har knappt haft det för. Bara under förkylningar .

    Säg att det är ett tidigt grav symtom : D Eller är det en senare symtom som man kan få?

    Jag har aldrig haft det som gravid.


    Anonym (Försöktillsyskon) skrev 2021-01-27 06:36:50 följande:

    Äl+7 idag, fortfarande smärta i ryggslutet samt brännande känsla i livmodern, nästäppa när jag vaknar sen igår men tänker fortfarande att jag inte är gravid mest för att inte bli besviken.


    Jag vet folk som haft nästäppa, dock kanske lite längre in i graviditeten. Men har läst att vissa haft de innan plus med. Så det kan vara ett tidigt graviditetstecken, men måste inte vara det. Men lite hoppfullt med nått symptom iaf! Hoppas era symptom är tecken på graviditet :)

  • SML89
    Anonym (FL) skrev 2021-01-27 07:29:27 följande:

    Hej! 
    Hoppar in här :)
    Jag är 23 år och min fästman är 25 år, vi försöker med första barnet och vi är på försök 4. Jag har hyperkolesterolemi men blivit avrådd att äta medicin för detta då vi gärna vill ha barn nu.
    Den här månaden så mös vi till det varje dag rund äl, jag har ätit rosenrot fram till äl och även testat conceive plus så får vi se om et tar sig nu :)
    Har BIM 6/2, nu är det bara den långa väntan och förväntan fram tills dess! :)


    Välkommen! Har med Bim 6/2 :) lägg gärna till dig i listan.
  • Anonym (Försökmednr2)

    Idag kunde jag inte hålla mig.. Fick hem ett testa tidigt test igår.. Och man blir ju galen, varför testar man tidigare när man sagt man ska vänta för att inte bli besviken?! Testet visar troligtvis negativt men min hjärna vill se att det finns ett miniskymtande streck på testet. När jag ska ta kort på testet tycks det inte synas lika bra så misstänker att det är i mitt huvud.. Behövde bara skriva av mig kände jag och tala om hur det gått. Jag ska nu försöka avvakta tills söndag innan jag tar ett test igen om mensen inte kommer. Har som sagt ingen jättekoll på min bim, men borde vara imorgon eller senast på tisdag!

    Håller tummarna för er andra!! Vet att det är flera som snart ska testa!

  • Anonym (Försökmednr2)


    Testar att bifoga mitt test så får ni se :)
  • Emmalucy
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-01-27 10:44:00 följande:

    Idag kunde jag inte hålla mig.. Fick hem ett testa tidigt test igår.. Och man blir ju galen, varför testar man tidigare när man sagt man ska vänta för att inte bli besviken?! Testet visar troligtvis negativt men min hjärna vill se att det finns ett miniskymtande streck på testet. När jag ska ta kort på testet tycks det inte synas lika bra så misstänker att det är i mitt huvud.. Behövde bara skriva av mig kände jag och tala om hur det gått. Jag ska nu försöka avvakta tills söndag innan jag tar ett test igen om mensen inte kommer. Har som sagt ingen jättekoll på min bim, men borde vara imorgon eller senast på tisdag!

    Håller tummarna för er andra!! Vet att det är flera som snart ska testa!


    Tycker att jag se en liten skugga också :) nu kommer du bli galen fram tills söndag, om jag trodde jag såg något skulle jag testa varenda dag nu haha! har hört att det är lättare att få spökstreck på CB eftersom blå och grått är mer lik än de som är röda. Men vi håller tummarna!!! :)
  • Emmalucy
    Anonym (Annie) skrev 2021-01-26 22:38:11 följande:

    Jädrar vilken nästäppa jag har fått. Så ovant , har knappt haft det för. Bara under förkylningar .

    Säg att det är ett tidigt grav symtom : D Eller är det en senare symtom som man kan få?

    Jag har aldrig haft det som gravid.


    Jag har hört att det är bra att bli förkyld mellan äl och mens, eftersom kroppen tycker att ett befruktade ägg är främmande objekt och man ska få bort den, men nu kan kroppen fokusera på viruset istället :)
  • Anonym (Försöktillsyskon)

    Denna trötthet tar dö på mig. Mår illa och det ilar i fiffi benet och ner mot höfterna.

    Hur mår ni alla?

  • Anonym (Villblifyra)
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-01-27 10:46:29 följande:

    Testar att bifoga mitt test så får ni se :)


    Jag ser :D wow så häftigt!!

    Vilken dag efter äl är du?
Svar på tråden Vi med BIM februari 2021